Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Nowy Ford Focus i Volvo XC 40
TESTY | Dziecko w Skodzie Kodiaq - wyposażenie samochodu
PRODUKTY | Seetroen, czyli lek na chorobę lokomocyjną
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
TESTY ZDERZENIOWE EURONCAP
Wyniki testów zderzeniowych EuroNCAP

Bezpieczny minivan Fiata
04-02-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: EuroNCAP i archiwum

Zdecydowanie większe gabaryty Fiata 500L kwalifikują go do segmentu minivanów. I w takiej też wersji trafił w zeszłym roku do testów EuroNCAP.



Nie po raz pierwszy zresztą, bo pierwowzór, czyli miejska "pięćsetka", przeszła testy już w 2007 roku. Oceniono ją wówczas na 5-gwiazdek, ale przyznawanych jeszcze według poprzednich kryteriów. Od lutego 2009 roku stawiane są ostrzejsze wymagania i to im sprostał model z "L" na końcu oznaczenia. W ubiegłym miesiącu otrzymało również od EuroNCAP tytuł "Best in Class Cars of 2012".



W zakresie ochrony osób dorosłych 500L otrzymało 34 na 36 punktów uzyskując średnią ocenę za konstrukcję zagłówków przednich foteli zapobiegających urazom kręgów szyjnych. O wiele lepiej było przy ocenie poziomy ochrony przy zderzeniu czołowym, bocznym i w słup. Praktycznie z badanych elementów samochodu jedynie przedni słupek cofnął się o 1 mm!

Nie naruszona została struktura kabiny, żadna część kokpitu i kolumny kierownicy nie stworzyła zagrożeń dla pasażerów, na miejscu pozostały też wszystkie pedały.



Bezpieczeństwo podróżujących dzieci oceniono na 38 z 49 możliwych do otrzymania punktów. Tutaj noty zdecydowanie obniżyły rekomendowane foteliki Fair. A raczej jeden uniwersalny fotelik oznaczony jako G 0/1S przeznaczony dla dzieci od urodzenia do 4 lat (do 18 kg). Dzięki dwóm różnym bazom Isofix można go montować zarówno tyłem, jak i przodem do kierunku jazdy.

Podczas testów oba manekiny usadzono tyłem do kierunku jazdy mocując fotelik na bazie Isofix RWF. W przypadku fotelika dla manekina 18 miesięcznego dziecka uzyskano 17,9 pkt, natomiast dla 3 letniego 15,1 pkt. Tutaj według odczytów z aparatury pomiarowej na największe niebezpieczeństwo narażona była klatka piersiowa dziecka.


Na 5 pkt. (z 12) oceniono wyposażenie auta podnoszące bezpieczeństwo dzieci.

Konstrukcja Fiata 500L zapewnia optymalną ochronę potrąconej osobie na wysokości przedniego zderzaka i większej części dolnej krawędzi maski silnika. Dzięki temu "dobrze" chronione są nogi i głowa dziecka oraz nogi i tułów osoby dorosłej. Zdecydowanie bardziej na odniesienie obrażeń podatna jest głowa osoby dorosłej, choć dobre wyniki uzyskano w górnej części maski przed podszybiem.

Ogólnie za poziom ochrony głowy przyznano 15 pkt., miednicy 2,5 pkt. i nóg 6 pkt.



Ostatnią z ocenianych kategorii jest wyposażenia auta w elementy podnoszące bezpieczeństwo. Brak seryjnie montowanego ogranicznika prędkości to 0 punktów, za ESP przyznano 3 pkt., a za sygnalizację niezapiętych pasów na przednich fotelach po 1 pkt. W sumie 5 na 7 pkt.

Test przeprowadzono na modelu z silnikiem benzynowym 1.4 i napędem 4x2 w wersji wyposażenia "Easy" (w Polsce jest to przedostatni z 5 poziomów).
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry