strona główna
www.jedz-bezpiecznie.pl
testy zderzeniowe EuroNCAP
www.jedz-bezpiecznie.pl Reklama


Narodowy Eksperyment Bezpiecze˝stwa 2011

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe EuroNCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Targi, wystawy, imprezy

Sport

Testy zderzeniowe EuroNCAP

Najnowsze wyniki testów
27-05-2009, foto: EuroNCAP

27 maja organizacja EuroNCAP ogłosiła wyniki kolejnych testów zderzeniowych. Tym razem sprawdzianom poddano: Audi Q5, Hondę Jazz, Hyundaia i20, KIA Soul, Peugeota 3008 i Suzuki Alto.


Audi Q5 (mały samochód terenowy) otrzymało 5 gwiazdek (w nowej specyfikacji). Wysokie oceny przyznano w testach zderzeniowych (w tym za zabezpieczenie kręgów szyjnych przyznano wysokie 3,3 pkt.) - 33 pkt (92%) i za bezpieczeństwo dzieci podróżujących w fotelikach 41 pkt (84%). W kategorii ochrony potrąconego pieszego przyznano 12 pkt. (32%), a za systemy wspomagające bezpieczeństwo 5 pkt. (71%) - standardowe wyposażenie to m.in. ESP (3 pkt.) i sygnalizacja niezapiętych pasów kierowcy i pasażera (2 pkt.). Testowany model wyposażony był w silnik 2.0 TDI w wersji wyposażenia "Steppe".



Honda Jazz (auto miejskie) również otrzymała 5 gwiazdek. W testach zderzeniowych przyznano 28 pkt. (78%), za bezpieczeństwo dzieci 39 pkt. (79%), za ochronę pieszych 22 pkt. (60%), a za standardowe systemy podnoszące bezpieczeństwo 5 pkt. (71%). Testowany model to Jazz z silnikiem 1.4 w wersji ES.



Hyundai i20 (auto miejskie) otrzymał 5 gwiazdek. W testach zderzeniowych przyznano 32 pkt. (88%), za bezpieczeństwo dzieci 41 pkt. (83%), za ochronę pieszych 23 pkt. (64%), a za standardowe systemy podnoszące bezpieczeństwo 6 pkt. (86%) - dodatkowy punkt za sygnalizację niezapiętych pasów dla pasażerów tylnej kanapy. Testowany model napędzał silnik 1.4 w wersji wyposażenia GL.



KIA Soul (minivan) otrzymała 5 gwiazdek. W testach zderzeniowych przyznano 31 pkt. (87%), za bezpieczeństwo dzieci 42 pkt. (86%), za ochronę pieszych 14 pkt. (39%), a za standardowe systemy podnoszące bezpieczeństwo 6 pkt. (86%) - dodatkowy punkt za sygnalizację niezapiętych pasów dla pasażerów tylnej kanapy. Testowany model miał silnik 1.6 EX.



Peugeot 3008 (mały samochód rodzinny) otrzymał 5 gwiazdek. W testach zderzeniowych przyznano 31 pkt. (86%), za bezpieczeństwo dzieci 40 pkt. (81%), za ochronę pieszych 11 pkt. (31%), a za standardowe systemy podnoszące bezpieczeństwo 7 pkt. (97%) - dodatkowy punkt za ogranicznik prędkości. Testowany model 3008 wyposażono w silnik 1.6 HDi.



Suzuki Alto
(auto miejskie) otrzymało najniższą ocenę (3 gwiazdki) spośród testowanych tym razem samochodów. W testach zderzeniowych przyznano 20 pkt. (55%) - nie przeprowadzono testu uderzenia w słup, za bezpieczeństwo dzieci 23 pkt. (46%), za ochronę pieszych 13 pkt. (35%), a za standardowe systemy podnoszące bezpieczeństwo 2 pkt. (29%) - 1 pkt. za sygnalizację niezapiętych pasów kierowcy i 1 pkt. za opcjonalny system ESP. Testowany model napędzał silnik 1.0 GL.
magazyn motoryzacyjny "Jedź bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku
wydawca: MacKalStudio