portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestnikw ruchu drogowego | Jed Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 

Wyniki test�w zderzeniowych Euro NCAP | Porsche Cayenne | Listopad 2017


Porsche Cayenne

28-12-2017 | tekst: Maciej Kalisz | foto i film: EuroNCAP i archiwum

Testowana wersja Porsche Cayenne wyposa�ona by�a mi�dzy innymi w osiem poduszek powietrznych oraz aktywn� pokryw� silnika. Pomimo to uzyskane noty w zakresie bezpiecze�stwa doros�ych i ochrony pieszych nie plasuj� tego modelu w czo��wce ocenianych w tym roku samochod�w przez Euro NCAP.





W 2002 roku w gamie Porsche rozpocz�a si�wielka rewolucja. Debiutuj�cy w�wczas Cayenne by��pierwszym modelem z drug� par� drzwi i pierwszym SUV-em tej marki. Od tego czasu na rynek trafi�y trzy generacje - ostatnia zadebiutowa�a podczas tegorocznego salonu samochodowego we Frankfurcie.

Nowy Porsche Cayenne wyposa�ony zosta��m.in. w 8 poduszek powietrznych (w tym dwie kolanowe dla kierowcy i pasa�era), wszystkie pasy bezpiecze�stwa z pirotechnicznymi napinaczami i ogranicznikiem napi�cia, sygnalizacj� niezapi�cia pas�w bezpiecze�stwa dla wszystkich miejsc, system mocowania fotelik�w Isofix na skrajnych miejscach kanapy (i-Size), wy��cznik przedniej poduszki powietrznej pasa�era, tempomat z ogranicznikiem pr�dko�ci oraz autonomiczny system awaryjnego hamowania AEB dzia�aj�cy w pe�nym zakresie pr�dko�ci z funkcj� wykrywania obecno�ci pieszego.


Bezpiecze�stwo doros�ych 36,2 pkt. (95 proc.)

Podczas uderzenia przodem w przeszkod� odkszta�caln� odnotowano u kierowcy obra�enia n�g i klatki piersiowej, natomiast u pasa�era obu n�g (przyznano 7,2 z 8 pkt). Z kolei podczas uderzenia ca�� szeroko�ci� samochodu w przeszkod� sta�� u kierowcy stwierdzono obra�enia klatki piersiowej, u pasa�era (kt�ry siedzi z ty�u po przek�tnej do kieruj�cego) obra�enia kr�g�w szyjnych i powa�niejsze klatki piersiowej (7,5/8 pkt.).

W przypadku zderzenia bocznego ochrona kierowcy by�a na optymalnym poziomie, przy uderzeniu Porsche Cayenne w s�up u kierowcy dosz�o do niewielkich przeci��e� klatki piersiowej, co jednak nie wp�yn�o na przyznanie maksymalnej noty 16 pkt. Podczas uderzenia w ty� auta profile siedze� i zag��wk�w przednich i tylnych miejsc w optymalny spos�b chroni�y kr�gi szyjne (2,6/3 pkt).

Autonomiczny system awaryjnego hamowania AEB przy niskich pr�dko�ciach z funkcj� wykrywania pieszego jest standardem wyposa�enia, za jego dzia�anie przyznano maksymaln� not� 3 pkt.

Bezpiecze�stwo dzieci 39,6 pkt. (80 proc.)

Do test�w z now� generacj� Porsche Cayenne u�yto fotelika Britax-Romer KidFix z nak�adk� XP (6-letnie dziecko) i podk�adk� podwy�szaj�c� Niania Dream niemieckiej firmy Osann (manekin 10-letniego dziecka).

Za ochron� dzieci podczas zderzenia czo�owego (w przeszkod� odkszta�caln�) przyznano 12,6 z 16 pkt. - u m�odszego dziecka du�e si�y oddzia�ywa�y na kr�gi szyjne i klatk� piersiow�, u starszego, opr�cz obra�e� klatki piersiowej, dosz�o do krytycznych obci��e� kr�g�w szyjnych. Z kolei poziom ochrony podczas uderzenia bocznego (od strony wi�kszego manekina) oceniono maksymaln� liczb� 8 pkt.

Porsche Cayenne wyposa�ony zosta� w mocowania Isofix na skrajnych miejscach kanapy (standard i-Size). Specjali�ci z Euro NCAP nie mieli uwag do dzia�ania wy��cznika i czytelno�ci aktualnego statusu przedniej poduszki powietrznej pasa�era (7 z 13 pkt.).

Euro NCAP ocenia r�wnie� jako�� monta�u wybranych przez siebie 11 modeli fotelik�w dzieci�cych. W zale�no�ci od konstrukcji mog� by� one mocowane za pomoc� pasa bezpiecze�stwa osoby doros�ej lub systemu Isofix (12/12 pkt.).

Ze wzgl�d�w konstrukcyjnych wykluczono monta� fotelika:
- Maxi-Cosi CabrioFix na EasyBase 2 (za pomoc� pasa bezpiecze�stwa na �rodkowym miejscu kanapy).




Ochrona pieszych 30,8 pkt. (73 proc.)

Ochron� na wysoko�ci zderzaka (n�g osoby doros�ej) oceniono maksymaln� not� 6 punkt�w, z kolei ca�y przedni pas (wysoko�� miednicy) stanowi powa�ne zagro�enie dla potr�conej osoby (0/6 pkt.). Pomimo zastosowania systemu aktywnej maski silnika tylko niewielka jej cz�� w optymalny spos�b chroni g�ow� potr�conej osoby. Niemniej jej dzia�anie podnosi poziom bezpiecze�stwa na wysoko�ci s�upk�w A (19,2/24 pkt.).

W sk�ad systemu AEB wchodzi funkcja wykrywania pieszego, jego dzia�anie oceniono na 5,6 z 6 punkt�w.

Elementy podnosz�ce bezpiecze�stwo 7,5 pkt. (62 proc.)

Z listy element�w podnosz�cych bezpiecze�stwo, kt�rych dzia�anie oceniaj� specjali�ci z Euro NCAP, nowa generacja Porsche Cayenne wyposa�ona zosta�a w: ogranicznik pr�dko�ci (1,8/3 pkt.), sygnalizacj� niezapi�tych pas�w bezpiecze�stwa dla wszystkich miejsc (3/3 pkt) oraz autonomiczny system awaryjnego hamowania AEB dzia�aj�cy przy wy�szych pr�dko�ciach (2,8/3 pkt).

Asystent utrzymania wybranego pasa ruchu jest opcj�, kt�rej nie wybrano do testowanego egzemplarza Porsche Cayenne.

 

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry