Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | 10 obrazków z Warsaw Motor Show 2018
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu | Volvo V60 II
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI | Nowe oceny ADAC fotelików dziecięcych
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Wyniki testów zderzeniowych EuroNCAP | czerwiec 2015

Pięć, cztery, trzy...
24-06-2015 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

W kolejnych w tym roku testach zderzeniowych EuroNCAP uczestniczyły 3 modele samochodów. Każdy z nich osiągnął inną liczbę gwiazdek.



Fiat Panda Cross
Bezpieczeństwo dorosłych: 26,7 pkt. (70 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 38 pkt. (77 %)
Ochrona pieszego: 18,3 pkt. (50 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 6 pkt. (46 %)


To trzeci crash-test Fiata Pandy przeprowadzony przez EuroNCAP. W 2004 roku auto to otrzymało 3 gwiazdki, zaś w 2011 o jedną więcej. Ze względu na zmieniające się kryteria ocen, wyników tych nie można bezpośrednio porównywać. Tym razem testowana była Panda (z silnikiem 1.3 MultiJet) w wersji Cross, czyli z napędem na cztery koła. Auto wyposażono m.in. w 6 poduszek powietrznych, wyłącznik czołowej poduszki powietrznej, przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikiem, sygnalizację niezapiętych pasów dla wszystkich miejsc, mocowania Isofix z tyłu oraz system ESP.

W zakresie bezpieczeństwa osób dorosłych potencjalnie najcięższe obrażenia odniósł kierowca (uderzenie czołowe w przeszkodę odkształcalną) i pasażer (uderzenie czołowe w przeszkodę stałą). Dobre wyniki ochrony kierowcy uzyskano podczas uderzeń w bok i słup. Z kolei ocenę kręgów szyjnych oceniono w stopniu zadowalającym.

W przypadku ochrony dzieci wysoko oceniono proponowane foteliki Fair (oba montowano tyłem do kierunku jazdy). Podczas sprawdzianu pozostałych fotelików, specjaliści z EuroNCAP nie mieli żadnych zastrzeżeń. Za ochronę potrąconego pieszego przyznano połowę maksymalnej oceny - największe niebezpieczeństwo stwarzał zderzak oraz powierzchnia maski silnika. Jedynie w opcji oferowany jest system zapobiegający skutkom kolizji, co też wpłynęło na notę końcową.

czytaj także: TESTY | Dogrywka | Fiat Panda 4x4 | Na wakacyjne podróże



Hyundai i20
Bezpieczeństwo dorosłych: 32,7 pkt. (85 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 35,8 pkt. (73 %)
Ochrona pieszego: 28,5 pkt. (79 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 8,3 pkt. (64 %)


Pierwszy test Hyundaia i20 przeprowadzono w 2009 roku, czyli po zaostrzeniu kryteriów ocen. Uzyskał wówczas maksymalną liczbę 5 gwiazdek. Tym razem przyznano o jedną mniej, co biorąc pod uwagę zmiany w testach EuroNCAP, będzie oceną lepszą. Do testów przeznaczono model z silnikiem Kappa 1.2 w wersji GLS. Na jej wyposażeniu znalazło się m.in. 6 poduszek powietrznych, wyłącznik czołowej poduszki powietrznej, wszystkie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikiem, sygnalizacja niezapiętych pasów dla wszystkich miejsc, mocowania Isofix na skrajnych miejscach kanapy oraz ESP. Z elementów dostępnych w opcji znalazł się ogranicznik prędkości oraz asystent utrzymania pasa ruchu.

Podczas uderzenia czołowego w przeszkodę odkształcalną czujniki manekinów wykazały potencjalne ryzyko obrażeń lewej nogi pasażera oraz nóg i klatki piersiowej kierowcy. Podczas pełnego uderzenia przodem zastrzeżenia budził poziom ochrony klatki piersiowej kierowcy i pasażera. Z kolei podczas uderzenia w tył auta niżej oceniono zagłówki kanapy, a przy uderzeniu w bok i słup ochronę głowy kierowcy.

Poziom ochrony obu dzieci siedzących w fotelikach firmy Romer oceniono jako średni. Natomiast nie było żadnych zastrzeżeń co do rozmieszczenia elementów podnoszących bezpieczeństwo dzieci i montażu wybranych fotelików. Wysoko oceniono poziom ochrony potrąconej osoby - największe zagrożenie sprawiały jedynie słupki A. Brak systemu zapobiegającego kolizjom obniżył noty za elementy podnoszące bezpieczeństwo.



Skoda Superb
Bezpieczeństwo dorosłych: 32,7 pkt. (86 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 42,2 pkt. (86 %)
Ochrona pieszego: 25,7 pkt. (71 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 9,9 pkt. (76 %)


Spośród wszystkich modeli Skody to Superb był najczęściej poddawany testom zderzeniowym EuroNCAP. Poza pierwszą próbą, w 2003 roku, w pozostałych zawsze otrzymywał najwyższą liczbę gwiazdek. Tym razem do testów przeznaczono egzemplarz w nadwoziu liftback z silnikiem wysokoprężnym 2.0 i w wersji wyposażenia Ambition. Oprócz 6 poduszek powietrznych montowana jest fabrycznie kolejna chroniąca kolana kierowcy, wszystkie pasy mają napinacze z ogranicznikiem oraz sygnalizacją ich niezapięcia. Na liście wyposażenia standardowego jest także ESP, zaś z opcjonalnym elementów zamontowano system zapobiegający kolizjom przy większych prędkościach oraz ogranicznik prędkości.

Podczas zderzeń czołowych uzyskano dobre wyniki, poza uderzeniem w przeszkodę stałą - na najcięższe obrażenia narażona była klatka piersiowa kierowcy. Podobnie było podczas próby uderzenia w słup. Średnią ocenę przyznano za stopień ochrony kręgów szyjnych osób siedzących na kanapie.

Maksymalną ocenę uzyskała ochrona 18-miesięcznego dziecka siedzącego tyłem do kierunku jazdy (fotelik Romer). W przypadku 3-letniego dziecka (Romer, przodem do kierunku jazdy) przyrządy odnotowały duże siły działające na kręgi szyjne. Montaż żadnego z wybranych przez EuroNCAP fotelików nie sprawił trudności. Podczas potrącenia pieszego najmniejszy poziom ochrony zapewnia maska silnika. Wysoko oceniono obecne na pokładzie Superba systemy podnoszące bezpieczeństwo.

Modelowi Superb przypisano dwa wyróżnienia Advanced Rewards uzyskane w 2013 roku - za system Pre-Crash i hamulec antykolizyjny.
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry