portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
POLSKIE DROGI | Można poszerzać S19 Sokołów Małopolski - Jasionka
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP

Portal dla wszystkich uczestnikw ruchu drogowego | Jed Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
Wyniki test�w zderzeniowych | Citroen Spacetourer, Peugeot Traveller, Toyota Proace | Grudzie� 2015

Citroen Spacetourer, Peugeot Traveller, Toyota Proace
19-12-2015 | tekst: Maciej Kalisz | foto i film: EuroNCAP

Kategoria Business and Family Vans po raz pierwszy w testach EuroNCAP pojawi�a si� w 2012 roku. Do dzi� oceniono trzyna�cie modeli (licz�c konstrukcje bli�niacze), z kt�rych zaledwie pi�� zdoby�o 5 gwiazdek.



Nowe nazwy modeli Citroena i Peugeota mog� sugerowa�, �e b�d� to rynkowe debiuty. Nic bardziej mylnego, Spacetourer to nast�pca Jumpy, a Traveller - Experta. Z kolei japo�ski koncern mia� ju� w swojej ofercie model Proace, ale by� on odpowiednikiem Fiata Scudo. Zreszt� z W�ochami wsp�pracowa�a te� i grupa PSA.

A wi�c dla wszystkich b�dzie to drugi w historii Business and Family Vans test EuroNCAP. W 2012 roku Citroen Jumpy, Peugeot Expert i Fiat Scudo otrzyma�y po 3 gwiazdki, kt�rych nie mo�na bezpo�rednio por�wna� z aktualn� ocen�. Tym razem do sprawdzianu wybrano model Peugeota z kierownic� umieszczon� po lewej stronie z silnikiem wysokopr�nym 2.0 HDi i w wersji wyposa�enia Navette, kt�ra nie ma bezpo�redniego odpowiednika w Polsce. Na li�cie znalaz�y si� 2 przednie poduszki powietrzne (przednia pasa�era z mo�liwo�ci� dezaktywacji), 2 poduszki boczne obejmuj�ce ochron� g�ow� i klatk� piersiow�, sygnalizacja niezapi�tych pas�w dla przednich miejsc, wszystkie pasy z ogranicznikiem napi�cia (przednie z napinaczami), mocowana Isofix na wszystkich miejscach kanapy, ESP oraz tempomat z ogranicznikiem napi�cia.

Bezpiecze�stwo doros�ych 31,6 pkt. (87 proc.)

Podczas uderzenia w przeszkod� odkszta�caln� na odniesienie powa�niejszych obra�e� nara�ona jest klatka piersiowa osoby siedz�cej z przodu - zar�wno kierowcy, jak i pasa�era. W przypadku kategorii Business and Family Vans nie przeprowadza si� pr�by uderzenia w przeszkod� sta��, st�d wysoka ocena ��czna 15,3 na 16 pkt.

Testowany Peugeot otrzyma� maksymaln� not� za ochron� w przypadku zderzenia bocznego (8 pkt.), natomiast przy uderzeniu w s�up kierowca nara�ony jest na odniesienie obra�e� na wysoko�ci klatki piersiowej (6,7 na 8 pkt.). Zdecydowanie lepiej chronione s� kr�gi szyjne os�b podr�uj�cych na przednich fotelach ni� tych siedz�cych na kanapie (1,6 na 3 pkt.).

Na wyposa�eniu Peugeota Traveller nie by�o systemu ograniczaj�cego skutki kolizji przy niskich pr�dko�ciach.



Bezpiecze�stwo dzieci 44,6 pkt. (91 proc.)

W te�cie Peugeota u�yto dw�ch fotelik�w marki Britax Romer. Dla 18-miesi�cznego dziecka by� to model BabySafe montowany ty�em do kierunku jazdy (12 pkt.). Dla 3-letniego dziecka u�yto fotelik Duo, w tym przypadku dosz�o do du�ych przeci��e� dzia�aj�cych na kr�gi szyjne (10,6 z 12 pkt.).

Oba foteliki zamontowane zosta�y z wykorzystaniem systemu Isofix, kt�ry dost�pny jest na wszystkich miejscach kanapy (10 pkt). Specjali�ci z EuroNCAP nie mieli uwag do dzia�ania wy��cznika poduszek powietrznych pasa�era i stosowanych przy tym instrukcji oraz ostrze�e�.

Organizacja EuroNCAP nie poda�a szczeg�owych informacji odnosz�cych si� do wybranych przez siebie 9 fotelik�w dzieci�cych. Przyznano jednak w tej cz�ci maksymaln� ocen� 12 pkt.

Ochrona pieszych 19,4 pkt. (64 proc.)

Przednia cz�� auta - podszybie i maska silnika - nie zapewnia najlepszej ochrony potr�conej osobie na wysoko�ci g�owy (13,4 z 24 pkt.).

Dla kategorii Business and Family Vans nie przeprowadza si� sprawdzianu na wysoko�ci miednicy pieszego. Za to najwy�ej oceniono stopie� ochrony n�g na wysoko�ci zderzaka (6 pkt.).



Elementy podnosz�ce bezpiecze�stwo 5,5 pkt. (78 proc.)

Modele Peugeota, jak i Citroena oraz Toyoty, maj� pe�en zestaw element�w podnosz�cych bezpiecze�stwo, kt�re bierze pod uwag� specyfikacja test�w EuroNCAP - ogranicznik pr�dko�ci (0,5 na 3 pkt.), sygnalizacja niezapi�tych pas�w - ale tylko z przodu (2 na 3 pkt.) oraz system ESP (3 pkt.).
 

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry