Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | 10 obrazków z Warsaw Motor Show 2018
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu | Volvo V60 II
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI | Nowe oceny ADAC fotelików dziecięcych
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Wyniki testów zderzeniowych EuroNCAP | Honda Jazz | Listopad 2015

Honda Jazz
10-11-2015 | tekst: Maciej Kalisz | foto i film: EuroNCAP

Wyniki testowanych w tym samym czasie modeli Hondy HR-V i Jazz są prawie identyczne. Prawie, bo w szczegółowym rozrachunku wyższą ocenę uzyskał drugi z nich.



To trzeci test zderzeniowy EuroNCAP w historii Hondy Jazz. Pierwszy miał miejsce w 2004 roku i uzyskano w nim wynik 4 gwiazdek. Kolejny odbył się w 2009 roku i tym razem przyznano najwyższą notę. Podobnie, choć nie można ich bezpośrednio porównywać, jest w przypadku IV-generacji tego modelu. Tym razem wybrano egzemplarz z kierownicą umieszczoną po lewej stronie z silnikiem benzynowym 1.3 i-VTEC w wersji Comfort. Testowany Jazz został wyposażony w komplet 6 poduszek powietrznych (przednie pasażera z możliwością dezaktywacji), sygnalizację niezapiętych pasów dla wszystkich miejsc, wszystkie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikiem, mocowania Isofix na skrajnych miejscach kanapy, ESP, system ograniczający skutki kolizji przy niskich prędkościach, tempomat z ogranicznikiem prędkości oraz system ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu (dostępny w zależności od wersji).



Bezpieczeństwo dorosłych 35,5 pkt. (93 proc.)

Przy uderzeniu w przeszkodę odkształcalną stwierdzono, że obie osoby siedzące z przodu narażone są na odniesienie obrażeń klatki piersiowej oraz dolnej części prawej nogi (łączna ocena 7,3 na 8 pkt.). Z kolei przy uderzeniu w przeszkodę stałą na obrażenia klatki piersiowej narażony jest zarówno kierowca, jak i pasażer siedzący z tyłu (7,6 na 8 pkt.).

Testowana Honda Jazz zapewniła optymalną ochronę kierowcy zarówno przy bocznym zderzeniu, jak i uderzeniu w słup (po 8 pkt.). Wyniki uzyskane po symulacji najechania na tył auta potwierdziły też wysoką ochronę kręgów szyjnych przez wszystkie zagłówki.

W tej części oceniane jest także działanie systemu minimalizującego skutki kolizji przy niskich prędkościach, który w Hondzie oznaczany jest skrótem CTBA. Specjaliści z EuroNCAP ocenili go na 2 z 3 pkt.

Bezpieczeństwo dzieci 41,9 pkt. (85 proc.)

Do oceny bezpieczeństwa podróżujących dzieci wybrano dwa foteliki firmy Romer. W przypadku manekina 18-miesięcznego dziecka był to model BabySafe+, który zamontowany tyłem do kierunku jazdy z wykorzystaniem bazy Isofix. Dla manekina 3-letniego dziecka wybrano model Duo Plus montowany przodem również za pomocą uchwytów Isofix i dodatkowego punktu kotwiczenia (top-tether). W obu przypadkach stwierdzono niewielkie przeciążenia, jednak ocenę końcową obniżono tylko w przypadku starszego dziecka (odpowiednio 12 i 11,3 pkt.).

Honda Jazz została wyposażona w mocowania Isofix z górnym punktem kotwiczenia (top-tether) na skrajnych miejscach kanapy. Jej kształt dostosowano do standardu i-size. Specjaliści z EuroNCAP nie mieli uwag do działania wyłącznika poduszek powietrznych pasażera i stosowanych przy tym instrukcji oraz ostrzeżeń (łączna nota 7 z 12 pkt.).

Przy ocenie sposobu montażu wybranych 9 modeli fotelików dziecięcych zastrzeżenia były jedynie przy King Plus firmy Romer. Fotelik ten, po zamontowaniu za pomocą pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej na środkowym miejscu kanapy nie był wystarczająco stabilny (11,7 na 12 pkt.).

Ochrona pieszych 26,3 pkt. (73 proc.)

Podszybie (miejsce uderzenia głowy dorosłego) oraz dolna część maski silnika (miejsce uderzenia głowy dziecka) zapewnia optymalną ochronę potrąconej osoby. Największe zagrożenie stanowią przednie słupki (17,1 pkt.).

Środkowa i skrajna część przedniego pasa zapewnia optymalną ochronę na wysokości miednicy osoby dorosłej (3.2 pkt.). W tej kategorii testów najwyżej oceniono stopień ochrony nóg na wysokości zderzaka (6 pkt.).



Elementy podnoszące bezpieczeństwo 9,3 pkt. (71 proc.)

Honda Jazz wyposażona została w ogranicznik prędkości (opcja, jego działanie oceniono na 2,3 pkt.), system ESP (3 pkt.), sygnalizację niezapiętych pasów (3 pkt.) oraz asystenta utrzymania pasa ruchu LDW (opcja, 1 pkt).

czytaj także:
Znaczące wzmocnienia Hondy
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry