Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl
NOWE NA STRONIE:
TESTY ZDERZENIOWE EURONCAP | Punto... | Grudzień 2017
BEZPIECZEŃSTWO DZIECKA | Trzeci fotelik Britax-Romer zgodny z i-Size | Foteliki samochodowe
SALON SAMOCHODOWY | Wrażenia z jazdy - Nareszcie! | SEAT Ibiza V FR
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl
POLECAMY
Dekada BRD 2011-2020
PATRONUJEMY
Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"
SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe EuroNCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport



 

 


 
Wyniki testów zderzeniowych EuroNCAP | Mitsubishi Eclipse Cross | Listopad 2017

Mitsubishi Eclipse Cross
16-11-2017 | tekst: Maciej Kalisz | foto i film: EuroNCAP i archiwum

Niemal w momencie rozpoczęcia sprzedaży na europejskich rynkach, Mitsubishi Eclipse Cross debiutuje także w testach zderzeniowych EuroNCAP. W porównaniu do ocenianych w tym roku modeli wszystkich marek otrzymał on bardzo wysokie noty za bezpieczeństwo dorosłych i ochronę pieszych.





Eclipse Cross to nowy model w gamie Mitsubishi. Jego premiera miała miejsce podczas tegorocznego salonu samochodowego w Genewie. Na europejskim rynku dostępny jest od października. Mitsubishi określa go jako SUV coupe, zaś nazwa Eclipse nawiązuje do modelu sprzedawanego w USA, zaś Cross definiuje jego właściwości jezdne (dostępny z napędem na przednią lub obie osie).

Standardowe wyposażenie Mitsubishi Eclipse Cross obejmuje m.in. 7 poduszek powietrznych, wszystkie pasy bezpieczeństwa z pirotechnicznymi napinaczami i ogranicznikiem napięcia, sygnalizację niezapięcia pasów bezpieczeństwa dla wszystkich miejsc, system mocowania fotelików Isofix na skrajnych miejscach kanapy (i-Size), wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera, asystenta utrzymania pasa ruchu, autonomiczny system awaryjnego hamowania AEB przy niskich prędkościach z funkcją wykrywania pieszego oraz tempomat z ogranicznikiem prędkości.



Bezpieczeństwo dorosłych 36,9 pkt. (97 proc.)

Podczas uderzenia przodem Mitsubishi Eclipse Cross w przeszkodę odkształcalną odnotowano u kierowcy obrażenia lewej nogi, a u pasażera klatki piersiowej (pomimo to przyznano 8 z 8 pkt). Z kolei podczas uderzenia całą szerokością samochodu w przeszkodę stałą u kierowcy i pasażera (który w tej próbie siedzi na kanapie po przekątnej stronie do kierującego) doszło do różnego stopnia obrażeń klatki piersiowej (7,3/8 pkt.).

W przypadku zderzenia bocznego i w słup poziom ochrony kierowcy za każdym razem był na optymalnym poziomie (16/16 pkt.). Podczas uderzenia w tył auta profile siedzeń i zagłówków z wszystkich miejsc w optymalny sposób chroniły kręgi szyjne (2,7/3 pkt).

Autonomiczny system awaryjnego hamowania AEB przy niskich prędkościach z funkcją wykrywania pieszego jest standardem (3/3 pkt.).

Bezpieczeństwo dzieci 38,2 pkt. (78 proc.)

W testach Mitsubishi Eclipse Cross użyto fotelika Britax-Romer KidFix z nakładką XP (6-letnie dziecko) i podkładkę podwyższającą Niania Dream (10-letnie dziecko) francuskiej firmy Team-Tex. Podczas zderzenia czołowego (w przeszkodę odkształcalną) u młodszego dziecka stwierdzono większe przeciążenia działające na kręgi szyjne i klatkę piersiową (13/16 pkt). Z kolei za ochronę dzieci przy uderzeniu bocznym (od strony większego manekina) przyznano maksymalną notę 8 punktów.

Mitsubishi Eclipse Cross został wyposażony w mocowania Isofix na skrajnych miejscach kanapy (standard i-Size). Specjaliści z EuroNCAP nie mieli uwag do czytelności aktualnego statusu przedniej poduszki powietrznej pasażera, elementy te oceniono na 6 z 13 pkt.

EuroNCAP ocenia również jakość montażu wybranych przez siebie 11 modeli fotelików dziecięcych. W zależności od konstrukcji mogą być one mocowane za pomocą pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej lub systemu Isofix. W sumie przyznano za to 11,3 punktów.

Stwierdzono poważne problemy przy próbie montażu (wszystkich z użyciem pasa bezpieczeństwa) na środkowym miejscu kanapy:
- Maxi-Cosi CabroFix,
- Maxi-Cosi CabrioFix z opcjonalną bazą EasyBase2 (w tym przypadku wykluczono środkowe miejsce na kanapie),
- Britax-Romer King II LS,
- Britax-Romer KidFix XP.



Ochrona pieszych 33,8 pkt. (80 proc.)

Za ochronę na wysokości zderzaka (nóg osoby dorosłej) przyznano maksymalną notę 6 pkt., na przednim pasie samochodu (miednica) zagrożenie stanowi jedynie jego centralny punkt (5,9/6 pkt.). Środkowa część maski silnika i podszybie zapewniają dostateczną ochronę głowy, krytyczne miejsca to słupki A (18,1/24 pkt.)

Elementy podnoszące bezpieczeństwo 8,5 pkt. (71 proc.)

Nowy model Mitsubishi standardowo został wyposażony w pakiet elementów, które oceniają specjaliści z EuroNCAP: ogranicznik prędkości (1,5/3 pkt.), sygnalizację niezapiętych pasów bezpieczeństwa dla wszystkich miejsc (3/3 pkt), asystenta utrzymania pasa ruchu (1,5/3 pkt.) i autonomiczny system awaryjnego hamowania AEB działający przy wyższych prędkościach (2,5/3 pkt.).
 
www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2017 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry