Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl
NOWE NA STRONIE:
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Ford C-Max i Ford Grand C-Max
TESTY | Plusy i minusy - Dodatki, które robią różnice | Ford Fiesta VIII 5d
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Fiat Punto | Grudzień 2017
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych
TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 

Wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP | Alfa Romeo Giulietta | Grudzień 2017

Alfa Romeo Giulietta

04-01-2018 | tekst: Maciej Kalisz | foto i film: EuroNCAP i archiwum

Specjaliści z Euro NCAP postanowili przeprowadzić próby zderzeniowe kilku modeli samochodów, które obecne są w salonach sprzedaży od kilku lat, ale ich konstrukcje, jak i wyposażenie fabryczne znacząco odstaje od dzisiejszych kryteriów ocen. Jednym z nich jest Alfa Romeo Giulietta, która w 2010 roku zdobyła komplet gwiazdek.




Premiera Alfy Giulietta miała miejsce w 2010 roku. W przeprowadzonych wówczas testach zderzeniowych Euro NCAP otrzymała maksymalną notę pięciu gwiazdek. W poszczególnych próbach uzyskała 35 pkt. (97 proc.) za bezpieczeństwo dorosłych, 42 pkt. (85 proc.) za bezpieczeństwo dzieci, 23 pkt. (63 proc.) za ochronę pieszych i 6 pkt. (86 proc.) za działanie systemów podnoszących bezpieczeństwo. Od tego czasu zmieniły się kryteria ocen, największe zaszły w 2016 roku. W tym samym roku marka Alfa Romeo zaprezentowała zmodernizowaną wersję Giulietty. Właśnie ten model, poddany obecnie testom Euro NCAP, był w stanie uzyskać notę trzech gwiazdek.

Zmodernizowana Alfa Romeo Giulietta została wyposażona m.in. w 6 poduszek powietrznych, wszystkie pasy bezpieczeństwa z pirotechnicznymi napinaczami i ogranicznikiem napięcia, sygnalizację niezapięcia pasów bezpieczeństwa dla wszystkich miejsc, system mocowania fotelików Isofix na skrajnych miejscach kanapy i wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera.


Bezpieczeństwo dorosłych 27,6 pkt. (72 proc.)

Podczas uderzenia przodem w przeszkodę odkształcalną odnotowano u kierowcy obrażenia nóg i klatki piersiowej, natomiast u pasażera tylko lewej nogi (przyznano 7,2 z 8 pkt). Z kolei podczas uderzenia całą szerokością samochodu w przeszkodę stałą u kierowcy stwierdzono obrażenia klatki piersiowej i skrajnie niebezpieczne obciążenia kręgów szyjnych, u pasażera (który siedzi z tyłu po przekątnej do kierującego) obrażenia w mniejszym stopniu kręgów szyjnych i głowy, a także skrajnie niebezpieczne przeciążenia działające na klatkę piersiową (5,7/8 pkt.).

W przypadku zderzenia bocznego i uderzenia w słup doszło do przeciążeń klatki piersiowej (13/16 pkt.). Podczas uderzenia w tył Alfy Giulietta jedynie profile przednich siedzeń i zagłówków w optymalny sposób chroniły kręgi szyjne (1,7/3 pkt).

Na liście wyposażenia Alfy Romeo Giulietta nie ma systemu AEB (0/3 pkt.).

Bezpieczeństwo dzieci 27,5 pkt. (56 proc.)

Do testów z Alfą Giuliettą użyto fotelika Britax-Romer KidFix z nakładką XP (6-letnie dziecko) i podkładkę podwyższającą Nania Dream francuskiej firmy Team-Tex (manekin 10-letniego dziecka).

Za ochronę dzieci podczas zderzenia czołowego (w przeszkodę odkształcalną) przyznano 12 z 16 pkt. - u młodszego dziecka doszło do dużych obciążeń kręgów szyjnych i klatki piersiowej, zaś u starszego, oprócz obrażeń klatki piersiowej, doszło do krytycznych obciążeń kręgów szyjnych. Z kolei poziom ochrony podczas uderzenia bocznego (od strony większego manekina) oceniono maksymalną liczbą 8 pkt.

Giulietta została wyposażona w mocowania Isofix na skrajnych miejscach kanapy. Pomimo, że model ten przeszedł modernizację w 2016 roku producent nie zastosował w nim standardu i-Size. Specjaliści z Euro NCAP mieli też zastrzeżenia do działania wyłącznika i czytelności aktualnego statusu przedniej poduszki powietrznej pasażera (0 z 13 pkt.).

Euro NCAP ocenia również jakość montażu wybranych przez siebie 11 modeli fotelików dziecięcych. W zależności od konstrukcji mogą być one mocowane za pomocą pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej lub systemu Isofix (7,5/12 pkt.).

Ze względów konstrukcyjnych wykluczono montaż fotelika:
- Maxi-Cosi CabrioFix na EasyBase 2 (za pomocą pasa bezpieczeństwa na środkowym miejscu kanapy).

Z uwagi na brak standardu i-Size zrezygnowano z montażu fotelików:
- Maxi-Cosi 2WayPearl na bazie 2WayFix (fotelik ustawiony tyłem do kierunku jazdy na skrajnych miejscach kanapy),
- Maxi-Cosi 2WayPearl na bazie 2WayFix (fotelik ustawiony przodem do kierunku jazdy na skrajnych miejscach kanapy),
- BeSafe iZi Kid X2 (fotelik ustawiony tyłem do kierunku jazdy na skrajnych miejscach kanapy).

Stwierdzono poważne problemy podczas montażu:
- Maxi-Cosi CabrioFix (za pomocą pasa bezpieczeństwa na przednim miejscu pasażera),
- Maxi-Cosi CabrioFix na bazie EasyBase2 (za pomocą pasa bezpieczeństwa na przednim miejscu pasażera).


Ochrona pieszych 25 pkt. (59 proc.)

Ochronę na wysokości zderzaka (nóg osoby dorosłej) oceniono maksymalną notą 6 punktów, z kolei na przednim pasie (wysokość miednicy) zagrożenie dla potrąconej osoby stanowią jego środkowe fragmenty (5,4/6 pkt.). Tylko środkowa część maski silnika tw optymalny sposób chroni głowę potrąconej osoby, krytyczne miejsca to słupki A oraz podszybie 13,9/24 pkt.).

Na liście wyposażenia Alfy Romeo Giulietta nie ma systemu AEB z funkcją wykrywania obecności pieszego (0/6 pkt).

Elementy podnoszące bezpieczeństwo 3 pkt. (25 proc.)

Z listy elementów podnoszących bezpieczeństwo, których działanie obecnie oceniają specjaliści z Euro NCAP, zmodernizowana Giulietta posiadała tylko w sygnalizację niezapiętych pasów bezpieczeństwa dla wszystkich miejsc (3/3 pkt).

 
www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2018 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry