Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY | Dziecko w Toyocie Yaris III - foteliki i wózki
TESTY | Dziecko w Toyocie Yaris III - wyposażenie samochodu
TESTY | Miejski hit Toyoty z napędem hybrydowym | Toyota Yaris III
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Wyniki testów zderzeniowych EuroNCAP | DS7 Crossback | Listopad 2017

DS7 Crossback
19-12-2017 | tekst: Maciej Kalisz | foto i film: EuroNCAP i archiwum

To piąty test zderzeniowy EuroNCAP na modelach marki DS. Najnowszy DS7 Crossback - na tle wszystkich ocenianych w tym roku samochodów - wyróżnia się wysoką oceną za bezpieczeństwo dzieci.





Kilka lat po powrocie na rynek DS stał się oddzielną marką samochodów w grupie PSA. W jej gamie DS7 to zupełna nowość, przy czym Francuzi zdecydowali się od razu na wprowadzenie wersji Crossback. Obecnie nie ma on odpowiednika, jak w przypadku pary DS4 i DS4 Crossback. Flagowy model marki DS zaprezentowany został w marcu tego roku na salonie samochodowym w Genewie, w Polsce jeszcze nie wszedł do sprzedaży.

Standardowe wyposażenie DS7 Crossback obejmuje m.in. 6 poduszek powietrznych, wszystkie pasy bezpieczeństwa z pirotechnicznymi napinaczami i ogranicznikiem napięcia, sygnalizację niezapięcia pasów bezpieczeństwa dla wszystkich miejsc, system mocowania fotelików Isofix na skrajnych miejscach kanapy (i-Size), wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera, asystenta utrzymania wybranego pasa ruchu, tempomat z ogranicznikiem prędkości oraz autonomiczny system awaryjnego hamowania AEB działający w pełnym zakresie prędkości z funkcją wykrywania ruchu pieszego.



Bezpieczeństwo dorosłych 35 pkt. (91 proc.)

Podczas uderzenia przodem samochodu w przeszkodę odkształcalną odnotowano u kierowcy obrażenia nóg i klatki piersiowej, natomiast u pasażera tylko lewej nogi (przyznano 7,6 z 8 pkt). Z kolei podczas uderzenia całą szerokością samochodu w przeszkodę stałą tylko u kierowcy stwierdzono obrażenia klatki piersiowej (7,7/8 pkt.).

W przypadku zderzenia bocznego poziom ochrony kierowcy był na optymalnym poziomie, przy uderzeniu auta w słup u kierowcy doszło do krytycznych obrażeń klatki piersiowej (14,5/16 pkt.). Podczas uderzenia w tył auta profile siedzeń i zagłówków z przednich miejsc w optymalny sposób chroniły kręgi szyjne, o wiele niższy poziom miały zagłówki kanapy (2,5/3 pkt).

Autonomiczny system awaryjnego hamowania AEB przy niskich prędkościach z funkcją wykrywania pieszego jest standardem (2,6/3 pkt.).

Bezpieczeństwo dzieci 43 pkt. (87 proc.)

Do testów z DS7 użyto fotelika Britax-Romer KidFix z nakładką XP (6-letnie dziecko) i podkładkę podwyższającą Graco Booster (10-letnie dziecko). Za ochronę dzieci podczas zderzenia czołowego (w przeszkodę odkształcalną) i bocznego (od strony większego manekina) przyznano maksymalne noty po 8 punktów.

DS7 Crossback został wyposażony w mocowania Isofix na skrajnych miejscach kanapy (standard i-Size). Specjaliści z EuroNCAP nie mieli uwag do czytelności aktualnego statusu przedniej poduszki powietrznej pasażera, elementy te oceniono na 7 z 13 pkt.

EuroNCAP ocenia również jakość montażu wybranych przez siebie 11 modeli fotelików dziecięcych. W zależności od konstrukcji mogą być one mocowane za pomocą pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej lub systemu Isofix. W tej części testu przyznano 12 punktów



Ochrona pieszych 30,8 pkt. (73 proc.)

Za ochronę na wysokości zderzaka (nóg osoby dorosłej) i przedniego pasa samochodu (miednica) przyznano maksymalne noty po 6 punktów. Jedynie środkowa część maski silnika zapewnia dostateczną ochronę głowy, krytyczne miejsca to podszybie i słupki A (14/24 pkt.)

W skład systemu AEB wchodzi funkcja wykrywania pieszego, jego działanie oceniono na 4,8 z 6 punktów.

Elementy podnoszące bezpieczeństwo 9,2 pkt. (76 proc.)

Spośród elementów podnoszących bezpieczeństwo, których działanie oceniają specjaliści z EuroNCAP, nowy model w gamie DS został fabrycznie wyposażony w: ogranicznik prędkości (2,5/3 pkt.), sygnalizację niezapiętych pasów bezpieczeństwa dla wszystkich miejsc (3/3 pkt), asystenta utrzymania wybranego pasa ruchu (1,7/3 pkt.) oraz autonomiczny system awaryjnego hamowania AEB działający przy wyższych prędkościach (2/3 pkt.).
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry