Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl
NOWE NA STRONIE:
TESTY ZDERZENIOWE EURONCAP | Punto... | Grudzień 2017
BEZPIECZEŃSTWO DZIECKA | Trzeci fotelik Britax-Romer zgodny z i-Size | Foteliki samochodowe
SALON SAMOCHODOWY | Wrażenia z jazdy - Nareszcie! | SEAT Ibiza V FR
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl
POLECAMY
Dekada BRD 2011-2020
PATRONUJEMY
Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"
SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe EuroNCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport



 

 


 
Wyniki testów zderzeniowych EuroNCAP | Opel Insignia | Lipiec 2017

Opel Insignia
19-07-2017 | tekst: Maciej Kalisz | foto i film: EuroNCAP i archiwum

To trzecia próba Opla Insignia w testach zderzeniowych EuroNCAP zakończona po raz trzeci identyczną oceną. Uzyskane teraz wyniki odnoszą się zarówno do wersji w nadwoziu liftback (Grand Sport), jak i kombi (Sports Tourer).





Opel nsignia produkowany jest od 2008 roku, jednak jego druga generacja (B) została zaprezentowana dopiero podczas tegorocznego salonu samochodowego w Genewie. W tym czasie przeprowadzono trzy testy EuroNCAP tego modelu przyznając za każdym razem maksymalną liczbę 5 gwiazdek. W porównaniu do ocen z 2009 roku (drugi w kolejności test) inżynierowie Opla znacząco poprawili teraz bezpieczeństwo dzieci oraz pieszych. Biorąc pod uwagę wyniki osiągnięte z poszczególnych kategorii nowa Insignia znajduje się w czołówce w gronie 24 modeli testowanych przez EuroNCAP w 2017 roku.

Standardowe wyposażenie testowanego Opla Insignia (nadwozie Grand Sport, wersja wyposażenia Edition, w Polsce według cennika dostępne są tylko trzy: Enjoy, Innovation i Elite) obejmuje m.in. 6 poduszek powietrznych, przednie i tylne pasy bezpieczeństwa z pirotechnicznymi napinaczami i ogranicznikiem napięcia, sygnalizację niezapięcia pasów bezpieczeństwa dla przednich miejsc, system mocowania fotelików Isofix na skrajnych miejscach kanapy, wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera, aktywną maskę silnika (która nieznacznie unosi się do góry w momencie potrącenia pieszego), system AEB działający przy niskich i wysokich prędkościach, ogranicznik prędkości oraz asystenta utrzymania wybranego pasa ruchu.



Bezpieczeństwo dorosłych 35,5 pkt. (93 proc.)

Podczas uderzenia przodem w przeszkodę odkształcalną na obu manekinach stwierdzono ryzyko odniesienia obrażeń klatki piersiowej - u kierowcy dodatkowo prawej nogi (za co przyznano 7,1 z 8 pkt). Natomiast podczas próby uderzenia całą szerokością w przeszkodę stałą również stwierdzono ryzyko odniesienia obrażeń klatki piersiowej - na manekinie pasażera, który w tej próbie siedzi na kanapie po przekątnej stronie do kierowcy (7,5 na 8 pkt.).

W przypadku uderzenia w bok Opla Insignia oraz po uderzeniu auta w słup stwierdzono ochronę manekina kierowcy na optymalnym poziomie (16 z 16 pkt.). Poziom ochrony kręgów szyjnych przez zagłówki na przednich fotelach był wyższy, niż na tylnych miejscach (2,1 z 3 pkt).

Działanie systemu AEB, którego zadaniem jes minimalizowanie skutków kolizji podczas jazdy w mieście oceniono na 2,8 z 3 pkt.

Bezpieczeństwo dzieci 42 pkt. (85 proc.)

W przypadku Opla Insignia wykorzystano fotelik Britax-Romer KidFix z nakładką XP (dla manekina 6-letniego dziecka) i podkładkę podwyższającą francuskiej marki Nania Dream (dla manekina 10-letniego dziecka). Podczas testu zderzenia czołowego (w przeszkodę odkształcalną) stwierdzono obciążenia kręgów szyjnych u starszego dziecka, z kolei u młodszego wystąpiły niewielkie przeciążenia klatkę piersiową (15 z 16 pkt). Przy uderzeniu bocznym (od strony większego manekina) ochrona młodzszego dziecka była na optymalnym poziomie, w przypadku starszego odnotowano niewielkie siły działające na głowę (8 z 8 pkt).

Testowany Opel Insignia została wyposażona w mocowania Isofix na skrajnych miejscach kanapy (standard i-Size). Specjaliści z EuroNCAP nie mieli uwagi co do czytelności aktualnego statusu przedniej poduszki powietrznej pasażera (7 z 13 pkt).

EuroNCAP ocenia również jakość montażu wybranych przez siebie 11 modeli fotelików dziecięcych. W zależności od konstrukcji mogą być one mocowane za pomocą pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej lub systemu Isofix. Nie było żadnych uwag, stąd 12 z 12 punktów.

Ze względów konstrukcyjnych - centralny tunel - na środkowym miejscu kanapy nie można zamontować fotelika Maxi-Cosi CabrioFix z opcjonalną bazą EasyBase2 (brak miejsca na rozłożenie nogi stabilizującej).



Ochrona pieszych 32,8 pkt. (78 proc.)

Za ochronę na wysokości zderzaka (nóg dorosłego pieszego) przyznano 5,5 z 6 pkt, zaś na przednim pasie (miednicy) przyznano 3,5 z 6 pkt (największe zagrożenie występuje na zewnętrznych bokach reflektorów). Na powierzchni (aktywnej) maski (głowy) największe zagrożenie stanowią podstawy słupków A (19,5 z 24 pkt.).

Działanie systemu AEB, z funkcją wykrywania pieszego, oceniono na 4,2 z 6 punktów.

Elementy podnoszące bezpieczeństwo 8,4 pkt. (69 proc.)

Z branych pod uwagę elementów wyposażenia podnoszących bezpieczeństwo Opel Insignia posiadał pełny komplet: ogranicznik prędkości (1,3 z 3 pkt.), sygnalizację niezapiętych pasów bezpieczeństwa dla przednich miejsc (2/3 pkt. - sygnalizacja dla miejsc na kanapie jest opcją!), asystenta utrzymania pasa ruchu (2,9/3 pkt.) i system AEB działający przy wyższych prędkościach (2,2/3 pkt.).
 
www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2017 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry