Warning: include_once(analyticstracking.php): failed to open stream: No such file or directory in /Testy_zderzeniowe_EuroNCAP,Nowa-Kuga-najbezpieczniejszym-modelem-Forda,20121211.php.php on line 72

Warning: include_once(): Failed opening 'analyticstracking.php' for inclusion (include_path='.:/:/usr/local/php74/lib/pear') in /Testy_zderzeniowe_EuroNCAP,Nowa-Kuga-najbezpieczniejszym-modelem-Forda,20121211.php.php on line 72
portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testĂłw samochodĂłw
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wĂłzki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jedź Bezpiecznie

JedĹş Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny JedĹş Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY ZDERZENIOWE EURONCAP
Wyniki testów zderzeniowych EuroNCAP

Nowa Kuga najbezpieczniejszym modelem Forda
11-12-2012, tekst: Maciej Kalisz, foto: EuroNCAP, rys. archiwum

II-generacja Forda Kugi, zaraz po Oplu Mokka, uzyskała bardzo wysoką średnią spośród modeli testowanych w tej serii. 5-gwiazdek zdobył on także 4 lata temu, ale wyników obu modeli nie wolno porównywać.



Po raz pierwszy Ford Kuga testowany był w maju 2008 roku. Rok później, w lutym, zmieniły się zasady oceniania przez EuroNCAP, a co za tym idzie zaostrzono kryteria. Stąd też istotne różnie nie pozwalają na bezpośrednie porównanie obu modeli. Dziś zapewne model z przed 6 lat nie osiągnąłby tak wysokiego wyniku.




I generacja Kugi otrzymała 33 punkty w testach zderzenia czołowego (12,7 pkt.) i w bok auta (16 pkt.) oraz uderzenia w słup (2 pkt.). Dodatkowe 2 pkt. przyznano za sygnalizację niezapiętych pasów. Ich suma pozwoliła na przyznanie 5-gwiazdek i wówczas wynik z tej kategorii był najważniejszy. Niemniej duży problem tutaj sprawiła przednia poduszka powietrzna kierowcy, która nie napełniła się w wystarczającym stopniu, aby maksymalnie ochronić głowę i klatkę piersiową kierowcy przed uderzeniem w kierownicę. Dodatkowo prawa noga kierowcy i lewa pasażera była narażona na odniesienie urazu spowodowanego przez środkową część kokpitu.

Za bezpieczeństwo dzieci przyznano 4 gwiazdki (38 pkt.) na 5 możliwych, których nikt w historii EuroNCAP nie otrzymał. Oba manekiny siedziały na tylnej kanapie w fotelikach firmy Romer - 18 miesięczne tyłem do kierunku jazdy w modelu Baby Safe na bazie Isofix, a 3 letnie przodem w modelu Duo Plus montowanym za pomocą szyn Isofix. Na uwagę zwraca fakt, że wyłącznik przedniej poduszki powietrznej dostępny jest w opcji i może być zamontowany w ASO Forda. Natomiast mocowania do fotelików typu Isofix dostępne są w zależności od modelu - w tym przypadku jest to standard.

Ostatnią ocenianą wówczas kategorią była ochrona pieszego przed skutkami potrącenia. Tutaj Kugę oceniono na 4 z 5 gwiazdek (20 pkt.). Potencjalnie najbardziej niebezpiecznymi elementami jest pas przedni na wysokości miednicy osoby dorosłej oraz krawędź maski silnika od strony podszybia. Dobrą ochronę uzyskano przede wszystkim na płaszczyznach, w którą może uderzyć głowa - zarówno dziecka, jak i osoby dorosłej.

Oba testowane modele Kugi napędzane były silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2 litrów i w bazowej wersji wyposażenia "Trend". Według podawanych przez EuroNCAP danych masa własna pierwszego wynosiła 1613 kg, a drugiego 1665 kg.

W II-generacji Kugi poprawiono przede wszystkim bezpieczeństwo osób siedzących na przednich fotelach, choć nadal istnieje ryzyko urazów klatki piersiowej i lewej nogi pasażera. Wysoki wynik (3,2 na 4 pkt.) uzyskano również za ochronę kręgów szyjnych przy uderzeniu w tył auta.


Obecnie manekiny dzieci usadzono w tych samych co poprzednio fotelikach i tym samym sposobem mocowania. Jednak oceniano je w innych, wyższych kryteriach, a i niektóre elementy fotelików zostały zmodyfikowane. W tej kategorii przyznano 42 na 49 punktów. Podobnie jak do tej pory wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera jest opcją i można zamówić go albo przy kupnie auta, albo zamontować później w ASO Forda. Mocowania Isofix, z dodatkowym punktem kotwiczenia Top Tether są standardem.

Poprawiła się również ochrona potrąconego pieszego (25 pkt.) na środkowej części nadwozia na wysokości miednicy i krawędzi maski przy podszybiu. Uwagę zwraca przede wszystkim pierwszy obszar, za co przyznano 3,7 pkt - to bardzo dobra ocena, rzadko osiągana przez innych.
Od 2009 roku do ogólnej oceny wlicza się wyposażenie samochodu w układ ESP, ogranicznik prędkości i sygnalizację niezapiętych pasów. Nowa Kuga zdobyła tutaj, jako pierwszy model Forda, komplet 7 pkt.


W kategorii bezpieczeństwa osób dorosłych wyższym wynikiem pochwalić się może C-Max w wersji Grand oraz Ranger. Ten duży pickup Forda uzyskał także najlepsze oceny za dzieci i - co warte podkreślenia - ochronę pieszego. Teraz, dzięki standardowemu wyposażeniu w ESP, organicznik prędkości i sygnalizację niezapiętych pasów dla wszystkich miejsc, "najbezpieczniejszym" Fordem w EuroNCAP została II-generacja Kugi. Auto pojawi się w salonach sprzedaży już w styczniu 2013 roku.
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry