Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY | Dziecko w Toyocie Yaris III - foteliki i wózki
TESTY | Dziecko w Toyocie Yaris III - wyposażenie samochodu
TESTY | Miejski hit Toyoty z napędem hybrydowym | Toyota Yaris III
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 

Wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP | Porsche Cayenne | Listopad 2017


Porsche Cayenne

28-12-2017 | tekst: Maciej Kalisz | foto i film: EuroNCAP i archiwum

Testowana wersja Porsche Cayenne wyposażona była między innymi w osiem poduszek powietrznych oraz aktywną pokrywę silnika. Pomimo to uzyskane noty w zakresie bezpieczeństwa dorosłych i ochrony pieszych nie plasują tego modelu w czołówce ocenianych w tym roku samochodów przez Euro NCAP.





W 2002 roku w gamie Porsche rozpoczęła się wielka rewolucja. Debiutujący wówczas Cayenne był pierwszym modelem z drugą parą drzwi i pierwszym SUV-em tej marki. Od tego czasu na rynek trafiły trzy generacje - ostatnia zadebiutowała podczas tegorocznego salonu samochodowego we Frankfurcie.

Nowy Porsche Cayenne wyposażony został m.in. w 8 poduszek powietrznych (w tym dwie kolanowe dla kierowcy i pasażera), wszystkie pasy bezpieczeństwa z pirotechnicznymi napinaczami i ogranicznikiem napięcia, sygnalizację niezapięcia pasów bezpieczeństwa dla wszystkich miejsc, system mocowania fotelików Isofix na skrajnych miejscach kanapy (i-Size), wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera, tempomat z ogranicznikiem prędkości oraz autonomiczny system awaryjnego hamowania AEB działający w pełnym zakresie prędkości z funkcją wykrywania obecności pieszego.


Bezpieczeństwo dorosłych 36,2 pkt. (95 proc.)

Podczas uderzenia przodem w przeszkodę odkształcalną odnotowano u kierowcy obrażenia nóg i klatki piersiowej, natomiast u pasażera obu nóg (przyznano 7,2 z 8 pkt). Z kolei podczas uderzenia całą szerokością samochodu w przeszkodę stałą u kierowcy stwierdzono obrażenia klatki piersiowej, u pasażera (który siedzi z tyłu po przekątnej do kierującego) obrażenia kręgów szyjnych i poważniejsze klatki piersiowej (7,5/8 pkt.).

W przypadku zderzenia bocznego ochrona kierowcy była na optymalnym poziomie, przy uderzeniu Porsche Cayenne w słup u kierowcy doszło do niewielkich przeciążeń klatki piersiowej, co jednak nie wpłynęło na przyznanie maksymalnej noty 16 pkt. Podczas uderzenia w tył auta profile siedzeń i zagłówków przednich i tylnych miejsc w optymalny sposób chroniły kręgi szyjne (2,6/3 pkt).

Autonomiczny system awaryjnego hamowania AEB przy niskich prędkościach z funkcją wykrywania pieszego jest standardem wyposażenia, za jego działanie przyznano maksymalną notę 3 pkt.

Bezpieczeństwo dzieci 39,6 pkt. (80 proc.)

Do testów z nową generacją Porsche Cayenne użyto fotelika Britax-Romer KidFix z nakładką XP (6-letnie dziecko) i podkładkę podwyższającą Niania Dream niemieckiej firmy Osann (manekin 10-letniego dziecka).

Za ochronę dzieci podczas zderzenia czołowego (w przeszkodę odkształcalną) przyznano 12,6 z 16 pkt. - u młodszego dziecka duże siły oddziaływały na kręgi szyjne i klatkę piersiową, u starszego, oprócz obrażeń klatki piersiowej, doszło do krytycznych obciążeń kręgów szyjnych. Z kolei poziom ochrony podczas uderzenia bocznego (od strony większego manekina) oceniono maksymalną liczbą 8 pkt.

Porsche Cayenne wyposażony został w mocowania Isofix na skrajnych miejscach kanapy (standard i-Size). Specjaliści z Euro NCAP nie mieli uwag do działania wyłącznika i czytelności aktualnego statusu przedniej poduszki powietrznej pasażera (7 z 13 pkt.).

Euro NCAP ocenia również jakość montażu wybranych przez siebie 11 modeli fotelików dziecięcych. W zależności od konstrukcji mogą być one mocowane za pomocą pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej lub systemu Isofix (12/12 pkt.).

Ze względów konstrukcyjnych wykluczono montaż fotelika:
- Maxi-Cosi CabrioFix na EasyBase 2 (za pomocą pasa bezpieczeństwa na środkowym miejscu kanapy).




Ochrona pieszych 30,8 pkt. (73 proc.)

Ochronę na wysokości zderzaka (nóg osoby dorosłej) oceniono maksymalną notą 6 punktów, z kolei cały przedni pas (wysokość miednicy) stanowi poważne zagrożenie dla potrąconej osoby (0/6 pkt.). Pomimo zastosowania systemu aktywnej maski silnika tylko niewielka jej część w optymalny sposób chroni głowę potrąconej osoby. Niemniej jej działanie podnosi poziom bezpieczeństwa na wysokości słupków A (19,2/24 pkt.).

W skład systemu AEB wchodzi funkcja wykrywania pieszego, jego działanie oceniono na 5,6 z 6 punktów.

Elementy podnoszące bezpieczeństwo 7,5 pkt. (62 proc.)

Z listy elementów podnoszących bezpieczeństwo, których działanie oceniają specjaliści z Euro NCAP, nowa generacja Porsche Cayenne wyposażona została w: ogranicznik prędkości (1,8/3 pkt.), sygnalizację niezapiętych pasów bezpieczeństwa dla wszystkich miejsc (3/3 pkt) oraz autonomiczny system awaryjnego hamowania AEB działający przy wyższych prędkościach (2,8/3 pkt).

Asystent utrzymania wybranego pasa ruchu jest opcją, której nie wybrano do testowanego egzemplarza Porsche Cayenne.

 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry