Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | 10 obrazków z Warsaw Motor Show 2018
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu | Volvo V60 II
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI | Nowe oceny ADAC fotelików dziecięcych
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Bezpieczeństwo dziecka | Renault Laguna III Grandtour

Dziecko w Renault Lagunie Grandtour - wyposażenie samochodu
19-03-2015 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Od czasów debiutu tej generacji Laguny, 2007 rok, nie wprowadzono nowych rozwiązań podnoszących bezpieczeństwo podróżujących samochodem dzieci. Ale w testowanym modelu zabrakło dodatkowego punktu kotwiczenia fotelików Isofix (top-tether).



Wyłącznik poduszek powietrznych pasażera jest standardem każdej wersji wyposażenia. Jego konstrukcja jest typowa dla modeli Renault. Do zmiany statusu należy wcisnąć i przesunąć pokrętło zgodnie z widniejącym poniżej schematem.



Odłączenie poduszek sygnalizowane jest diodą na panelu obok wyświetlacza radioodtwarzacza.



O dezaktywacji informuje również komputer pokładowy, jednak ten komunikat po chwili gaśnie.



Po obu stronach osłony przeciwsłonecznej pasażera znajduje się ostrzeżenie przed ustawieniem na jego miejscu fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy przy aktywnych poduszkach powietrznych.



Tekst ostrzeżenia dostępny jest w 6 językach - wśród nich brakuje polskiego.



Oznaczone mocowania Isofix znajdują się na skrajnych miejscach kanapy. W Lagunie nie było... dodatkowych punktów kotwiczenia (top-tether) fotelików Isofix (grupa 1).



Blokada elektrycznie sterowanych szyb (standard wszystkich wersji wyposażenia) znajduje się w panelu drzwi kierowcy. Jej działanie jest typowe dla modeli Renault, aktywowana blokuje również możliwość otwarcia tylnych drzwi od środka.



Możliwość otwarcia drugiej pary drzwi od środka można również zablokować osobno. Potrzebny jest do tego płaski przedmiot, np. kluczyk wyjęty z karty Hand Free Renault.



Plecy foteli pokryto tworzywem, z którego łatwo usuwa się zabrudzenia pozostawione przez buty dzieci. Przyciemnianych z tyłu szyb nie otrzymamy jedynie w bazowej wersji wyposażenia Expression. Dodatkowe żaluzje oferowane są tylko w pakiecie z atermiczną szybą przednią, za ten komplet trzeba dopłacić 1150 złotych.



Każda wersja Laguny Grandtour posiada 4 solidne zaczepy do mocowania linek lub siatki podtrzymującej przewożone przedmioty. W pakiecie Komfort 5 (1380 złotych) otrzymamy dodatkową przegrodę i elastyczną siatkę. Zestaw ten wraz z otwieraną szybą bagażnika oferowany jest także w pakiecie Komfort 4 (2230 złotych) dostępnym tylko w topowej wersji Bose Edition.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Weteranka
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry