Untitled Document
magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testĂłw samochodĂłw
NOWE NA STRONIE:
ELEKTROMOBILNOŚĆ | Przybywa elektryków i stacji ładowania
WYDANIE NA WEEKEND | Czerwona strefa, Stinger, Zebra 3D, PrzeglÄ…d auta, Zmiany na A1
TESTY | AS w rękawie Fiata - część 2 | Fiat Ducato III facelifting L2H2 furgon

www.jedz-bezpiecznie.pl
#DrogaDoCzystejPrzyrody

TESTY

Dokument bez tytułu

WSPIERAMY

Ford - Podziel się drogą

SERWISY

Wydanie na weekend

Najczęściej czytane

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Elektromobilność

Polskie drogi

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Porady

Produkty

Ubezpieczenia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

 
Bezpieczeństwo dziecka | Opel Insignia Country Tourer 4x4

Dziecko w Oplu Insignia Country Tourer - wyposażenia samochodu
08-01-2015 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

W Oplach Insignia na kanapie montowane s± trzy pary mocowań do fotelików dziecięcych typu Isofix. Niestety, zabrakło informacji kiedy nie wolno ustawić z przodu fotelika odwróconego do kierunku jazdy.



Przednia i boczna poduszka powietrza pasażera jest standardem, podobnie jak wył±cznik ich działania. Znajduje się on z prawej strony kokpitu - dostęp możliwy jest dopiero przy pełnym otwarciu drzwi. Do zmiany statusu poduszek - zgodnie z zał±czonym schematem - potrzebny jest kluczyk od stacyjki.



O aktywnych poduszkach powietrznych pasażera informuje dioda "ON" umieszczona na centralnej czę¶ci kokpitu. Zapala się ona na 60 sekund od przekręcenia kluczyka w stacyjce. Na osłonach przeciwsłonecznych pasażera brakuje ostrzeżeń o zakazie ustawiania na jego miejscu fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy przy aktywnych poduszkach.



Po odł±czeniu poduszek powietrznych pasażera zapala się - na stałe - dioda "OFF".



W plecach kanapy znajduj± się trzy - po jednym dla każdego z miejsc - dodatkowe punkty kotwiczenia fotelików dziecięcych typu Isofix (grupa 1).



Na kanapie odpowiadaj± im trzy pary mocowań Isofix. Schowano je pomiędzy siedziskiem i oparciem, pozycja każdego jest dokładnie oznaczona.



W ramie tylnych drzwi znajduje się manualna blokada możliwo¶ci otwarcia ich od ¶rodka. Do zmiany jej położenia - zgodnie z zał±czonym schematem - potrzebny jest płaski przedmiot, np. kluczyk od stacyjki silnika.



W wersji Tourer Country wszystkie szyby s± elektrycznie sterowane. Każd± wyposażono w funkcję automatycznego otwierania i zamykania oraz blokadę zapobiegaj±c± przycięciu palców. W panelu w drzwiach kierowcy znajduje się przycisk służ±cy do blokady sterowania szybami przez pozostałych pasażerów.



Wnętrze testowanego egzemplarza wyposażono w opcjonaln± tapicerkę skórzan±, któr± pokryto również plecy foteli. Dzięki temu łatwo można usun±ć wszelkie zabrudzenia pozostawione przez buty dzieci siedz±cych w fotelikach.

Przyciemniane szyby z tyłu to opcja kosztuj±ca 800 złotych. W Pakiecie Flotowym (3900 zł) otrzymujemy m.in. rolety przeciwsłoneczne na boczne szyby z tyłu. Można je kupić także osobno (600 zł).



Cztery uchwyty do mocowania linek lub siatek w bagażniku to standard każdej wersji wyposażenia. Podwójna podłoga, przesuwana na rolce wymaga dopłaty 2500 złotych. W¶ród opcji jest FlexOrganizer - zestaw szyn i siatek mocuj±cych (500 zł). S± też same siatki - zwijana za II rzędem siedzeń (600 zł) i duża, zwijana za I rzędem siedzeń (1 tys. zł).

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Z drogi
· Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki
· Plusy i minusy | Osobówka na trzy pary Isofiksów
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2020 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry