Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | Auto Nostalgia coraz bardziej... nostalgiczna
TESTY | Dziecko w Suzuki Swift Hybrid (2017) - foteliki i wózki
TESTY | Dziecko w Suzuki Swift Hybrid (2017) - wyposażenie samochodu
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
TESTY ZDERZENIOWE EURONCAP
Wyniki testów zderzeniowych EuroNCAP

Kolejne auta na 5!
06-03-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: EuroNCAP, Renault i archiwum

Organizacja EuroNCAP poddała testom zderzeniowym kolejne 4 modele samochodów. Wszystkie uzyskały maksymalną ocenę 5 gwiazdek.



Pierwsze w tym roku wyniki testów dotyczą Renault ZOE, Skody Octavii i dwóch Toyot - Auris i RAV4.

Najciekawiej z nich prezentuje się model Renault z uwagi na napęd elektryczny (firma ma na swoim koncie już test Fluence Z.E.). ZOE otrzymał 32 z 36 punktów za ochronę dorosłych pasażerów i 39 z 49 punktów za bezpieczeństwo dzieci. Ochrona pieszych została oceniona na 30 z 36 punktów, zaś za systemy podnoszące bezpieczeństwo przyznano 8 z 9 punktów.



Jednak najbezpieczniejszym z tego grona autem jest III generacja Octavii. Otrzymała ona 34 pkt. za bezpieczeństwo osób dorosłych, 42 pkt. za bezpieczeństwo dzieci, 30 pkt. za ochronę pieszego i 6 pkt. za systemy podnoszące bezpieczeństwo. W sumie daje to średnią 81,75 proc. z maksymalnych do uzyskania wyników.


Model Skody został wyposażony w aż 4 elementy wyróżnione przez organizację EuroNCAP tytułem "Advanced Rewards". Należy do nich funkcja aktywnego hamowania (Front Assistant), asystent pasa ruchu (Lane Assist), hamulec antykolizyjny (Multicollision Brake) oraz aktywna funkcja ochrony osób siedzących z przodu (Crew Protect Assistant).



Z gamy Toyoty wyżej oceniono nowego Aurisa, choć różnice pomiędzy RAV4 nie są zbyt duże. Ale już patrząc na graficzne oznaczenie poziomów bezpieczeństwa widać, że głowa kierowcy RAV4 narażona jest na odniesienie obrażeń. Przyczyniła się do tego częściowo tylko napełniona poduszka powietrzna, choć wskazania aparatury pomiarowej nie odnotowały uderzenia głowy w kierownicę czy elementy kokpitu. Niemniej specjaliści z EuroNCAP nie przyznali za to maksymalnych not.

Auris uzyskał odpowiednio 33, 42, 25 i 6 pkt., a RAV4 32, 41, 24 i 6 pkt.

Renault ZOE
Bezpieczeństwo dorosłych: 32 pkt. (89 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 39 pkt. (80 %)
Ochrona pieszego: 24 pkt. (66 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 8 pkt. (85 %)


Skoda Octavia
Bezpieczeństwo dorosłych: 34 pkt. (93 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 42 pkt. (86 %)
Ochrona pieszego: 30 pkt. (82 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 6 pkt. (66 %)


Toyota Auris
Bezpieczeństwo dorosłych: 33 pkt. (92 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 42 pkt. (84 %)
Ochrona pieszego: 25 pkt. (68 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 6 pkt. (66 %)


Toyota RAV4
Bezpieczeństwo dorosłych: 32 pkt. (89 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 41 pkt. (82 %)
Ochrona pieszego: 24 pkt. (66 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 6 pkt. (66 %)




Tegoroczne testy objęte były już nowym systemem ocen. Przede wszystkim z 7 do 9 wzrosła punktacja za elementy podnoszące bezpieczeństwo. Te dwa dodatkowe można teraz uzyskać za sposób montażu i działania ogranicznika prędkości. Z tej czwórki aut miał go tylko Renault ZOE, który oceniona na 1,7 z 3 pkt.

Z kolei przy ocenie bezpieczeństwa dzieci brane są pod uwagę inne, a nie tylko rekomendowane przez producenta samochodu, foteliki. EuroNCAP przy współpracy z European Test Consortium (ETC) przygotował tzw. top pick list. Trafiły na nią najpopularniejsze na wszystkich rynkach krajów UE foteliki z podziałem na tradycyjne grupy wiekowe i wagowe dzieci. Sposób ich montażu jest teraz oceniany dla każdego miejsca w samochodzie, łącznie z trzecim rzędem siedzeń. Jednak w tym przypadku nie wpłynęło to na zmianę maksymalnej liczby punktów, nadal jest ich 49.


Wyniki kolejnych testów poznamy 24 kwietnia.
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2018 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry