Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl
NOWE NA STRONIE:
TESTY ZDERZENIOWE EURONCAP | Punto... | Grudzień 2017
BEZPIECZEŃSTWO DZIECKA | Trzeci fotelik Britax-Romer zgodny z i-Size | Foteliki samochodowe
SALON SAMOCHODOWY | Wrażenia z jazdy - Nareszcie! | SEAT Ibiza V FR
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl
POLECAMY
Dekada BRD 2011-2020
PATRONUJEMY
Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"
SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe EuroNCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport



 

 


 
Wyniki testów zderzeniowych EuroNCAP | Range Rover Velar | Październik 2017

Range Rover Velar
04-10-2017 | tekst: Maciej Kalisz | foto i film: EuroNCAP i archiwum

Velar to nowy na rynku model Range Rovera, który spokrewniony jest ze Światowym Samochodem Roku 2017. W gronie testowanych przez EuroNCAP w tym roku aut wszystkich marek wyróżnia się wysokimi ocenami za bezpieczeństwo najmłodszych pasażerów.





Patrząc na linię współczesnych Landroverów (poza trzymającym się klasyki Defenderem) można mieć kłopoty z rozpoznaniem poszczególnych modeli. Zaprezentowany wiosną na salonie w Genewie Range Rover Velar mieści się pomiędzy Evogue i Sport. Auto to, mierzące 4803 mm długości przy rozstawie osi 2874 mm, zaliczane jest do średnich crossoverów z napędem na obie osie. I oczywiście do segmentu modeli luksusowych, co ma odzwierciedlenie chociażby w cenie wynoszącej od 240 do 450 tys. złotych.

Range Rover Velar nie ma rynkowego poprzednika, za to konstrukcyjnie spokrewniony jest z Jaguarem F-Pace, któremu przyznano najbardziej prestiżowy tytuł - Światowy Samochód Roku 2017.

Standardowe wyposażenie Velara obejmuje m.in. 6 poduszek powietrznych, wszystkie pasy bezpieczeństwa z pirotechnicznymi napinaczami i ogranicznikiem napięcia, sygnalizację niezapięcia pasów bezpieczeństwa dla wszystkich miejsc, system mocowania fotelików Isofix na skrajnych miejscach kanapy (i-Size), wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera, autonomiczny system awaryjnego hamowania AEB, sygnalizację zjechania w wybranego pasa ruchu oraz tempomat z ogranicznikiem prędkości.



Bezpieczeństwo dorosłych 35,5 pkt. (93 proc.)

Podczas uderzenia przodem auta w przeszkodę odkształcalną odnotowano u kierowcy ryzyko odniesienia obrażeń klatki piersiowej i lewej nogi, za to ochrona pasażera była na optymalnym poziomie (za co przyznano 7,4 z 8 pkt). Z kolei podczas próby uderzenia całą szerokością samochodu w przeszkodę stałą u kierowcy również odnotowano ryzyko odniesienia obrażeń klatki piersiowej, zaś u pasażera (który w tej próbie siedzi na kanapie po przekątnej stronie do kierującego) obrażenia klatki mogą być poważniejsze plus uraz kręgów szyjnych (7,2/8 pkt.).

W przypadku zderzenia bocznego i po uderzeniu auta w słup poziom ochrony kierowcy był na optymalnym poziomie (16 z 16 pkt.). Podczas uderzenia w tył Range Rovera Velar profil siedzeń i zagłówków w optymalny sposób chronił przez większymi urazami kręgi szyjne osób siedzących z przodu. Znacznie większe siły działały na kark pasażerów zajmujących miejsca na kanapie (1,9 z 3 pkt).

Za działanie autonomicznego systemu awaryjnego hamowania AEB przy niskich prędkościach (w mieście) przyznano maksymalną liczbę 3 pkt.

Bezpieczeństwo dzieci 41,8 pkt. (85 proc.)

Do testów Range Rovera Velar użyto fotelika Britax-Romer KidFix z nakładką XP (6-letnie dziecko) i podkładkę podwyższającą Manga (10-letnie dziecko) marki Safety 1st należącej do koncernu Dorel Juvenile, w której portfolio znajduje się również Maxi-Cosi. Podczas testu zderzenia czołowego (w przeszkodę odkształcalną) u starszego dziecka stwierdzono obciążenia kręgów szyjnych, z kolei u młodszego wystąpiły przeciążenia klatki piersiowej (14,9 z 16 pkt). Za ochronę przy uderzeniu bocznym (od strony większego manekina) przyznano maksymalną notę 8 punktów.

Nowy model Range Rovera wyposażony został w mocowania Isofix na skrajnych miejscach kanapy (standard i-Size). Specjaliści z EuroNCAP nie mieli uwag co do czytelności aktualnego statusu przedniej poduszki powietrznej pasażera, elementy te oceniono na 7 z 13 pkt.

EuroNCAP ocenia również jakość montażu wybranych przez siebie 11 modeli fotelików dziecięcych. W zależności od konstrukcji mogą być one mocowane za pomocą pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej lub systemu Isofix. W sumie przyznano za to maksymalną liczbę 12 punktów.



Ochrona pieszych 31,3 pkt. (74 proc.)

Za ochronę na wysokości zderzaka (nóg dorosłej osoby) przyznano maksymalną notę 6 pkt., na przednim pasie samochodu (miednica) największe zagrożenia stanowią skrajne powierzchnie (3,1/6 pkt.). Środkowa część maski silnika zapewnia dostateczną ochronę głowy, krytyczne miejsca to słupki A (16,2 z 24 pkt.).

W skład systemu AEB wchodzi funkcja wykrywania pieszego, jego działanie oceniono maksymalną liczbą 6 punktów.

Elementy podnoszące bezpieczeństwo 8,7 pkt. (72 proc.)

Range Rover Velar został standardowo wyposażony w komplet elementów podnoszących bezpieczeństwo, których działanie oceniają specjaliści z EuroNCAP: ogranicznik prędkości (1,3 z 3 pkt.), sygnalizacja niezapiętych pasów bezpieczeństwa dla wszystkich miejsc (3/3 pkt), alarm zjechania z wybranego pasa ruchu (2/3 pkt.) i autonomiczny system awaryjnego hamowania AEB działający przy wyższych prędkościach (2,5/3 pkt.).
 
www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2017 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry