Untitled Document
logo

NOWE NA STRONIE:
WYDANIE NA WEEKEND | Piesi, Superb iV, E-mobilność, Drogi, Subaru Team
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Jeep Renegade
TESTY | Plusy i minusy - Dwie skrajności w bezpieczeństwie dzieci | Fiat Tipo
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl

TESTY

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020

SERWISY

Wydanie na weekend

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji

 
TESTY EURO NCAP

Wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP | Kwiecień 2019


Dwie kolejne piątki, ale...

10-04-2019 | opr. Maciej Kalisz | foto: Euro NCAP

Citroen C5 Aircross oraz nowy Range Rover Evoque otrzymały maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. Jednak w przypadku francuskiego SUV-a były dwa podejścia, to bez jednej funkcji podnoszącej bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów punktowano niżej.

TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP - Dwie kolejne piątki, ale... | Citroen C5 Aircross | Kwiecien 2019

Citroen C5 Aircross - wersja standardowa

Bezpieczeństwo dorosłych: 33,4 pkt. (87 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 42,6 pkt. (86 %)
Ochrona pieszego: 27,9 pkt. (58 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 9,8 pkt. (75 %)

Citroen C5 Aircross - wersja z opcjonalnymi systemami bezpieczeństwa

Bezpieczeństwo dorosłych: 34,1 pkt. (89 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 42,6 pkt. (86 %)
Ochrona pieszego: 32,6 pkt. (67 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 10,8 pkt. (82 %)

Od trzech lat organizacja Euro NCAP promuje nowy zestaw elementów podnoszących bezpieczeństwo na drodze. Jednym z nich jest autonomiczny system hamowania przed przeszkodą, którego zadaniem jest minimalizacja lub uniknięcie kolizji z innym pojazdem. Jego ocenę rozszerzono o funkcję wykrywania pieszych i rowerzystów.

Okazuje się, że we wprowadzonym właśnie na rynek SUV-ie C5 Aircross w standardzie Citroen montuje tylko radar wykrywający inne pojazdy. W bazowej wersji - a taka tylko brana jest pod uwagę - funkcja wykrywania pieszych i rowerzystów wymaga dopłaty 3700 złotych. Stąd - co jest zgodne z regulaminem Euro NCAP - podwójny test i różne oceny.

WYDARZENIA | Salon Samochodowy Paryż 2018 | Citroen

Poznaj szczegółowe wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP dla Citroena C5 Aircross

TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP - Dwie kolejne piątki, ale... | Range Rover Evoque | Kwiecien 2019

Range Rover Evoque - wersja standardowa

Bezpieczeństwo dorosłych: 36 pkt. (94 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 42,7 pkt. (87 %)
Ochrona pieszego: 34,8 pkt. (72 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 9,5 pkt. (73 %)

Poznaj szczegółowe wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP dla Range Rover Evoque

Polecamy
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP - Wszystkie modele na piątkę | Honda CR-V | Luty 2019 TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Euro NCAP (nie)punktuje Fiata Panda! | Audi Q3, BMW X5, Fiat Panda. Hyundai Santa Fe, Jaguar I-Pace, Jeep Wrangler, Peugeot 508, Volvo S60/V60 | Grudzień 2018 TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Hyundai z napędem wodorowym w próbach Euro NCAP | Citroen Berlingo, Opel Combo, Peugeot Rifter | Październik 2018

Wszystkie modele na piątkę | Luty 2019

Euro NCAP (nie)punktuje Fiata Punto | Grudzień 2018

Hyundai z napędem wodorowym w próbach Euro NCAP | Październik 2018

 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2019 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry