Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY | Dziecko w Toyocie Yaris III - foteliki i wózki
TESTY | Dziecko w Toyocie Yaris III - wyposażenie samochodu
TESTY | Miejski hit Toyoty z napędem hybrydowym | Toyota Yaris III
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Wyniki testów zderzeniowych EuroNCAP | BMW X3 | Listopad 2017

BMW X3
07-12-2017 | tekst: Maciej Kalisz | foto i film: EuroNCAP i archiwum

To był trzeci test zderzeniowy EuroNCAP modelu BMW X3. Poprzednie miały miejsce w 2008 (4 gwiazdki) i 2011 roku (5 gwiazdek).





Jak podaje BMW w 2003 roku model X3 zapoczątkował segment samochodów SAV (Sports Activity Vehicles) w klasie średniej. Do dziś, łącznie dwie generacje, znalazł on ponad 1,5 mln nabywców. III-generacja X3 zaprezentowana została we wrześniu na salonie samochodowym we Frankfurcie. Sprzedaż w Polsce rozpoczęła się 18 listopada 2017 roku.

W sumie to był trzeci test EuroNCAP tego modelu. Poprzednie miały miejsce w 2008 (4 gwiazdki) i 2011 roku (5 gwiazdek).




Standardowe wyposażenie III-generacji BMW X3 obejmuje m.in. 7 poduszek powietrznych, wszystkie pasy bezpieczeństwa z pirotechnicznymi napinaczami i ogranicznikiem napięcia, sygnalizację niezapięcia pasów bezpieczeństwa dla wszystkich miejsc, system mocowania fotelików Isofix na skrajnych miejscach kanapy (i-Size), wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera, autonomiczny system awaryjnego hamowania AEB przy niskich prędkościach z funkcją wykrywania pieszego, tempomat z ogranicznikiem prędkości oraz aktywną maskę silnika.



Bezpieczeństwo dorosłych 35,4 pkt. (93 proc.)

Podczas uderzenia przodem BMW X3 w przeszkodę odkształcalną na manekinie kierowcy odnotowano obrażenia klatki piersiowej i nóg, poziom ochrony pasażera był na optymalnym poziomie (7,4 z 8 pkt). Z kolei w trakcie uderzenia całą szerokością samochodu w przeszkodę stałą zarówno u kierowcy, jak i pasażera (który w tej próbie siedzi na kanapie po przekątnej stronie do kierującego) doszło w różnym stopniu do obrażeń klatki piersiowej (7,3/8 pkt.).

W przypadku zderzenia bocznego poziom ochrony kierowcy za każdym razem był na optymalnym poziomie, natomiast po uderzeniu w słup odnotowano obrażenia klatki piersiowej (15,3/16 pkt.). Podczas uderzenia w tył auta profile siedzeń i zagłówków z wszystkich miejsc w odpowiedni sposób chroniły kręgi szyjne (2,4/3 pkt).

Autonomiczny system awaryjnego hamowania AEB przy niskich prędkościach z funkcją wykrywania pieszego jest standardem (3/3 pkt.).

Bezpieczeństwo dzieci 41,2 pkt. (84 proc.)

Do testów BMW X3 użyto fotelik Britax-Romer KidFix XP (manekin 6-letniego dziecka) i podkładkę podwyższającą Topo Rock niemieckiej firmy Osann (manekin 10-letniego dziecka). W trakcie zderzenia czołowego (w przeszkodę odkształcalną) u młodszego dziecka stwierdzono przeciążenia klatki piersiowej, a u starszego większe obciążenie kręgów szyjnych (14,2/16 pkt). Z kolei za ochronę dzieci przy uderzeniu bocznym (od strony większego manekina) przyznano maksymalną notę 8 punktów.

BMW X3 zostało wyposażone w mocowania Isofix na skrajnych miejscach kanapy (standard i-Size). Specjaliści z EuroNCAP nie mieli uwag do czytelności aktualnego statusu przedniej poduszki powietrznej pasażera, elementy te oceniono na 7 z 13 pkt.

EuroNCAP ocenia również jakość montażu wybranych przez siebie 11 modeli fotelików dziecięcych. W zależności od konstrukcji mogą być mocowane za pomocą pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej lub systemu Isofix. W sumie przyznano za to maksymalną liczbę 12 punktów (technicznie wykluczono ustawienie fotelika Maxi-Cosi CabrioFix z opcjonalną bazą EasyBase2 na środku kanapy)



Ochrona pieszych 29,4 pkt. (70 proc.)

Za ochronę na wysokości zderzaka (nóg osoby dorosłej) przyznano maksymalną notę 6 pkt., za to cały przedni pas samochodu stanowi poważne zagrożenie dla pieszego (miednica) (0/6 pkt.). Aktywna maska silnika znacząco zmniejsza skutki potrącenia pieszego (głowa), zagrożenie stanowi jedynie przednia krawędź (19,5/24 pkt.)

Elementy podnoszące bezpieczeństwo 7 pkt. (58 proc.)

Na wyposażeniu fabrycznym BMW X3 nie ma wszystkich elementów ocenianych przez specjalistów z EuroNCAP: ogranicznik prędkości (1,5/3 pkt.), sygnalizacja niezapiętych pasów bezpieczeństwa dla wszystkich miejsc (3/3 pkt) i autonomiczny system awaryjnego hamowania AEB działający przy wyższych prędkościach (2,5/3 pkt.). Na liście opcji dostępny jest asystent utrzymania pasa ruchu (stąd 0 pkt.).
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry