Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl
NOWE NA STRONIE:
TESTY ZDERZENIOWE EURONCAP | Punto... | Grudzień 2017
BEZPIECZEŃSTWO DZIECKA | Trzeci fotelik Britax-Romer zgodny z i-Size | Foteliki samochodowe
SALON SAMOCHODOWY | Wrażenia z jazdy - Nareszcie! | SEAT Ibiza V FR
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl
POLECAMY
Dekada BRD 2011-2020
PATRONUJEMY
Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"
SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe EuroNCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport



 

 


 
Wyniki testów zderzeniowych EuroNCAP | Citroen C3 Aircross | Listopad 2017

Citroen C3 Aircross
15-11-2017 | tekst: Maciej Kalisz | foto i film: EuroNCAP i archiwum

Debiutujący w gamie Citroena crossover C3 Aircross uzyskał lepszą ocenę niż "osobowe" C3. Różnice dotyczą m.in. wyników za ochronę potrąconego pieszego i możliwości montażu fotelików dziecięcych na środkowym miejscu kanapy.





Aircross, nowy crossover Citroena, który powstał na bazie III-generacji modelu C3. Oficjalnie auto zaprezentowano na tegorocznych targach we Frankfurcie. Po zakupie marki Opel przez grupę PSA, model ten jest spokrewniony z Crosslandem X. Jednocześnie w ofercie Citroena zastąpił on miejskiego minivana C3 Picasso.

Standardowe wyposażenie C3 Aircross obejmuje m.in. 6 poduszek powietrznych, wszystkie pasy bezpieczeństwa z pirotechnicznymi napinaczami i ogranicznikiem napięcia, sygnalizację niezapięcia pasów bezpieczeństwa dla wszystkich miejsc, system mocowania fotelików Isofix na skrajnych miejscach kanapy (i-Size), wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera, alarm zjechania z wybranego pasa ruchu oraz tempomat z ogranicznikiem prędkości.



Bezpieczeństwo dorosłych 32,6 pkt. (85 proc.)

Podczas uderzenia przodem Citroena C3 Aircross w przeszkodę odkształcalną odnotowano u kierowcy obrażenia prawej nogi i klatki piersiowej, natomiast u pasażera tylko klatki piersiowej (przyznano 7,8 z 8 pkt). Z kolei podczas uderzenia całą szerokością samochodu w przeszkodę stałą u kierowcy i pasażera (który w tej próbie siedzi na kanapie po przekątnej stronie do kierującego) doszło do obrażeń klatki piersiowej (7,7/8 pkt.).

W przypadku zderzenia bocznego poziom ochrony kierowcy był na optymalnym poziomie (16 z 16 pkt.), przy uderzeniu auta w słup doszło u kierowcy do obrażeń klatki piersiowej. Podczas uderzenia w tył auta profile siedzeń i zagłówków z przednich miejsc w optymalny sposób chroniły kręgi szyjne, o wiele niższy poziom miały zagłówki kanapy (1,6 z 3 pkt).

Autonomiczny system awaryjnego hamowania AEB przy niskich prędkościach (w mieście) jest opcją, której nie wybrano do testowanego egzemplarza C3 Aircross.

Bezpieczeństwo dzieci 40,5 pkt. (82 proc.)

W testach Citroena C3 Aircross użyto fotelika Britax-Romer KidFix z nakładką XP (6-letnie dziecko) i podkładkę podwyższającą Graco Booster (10-letnie dziecko). Podczas zderzenia czołowego (w przeszkodę odkształcalną) u młodszego dziecka stwierdzono większe przeciążenia działające na kręgi szyjne i klatkę piersiową (15,3 z 16 pkt). Z kolei za ochronę dzieci przy uderzeniu bocznym (od strony większego manekina) przyznano maksymalną notę 8 punktów.

Nowy crossover Citroena wyposażony został w mocowania Isofix na skrajnych miejscach kanapy (standard i-Size). Specjaliści z EuroNCAP nie mieli uwag do czytelności aktualnego statusu przedniej poduszki powietrznej pasażera, elementy te oceniono na 6 z 13 pkt.

EuroNCAP ocenia również jakość montażu wybranych przez siebie 11 modeli fotelików dziecięcych. W zależności od konstrukcji mogą być one mocowane za pomocą pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej lub systemu Isofix. W sumie przyznano za to 11,3 punktów.

Stwierdzono poważne problemy przy próbie montażu (wszystkich z użyciem pasa bezpieczeństwa) na środkowym miejscu kanapy:
- Maxi-Cosi CabroFix,
- Maxi-Cosi CabrioFix z opcjonalną bazą EasyBase2 (w tym przypadku wykluczono środkowe miejsce na kanapie),
- Britax-Romer King II LS,
- Britax-Romer KidFix XP.



Ochrona pieszych 27 pkt. (64 proc.)

Za ochronę na wysokości zderzaka (nóg osoby dorosłej) przyznano maksymalną notę 6 pkt., na przednim pasie samochodu (miednica) największe zagrożenie stanowią boczne krawędzie (5,4/6 pkt.). Jedynie środkowa część maski silnika i podszybie (co jest rzadkością w innych modelach ocenianych przez EuroNCAP) zapewniają dostateczną ochronę głowy, krytyczne miejsca to słupki A (15,6 z 24 pkt.)

Elementy podnoszące bezpieczeństwo 7,2 pkt. (60 proc.)

Spośród elementów podnoszących bezpieczeństwo, których działanie oceniają specjaliści z EuroNCAP, nowy crossover Citroena został fabrycznie wyposażony w: ogranicznik prędkości (2,5 z 3 pkt.), sygnalizację niezapiętych pasów bezpieczeństwa dla wszystkich miejsc (3/3 pkt) i alarm zjechania z wybranego pasa ruchu (1,7/3 pkt.).

Wśród opcji - których nie było w testowanym egzemplarzu C3 Aircross - znajduje się jeszcze autonomiczny system awaryjnego hamowania AEB działający przy wyższych prędkościach.
 
www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2017 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry