Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | 10 obrazków z Warsaw Motor Show 2018
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu | Volvo V60 II
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI | Nowe oceny ADAC fotelików dziecięcych
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
TESTY ZDERZENIOWE EURONCAP
Wyniki testów zderzeniowych EuroNCAP | 2014

Podsumowanie testów 2014
05-01-2015 | tekst: Maciej Kalisz | foto: EuroNCAP

W minionym roku w testach zderzeniowych EuroNCAP oceniono 40 modeli samochodów, z których mniej niż połowa otrzymała maksymalną liczbę 5 gwiazdek. Pojawiła się też nowa kategoria pojazdów - czterokołowce.



Jeszcze dwa - trzy lata temu praktycznie każdym model otrzymywał maksymalną ocenę 5 gwiazdek. W ubiegłym było ich tylko 18. Wśród producentów najczęściej - po 3 razy - otrzymywały je modele Mercedesa i Nissana. W gronie tym znalazł się również debiutant - Tesla S.

Aż 14 modeli oceniono o gwiazdkę niżej, prawie wszystkie (10) należy do segmentu aut miejskich. Dołączyło do nich Renault Megane, które po uwzględnieniu uwag specjalistów z EuroNCAP ponownie podanno sprawdzianowi.

Wszystkie pozostałe oceniono na 3 gwiazdki.

W przypadku niektórych bliźniaczych modeli, przeprowadzano testy tylko jednego. Tak było w przypadku grupy PSA - Citroena Berlingo i Peugeota Partnera, Citroena C-Elysee i Peugeota 301 oraz trojaczków z Kolina, czyli Citroena C1, Peugeota 108 i Toyoty Aygo. Ale nie wszyscy producenci tak robili. Osobne testy przeszły Smart fourfor i Renault Twingo, a Kia zdecydowała się na to w przypadku modelu Soul z konwencjonalnym i elektrycznym napędem.

Zresztą udział w testach EuroNCAP z alternatywnym napędem rośnie. W sumie znamy wyniki dla 20 modeli, z czego 5 z ubiegłego roku. I co ważne prawie wszystkie otrzymały 5 gwiazdek.

Najwyższymi ocenami w poszczególnych kategoriach może poszczycić się Mercedes Klasa GLA. Za ochronę dorosłych pasażerów otrzymał 37 na 38 punktów (czyli 96 proc. maksymalnej oceny), a za bezpieczeństwo dzieci 43 na 49 punktów (88 proc.). Z kolei największą ochronę potrąconym pieszym zapewnił Citroen C4 Cactus - 29 na 36 punktów (80 proc.). W czwartej kategorii - systemy podnoszące bezpieczeństwo - najwyżej oceniono Mercedesa Klasa V - 6 z 7 punktów (85 proc.).

W 2015 roku nie będzie zmian w zasadach przeprowadzania testów zderzeniowych EuroNCAP. Podwyższone będą jednak wymagania w ocenie ochrony pieszego i systemów podnoszących bezpieczeństwo. Aby uzyskać 4 lub 5 gwiazdek trzeba będzie uzyskać w nich więcej punktów.


W nowym roku rozpoczną się prace nad podwyższeniem wymagań w obszarach, w których na terenie Unii Europejskiej dochodzi do największej liczby ciężkich i śmiertelnych wypadków. Zmianie ma ulec specyfikacja zderzenia czołowego, badanie bezpieczeństwa dzieci zostanie rozszerzone na 6 i 10-latków, zaś obecne systemy pozwalające uniknąć kolizji poszerzone zostaną o pieszych i rowerzystów.

W pracach tych udział biora koncerny samochodowe oraz producenci opon, elektroniki i wyposażenia.


marka
model
klasyfikacja
EuroNCAP
ocena
ogólna
dorośli
proc.
dzieci
proc.
piesi
proc.
systemy
nasze
testy

Audi A3 Sportback e-tron małe rodzinne
82
78
66
68
-

BMW seria 2 Active Tourer małe rodzinne
84
85
60
70
-

Citroen Berlingo minivan
56
74
63
48
-

Citroen C1 miejskie
80
80
62
56
-

Citroen C4 Cactus małe rodzinne
82
79
80
56
-

Citroen C-Elysee małe rodzinne
71
75
54
33

Club Car Villager 2+2 LSV czterokołowiec
2/16 pkt.
-
-
-
-
-

Dacia Logan MCV minivan
57
75
55
38
-

Ford Mondeo rodzinne
86
82
66
66
-

Ford Tourneo Courier miejskie
84
84
74
56
-

Hyundai i10 miejskie
79
80
71
56

Jeep Renegade mały 4x4
87
85
65
74
-

Kia Sorento 4x4
90
83
67
71
-

Kia Soul minivan
75
82
59
56
-

Kia Soul EV minivan
84
82
59
56
-

Land Rover Discovery Sport mały 4x4
93
83
69
82
-

Lexus NX mały 4x4
82
82
69
71
-

Ligier IXO JS czterokołowiec
2/16 pkt.
-
-
-
-
-

Mercedes Klasa C rodzinne
92
84
77
70

Mercedes Klasa GLA mały 4x4
96
88
67
70
-

Mercedes Klasa V biznes
93
87
67
85
-

MG 3 miejskie
69
71
59
38
-

Mini Cooper miejskie
79
73
66
56
-

Nissan e-NV200 Evalia minivan
75
80
60
38
-

Nissan Pulsar małe rodzinne
84
81
75
68
-

Nissan Qashqai małe rodzinne
88
83
69
79
-

Nissan X-Trail mały 4x4
86
83
75
75
-

Opel Corsa miejskie
79
77
71
56
-

Peugeot 108 miejskie
80
80
62
56
-

Peugeot 301 małe rodzinne
71
75
54
33
-

Peugeot Partner minivan
56
74
63
48
-

Porsche Macan mały 4x4
88
87
60
66
-

Renault Megane małe rodzinne
83
78
60
48
-

Renault Megane małe rodzinne
83
78
60
56

Renault Twingo miejskie
78
81
68
56
-

Renault Twizy czterokołowiec
6/16 pkt.
-
-
-
-
-

Smart forfour miejskie
78
77
65
56
-

Smart fortwo miejskie
82
80
56
56
-

Skoda Fabia miejskie
81
81
69
69
-

Suzuki Celerio miejskie
61
74
68
38
-

Tazzari Zero czterokołowiec
4/16 pkt.
-
-
-
-
-

Tesla S luksusowe
82
77
66
71
-

Toyota Aygo miejskie
88
80
62
56
-

Volkswagen Passat rodzinne
85
87
66
76
-

Volkswagen Sportsvan minivan
87
85
62
73


czytaj także:
· Słabsze wyniki Kii Soul
· 12 kolejnych crash-testów - grudzień 2014
· Cztery z sześciu na pięć - listopad 2014
· Większość na piątkę - październik 2014
· Tylko jeden z 5 gwiazdkami - wrzesień 2014
· Tylko jeden model na piątkę - czerwiec 2014
· Nowa kategoria pojazdów w testach EuroNCAP
· Mercedes na 5, Hyundai na 4, część 2
· Mercedes na 5, Hyundai na 4, część 1
· Nissan Qashqai
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry