Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - foteliki i wózki | Volvo V60 II
WYDARZENIA | 10 obrazków z Warsaw Motor Show 2018
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu | Volvo V60 II
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Wyniki testów zderzeniowych EuroNCAP | Kwiecień 2016

Bez szans na przeżycie!
06-04-2016 | tekst: Maciej Kalisz | foto: EuroNCAP

Specjaliści z EuroNCAP przetestowali cztery modele należące do kategorii czterokołowców (L7e). Wyniki nie pozostawiają złudzeń, pojazdy te nie zapewniają pasażerom żadnej ochrony.



Organizacja EuroNCAP nie ogranicza się do testowania samochodów. Od 2014 roku ocenia również poziom bezpieczeństwa w czterokołowcach, do których zaliczane są m.in. quady. Ale są to także pojazdy przypominające sylwetką i wyposażeniem samochody osobowe. Przepisy dzielą je na dwie kategorie - czterokołowce lekkie (L6e) i czterokołowce (L7e). Do kierowania lekkimi potrzebne jest prawo jazdy minimum kat. AM, o które w Polsce mogą starać się już 14-latkowie. Aby usiąść za kierownicą czterokołowca trzeba ukończyć 16 lat i zdać egzamin na prawo jazdy kat. B1.

Różnice pomiędzy obiema kategoriami pojazdów sprowadzają się do ich osiągów i masy. Lekkie nie mogą rozwijać prędkości większej niż 45 km/h i ważyć ponad 350 kg. W przypadku czterokołowca przeznaczonego do przewozu osób jego masa może być większa o 50 km, a przy przewozie towarów o 150 kg.

Ograniczenia masy mają istotny wpływ na wyposażenie tych pojazdów i nie ma żadnych narzuconych standardów jak w przypadku samochodów. Z reguły nie ma w nich miejsca na tradycyjne systemy podnoszące bezpieczeństwo (z obecnie przetestowanych 4 modeli tylko jeden miał poduszkę powietrzną dla pasażera, ale i to nie pomogło przy końcowej ocenie!), a karoseria wykonana jest z tworzyw sztucznych. Niemniej pojazdy te poruszają się po drogach publicznych i specjaliści z EuroNCAP zdecydowali się na przeprowadzenie testów zdereniowych.


Obecnie czterokołowce podlegają jedynie próbie zderzenia czołowego (całą szerokością w przeszkodę stałą przy prędkości 50 km/h) i uderzenia w bok (symulowane uderzenie innego pojazdu na wysokości słupka B przy prędkości 50 km/h). Specjaliści z EuroNCAP nie wykluczają w przyszłości rozszerzenia testów o kolejne próby, które przechodzą samochody. Teraz w każdej próbie można zdobyć maksymalnie po 16 pkt, przy czym przyznanie liczby gwiazdek uzależnione jest od średniej ważonej. Przy jej obliczaniu trzykrotnie większy wpływ mają wyniki uzyskane przy zderzeniu czołowym niż bocznym. Przy uzyskaniu od 0 do 24,9 proc. nie przyznaje się żadnej gwiazdki, od 25 do 34,9 proc. 1 gwiazdkę, od 35 do 44,9 proc. 2 gwiazdki, od 45 do 59,9 proc. 3 gwiazdki, od 60 do 74,9 proc. 4 gwiazdki i powyżej 75 proc. 5 gwiazdek. Należy jednak pamiętać, że ostatecznego wyniku czterokołowców nie można bezpośrednio porównywać do ocen samochodów.



Aixam Crossover GTR
Bezpieczeństwo dorosłych: zderzenie czołowe 2/16 pkt.
Bezpieczeństwo dorosłych: zderzenie boczne 10/16 pkt.
Bezpieczeństwo dorosłych: średnia ważona 25 proc.




Bajaj Qute
Bezpieczeństwo dorosłych: zderzenie czołowe 4/16 pkt.
Bezpieczeństwo dorosłych: zderzenie boczne 6/16 pkt.
Bezpieczeństwo dorosłych: średnia ważona 28 proc.




Chatenet CH30
Bezpieczeństwo dorosłych: zderzenie czołowe 6/16 pkt.
Bezpieczeństwo dorosłych: zderzenie boczne 6/16 pkt.
Bezpieczeństwo dorosłych: średnia ważona 38 proc.




Microcar M.GO Family
Bezpieczeństwo dorosłych: zderzenie czołowe 4/16 pkt.
Bezpieczeństwo dorosłych: zderzenie boczne 6/16 pkt.
Bezpieczeństwo dorosłych: średnia ważona 28 proc.
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry