portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
POLSKIE DROGI | Można poszerzać S19 Sokołów Małopolski - Jasionka
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY ZDERZENIOWE EURONCAP
Wyniki testów zderzeniowych EuroNCAP

Hyundai znów pozytywnie zaskakuje
05-12-2012, tekst: Maciej Kalisz, foto: EuroNCAP, rys. archiuwm

Hyundai nie pierwszy raz wyróżnia się w testach zderzeniowych EuroNCAP. Przez dłuższy czas model i30 był liderem w kategorii bezpieczeństwa dzieci, teraz Santa Fe otrzymała wysoką ocenę, 34 punkty, za ochronę dorosłych.



Zresztą dla Hyundaia to nie pierwszy raz - w 2011 roku nieco lepszą ocenę, bo 35 pkt. przyznano Velosterowi. Teraz o jeden punkt więcej otrzymał także Opel Mokka, który zdecydowanie najlepiej wypadł z grona 15 testowanych modeli.

W przeszłości też lepszymi ocenami od Santa Fe mogą pochwalić się Alfa Gulietta, Chevrolet Cruze, Ford C-Max i Ranger, Mercedes B Klasa, SEAT Alhambra, Volkswageny Golf poprzedniej generacji, a także w wersji cabrio i Sharan oraz Volvo V40. Jednak jeszcze żaden model w historii nie otrzymał maksymalnych 36 punktów.



Pomimo wysokiej punktacji kierowca Santa Fe może być narażony na odniesienie obrażeń klatki piersiowej, a siedzący obok pasażer na zranienie swojej lewej nogi. Podczas zderzenia czołowego słupek A cofnął się o 4 mm, a pedał hamulca przemieścił się w górę 40 mm i w dół o 83 mm.

Za ochronę kierowcy przy zderzeniu bocznym auta przyznano maksymalne 8 punktów, a przy uderzeniu w słup 7,8 punktów odejmując 0,2 za ryzyko obrażeń klatki piersiowej. Jednak jak wynika z udostępnionych danych żaden element samochodu nie miał styczności z manekinami.

Zdecydowane niższa ocena - 3 z 4 pkt. - została przyznana za ochronę kręgów szyjnych przy uderzeniu w tył auta. To zaledwie stopień ?dostateczny", choć po teście zagłówek zachował swój kształt, a średnie za ochronę przed odniesieniem urazów różnego stopnia były wysokie. Zamontowane w aucie fotele regulowane były w 4 płaszczyznach i pokryte tapicerką materiałową.



Testowany model Santa Fe był w wersji wyposażenia "Comfort". Znalazły się w nim m.in. 7 poduszek powietrznych - w tym kolanowa kierowcy, przednie pasy z napinaczami i ogranicznikiem, sygnalizacja niezapiętych pasów na przednich fotelach, mocowania fotelików Isofix, tempomat oraz ESP. W Polsce taki zestaw znajdziemy już w bazowej wersji "Style". Pod maską znajdował się najmocniejszy silnik 2.2 CDRi o mocy 197 koni mechanicznych, a więc napędzał on wszystkie koła.

W pozostałych kategoriach Santa Fe oceniono - bezpieczeństwo dzieci na 43 pkt., ochrona pieszych na 25 pkt. i systemy podnoszące bezpieczeństwo pieszych na 6 pkt.


Generalnie to ósmy model Hyundaia z notą 5 gwiazdek. Jednak spośród nich to Santa Fe osiągnęła najwyższą średnią - 85. To też jej trzeci test w EuroNCAP. Poprzednio, w 2002 i 2006 roku, otrzymała po 4 gwiazdki.
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry