Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY | Pierwsze wrażenia - Kompakt w modnej szacie | Citroen C4 Cactus
SALON SAMOCHODOWY | Przedpremierowo - nowa Mazda 3 już w Polsce!
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | BMW X5 | Grudzień 2018
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 

Wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP | DS 3 | Grudzień 2017


DS 3

10-01-2018 | tekst: Maciej Kalisz | foto i film: EuroNCAP i archiwum

DS 3 to kolejny model z długą historią na rynku, który ponownie został oceniony w testach zderzeniowych Euro NCAP. Po tym sprawdzianie, według aktualnych wymagań, z przyznanych w 2009 roku pięciu gwiazdek pozostały tylko trzy.




Testy zderzeniowe Euro NCAP DS 3 zderzenie czołowe

Citroen przypomniał kierowcom o marce DS w 2009 roku. Pierwszym zaprezentowanym modelem była właśnie "trójka", która od razu została poddana testom zderzeniowym Euro NCAP. Według ówczesnych kryteriów ocen za uzyskane wyniki przyznano maksymalną liczbę pięciu gwiazdek plus specjalne wyróżnienie za system powiadamiania służb ratunkowych eCall (TESTY | Pierwsze wrażenia - Zadawanie szyku). Pierwszego faceliftingu dokonano w 2016 roku. Wkrótce marka DS (Automobiles) została wyodrębniona z Citroena wchodząc obok Peugeot w skład grupy PSA.

Pod koniec 2017 roku organizacja Euro NCAP ogłosiła wyniki dla kilku, dostępnych od lat w salonach sprzedaży, modeli samochodów, których konstrukcja i wyposażenie mogą nie spełniać współczesnych wymogów bezpieczeństwa. Przeprowadzono przy tym zakresy testów, których nie było w 2009 roku - uderzenie przodem w przeszkodę stałą, badanie profili tylnych siedzeń pod kątem ochrony kręgów szyjnych czy próby montażu wybranej grupy 11 fotelików dziecięcych. Wyniki z każdej tych części były poniżej oczekiwań i negatywnie wpływały na notę końcową. W ostatecznym podsumowaniu zabrakło też punktów za elementy podnoszące bezpieczeństwo.

DS 3 wyposażony zostały m.in. w 6 poduszek powietrznych, przednie pasy bezpieczeństwa z pirotechnicznymi napinaczami i ogranicznikiem napięcia, sygnalizację niezapięcia pasów bezpieczeństwa dla miejsc z przodu, system mocowania fotelików Isofix na skrajnych miejscach kanapy, wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera oraz tempomat z ogranicznikiem prędkości.

Testy zderzeniowe Euro NCAP Ds 3 uderzenie w słup

Bezpieczeństwo dorosłych 26,3 pkt. (69 proc.)

Podczas uderzenia przodem w przeszkodę odkształcalną u kierowcy odnotowano ryzyko odniesienia obrażeń prawej nogi i klatki piersiowej, z kolei u pasażera lewej nogi i klatki piersiowej (przyznano 6,8 z 8 pkt.). W trakcie uderzenia całą szerokością DS 3 w przeszkodę stałą u kierowcy stwierdzono skrajnie niebezpieczne dla życia obrażenia klatki piersiowej, zaś u pasażera krytyczne obrażenia głowy i klatki piersiowej (3,1/8 pkt.).

Ochrona podczas zderzenia bocznego i uderzenia w słup (oba od strony kierowcy) była na optymalnym poziomie. Specjaliści mieli jednak zastrzeżenia do jakości działania kurtyn powietrznych (15/16 pkt.).

Profile przednich i tylnych siedzeń oraz zagłówków w dostateczny sposób chroniły kręgi szyjne (1,5/3 pkt).

System autonomicznego hamowania przy niskich prędkościach AEB jest opcją, której nie wybrano do testowanego egzemplarza samochodu.

Bezpieczeństwo dzieci 18,6 pkt. (37 proc.)

Do testów z DS 3 użyto fotelika Britax-Romer KidFix z nakładką XP (6-letnie dziecko) i podkładki podwyższającej Graco Junior (manekin 10-letniego dziecka).

Podczas zderzenia czołowego (w przeszkodę odkształcalną) u młodszego dziecka doszło do poważnych obrażeń klatki piersiowej, u starszego również klatki piersiowej i krytycznych obrażeń kręgów szyjnych (7,6/16 pkt.). Poziom ochrony podczas uderzenia bocznego (od strony większego manekina) oceniono na 4 z 8 pkt.

Najmniejszy model w gamie marki DS wyposażony został w mocowania Isofix na skrajnych miejscach kanapy i wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera. Specjaliści z Euro NCAP mieli poważne zastrzeżenia do czytelności wskazań aktualnego statusu poduszki i braku standardowych ostrzeżeń. Ostatecznie nie przyznano żadnego z 13 punktów.

Organizacja Euro NCAP ocenia również jakość montażu wybranych przez siebie 11 modeli fotelików dziecięcych. W zależności od konstrukcji mogą być one mocowane za pomocą pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej lub systemu Isofix, w tej części testów stwierdzono wiele nieprawidłowości (7/12 pkt.).

Ze względów konstrukcyjnych wykluczono montaż fotelika:
- BeSafe iZi Kid X4 ISOfix (za pomocą mocowań Isofix na skrajnych miejscach kanapy),
- Maxi-Cosi CabrioFix na EasyBase 2 (za pomocą pasa bezpieczeństwa na środkowym miejscu kanapy).

Z uwagi na brak standardu i-Size zrezygnowano z montażu fotelików:
- Maxi-Cosi 2WayPearl na bazie 2WayFix (fotelik ustawiony tyłem do kierunku jazdy na skrajnych miejscach kanapy),
- Maxi-Cosi 2WayPearl na bazie 2WayFix (fotelik ustawiony przodem do kierunku jazdy na skrajnych miejscach kanapy),
- BeSafe iZi Kid X2 (fotelik ustawiony tyłem do kierunku jazdy na skrajnych miejscach kanapy).

Stwierdzono poważne problemy podczas montażu:
- Maxi-Cosi CabrioFix (za pomocą pasa bezpieczeństwa na przednim miejscu pasażera),
- Maxi-Cosi CabrioFix na bazie EasyBase2 (za pomocą pasa bezpieczeństwa na przednim miejscu pasażera),
- Britax-Romer King II LS (za pomocą pasa bezpieczeństwa na przednim miejscu pasażera),
- Britax-Romer KidFix z nakładką XP (za pomocą pasa bezpieczeństwa na przednim miejscu pasażera).

• Zobacz nasze opinie na temat montażu fotelików dziecięcych w DS 3 (2014)


Ochrona pieszych 23,5 pkt. (55 proc.)

Zarówno zderzak, jak i przedni pas samochodu zapewniają optymalną ochronę na wysokości nóg i miednicy dorosłej osoby (odpowiednio 6/6 pkt. i 6/6 pkt.). Jedynie środkowa część maski silnika, w tym podszybie, zapewnia dobrą ochronę głowy potrąconego pieszego, krytyczne miejsca to przede wszystkim słupki A i krawędzie boczne (11,5/24 pkt.).

Elementy podnoszące bezpieczeństwo 3,5 pkt. (29 proc.)

Z listy elementów podnoszących bezpieczeństwo, których działanie obecnie oceniają specjaliści z Euro NCAP, DS 3 wyposażony był jedynie w tempomat z ogranicznikiem prędkości (1,5/3 pkt.) i sygnalizację niezapiętych pasów bezpieczeństwa dla miejsc z przodu (2/3 pkt).

 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry