Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
AKCJE PRZYWOŁAWCZE DO SERWISÓW | Problemy z airbagami
TESTY | Plusy i minusy | Wciąż mówimy o bezpieczeństwie dzieci | SEAT Ibiza
PORADY | Textar wycisza zgiełk uliczny | Układ hamulcowy
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Wyniki testów zderzeniowych EuroNCAP | Citroen E-Mehari | Listopad 2017

Citroen E-Mehari
14-12-2017 | tekst: Maciej Kalisz | foto i film: EuroNCAP i archiwum

Konstrukcja czteromiejscowego Citroena E-Mehari wyklucza zastosowanie większości systemów bezpieczeństwa ocenianych przez EuroNCAP, stąd końcowa nota tylko 3 gwiazdek. W zakresie ochrony pieszego otrzymał najniższe oceny z grona wszystkich modeli testowanych w tym roku.





Mehari to nietypowy model w ofercie Citroena, który po raz pierwszy pojawił się w 1968 roku. Można określić go mianem samochodu rekreacyjnego z otwartym dachem, który większości osób kojarzy się przede wszystkim z filmową serią przygód francuskich żandarmów. Produkcję tego modelu zakończono w 1987 roku, kolejna odsłona - tym razem z napędem elektrycznym o mocy 50 kW - nastąpiła dopiero w 2016 roku. E-Mehari dostępny jest w wybranych krajach - np. Niemczech w cenie od 24 790 euro.

Standardowe wyposażenie E-Mehari obejmuje m.in. 6 poduszek powietrznych (nie ma kurtyn przez całą długość samochodu), wszystkie pasy bezpieczeństwa z pirotechnicznymi napinaczami i ogranicznikiem napięcia, sygnalizację niezapięcia pasów bezpieczeństwa dla wszystkich miejsc oraz system mocowania fotelików Isofix na tylnych miejscach (i-Size).



Bezpieczeństwo dorosłych 28,2 pkt. (74 proc.)

Podczas uderzenia przodem Citroena E-Mehari w przeszkodę odkształcalną na manekinie kierowcy odnotowano obrażenia stóp, nóg na wysokości ud i klatki piersiowej, natomiast na manekinie pasażera odnotowano obrażenia całych nóg (6,2 z 8 pkt). W trakcie uderzenia całą szerokością samochodu w przeszkodę stałą u pasażera (który w tej próbie siedzi na kanapie po przekątnej stronie do kierującego) doszło do obrażeń klatki piersiowej (7,8/8 pkt.).

W przypadku zderzenia bocznego poziom ochrony kierowcy za każdym razem był na optymalnym poziomie, natomiast po uderzeniu w słup odnotowano poważne obrażenia klatki piersiowej (13,3/16 pkt.). Podczas uderzenia w tył auta profile siedzeń i zagłówków wszystkich miejsc nie zapewniają dostatecznej ochrony kręgów szyjnych (1/3 pkt)s

Bezpieczeństwo dzieci 38,4 pkt. (78 proc.)

Do testów Citroena E-Mehari użyto fotelika Britax-Romer KidFix XP (manekin 6-letniego dziecka) i podkładki podwyższającej firmy Fisher Price (manekin 10-letniego dziecka). W trakcie zderzenia czołowego (w przeszkodę odkształcalną) u młodszego dziecka stwierdzono przeciążenia klatki piersiowej, a u starszego obciążenie kręgów szyjnych (15,1/16 pkt). Z kolei za ochronę dzieci przy uderzeniu bocznym (od strony większego manekina) przyznano maksymalną notę 8 punktów.

Nietypowy model Citroena został wyposażony jedynie w mocowania Isofix na skrajnych miejscach kanapy (standard i-Size) - 4 z 13 pkt.

EuroNCAP ocenia również jakość montażu wybranych przez siebie 11 modeli fotelików dziecięcych. W zależności od konstrukcji mogą być mocowane za pomocą pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej lub systemu Isofix. W sumie przyznano za to 11,3 z 12 punktów (technicznie wykluczono ustawienie fotelika BeSafe iZi Kid X4 Isofix z tyłu). W trakcie montażu stwierdzono problemy z montażem fotelików Maxi-Cosi CabrioFix )

Stwierdzono poważne problemy przy próbie montażu (wszystkich z użyciem pasa bezpieczeństwa) na przednim miejscu pasażera (brak wyłącznika czołowej poduszki powietrznej):
- Maxi-Cosi CabroFix,
- Maxi-Cosi CabrioFix z opcjonalną bazą EasyBase2.



Ochrona pieszych 20,3 pkt. (48 proc.)

Na wysokości nóg osoby dorosłej największe zagrożenie stanowią końce zderzaka (5/6 pkt.), za to za ochronę na wysokości miednicy (przedni pas samochodu) przyznano maksymalną notę 6 pkt. Duże zagrożenie dla pieszego stanowi cała powierzchnia maski silnika (9,3/24 pkt.)

Elementy podnoszące bezpieczeństwo 3 pkt. (25 proc.)

Ze wszystkich elementów ocenianych przez specjalistów z EuroNCAP na wyposażeniu Citroena E-Mehari znalazła się tylko sygnalizacja niezapiętych pasów bezpieczeństwa dla wszystkich miejsc (3/3 pkt).
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry