portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | Kia EV9 w podwójnej koronie World Car Awards
POLSKIE DROGI | Droga ekspresowa S11 wydłuży się o kolejne kilometry
TESTY | Dziecko w Kii EV6 - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestnikw ruchu drogowego | Jed Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
Wyniki test�w zderzeniowych EuroNCAP | Range Rover Velar | Pa�dziernik 2017

Range Rover Velar
04-10-2017 | tekst: Maciej Kalisz | foto i film: EuroNCAP i archiwum

Velar to nowy na rynku model Range Rovera, kt�ry spokrewniony jest ze �wiatowym Samochodem Roku 2017. W gronie testowanych przez EuroNCAP w tym roku aut wszystkich marek wyr�nia si� wysokimi ocenami za bezpiecze�stwo najm�odszych pasa�er�w.





Patrz�c na lini� wsp�czesnych Landrover�w (poza trzymaj�cym si� klasyki Defenderem) mo�na mie� k�opoty z rozpoznaniem poszczeg�lnych modeli. Zaprezentowany wiosn� na salonie w Genewie Range Rover Velar mie�ci si� pomi�dzy Evogue i Sport. Auto to, mierz�ce 4803 mm d�ugo�ci przy rozstawie osi 2874 mm, zaliczane jest do �rednich crossover�w z nap�dem na obie osie. I oczywi�cie do segmentu modeli luksusowych, co ma odzwierciedlenie chocia�by w cenie wynosz�cej od 240 do 450 tys. z�otych.

Range Rover Velar nie ma rynkowego poprzednika, za to konstrukcyjnie spokrewniony jest z Jaguarem F-Pace, kt�remu przyznano najbardziej presti�owy tytu� - �wiatowy Samoch�d Roku 2017.

Standardowe wyposa�enie Velara obejmuje m.in. 6 poduszek powietrznych, wszystkie pasy bezpiecze�stwa z pirotechnicznymi napinaczami i ogranicznikiem napi�cia, sygnalizacj� niezapi�cia pas�w bezpiecze�stwa dla wszystkich miejsc, system mocowania fotelik�w Isofix na skrajnych miejscach kanapy (i-Size), wy��cznik przedniej poduszki powietrznej pasa�era, autonomiczny system awaryjnego hamowania AEB, sygnalizacj� zjechania w wybranego pasa ruchu oraz tempomat z ogranicznikiem pr�dko�ci.



Bezpiecze�stwo doros�ych 35,5 pkt. (93 proc.)

Podczas uderzenia przodem auta w przeszkod� odkszta�caln� odnotowano u kierowcy ryzyko odniesienia obra�e� klatki piersiowej i lewej nogi, za to ochrona pasa�era by�a na optymalnym poziomie (za co przyznano 7,4 z 8 pkt). Z kolei podczas pr�by uderzenia ca�� szeroko�ci� samochodu w przeszkod� sta�� u kierowcy r�wnie� odnotowano ryzyko odniesienia obra�e� klatki piersiowej, za� u pasa�era (kt�ry w tej pr�bie siedzi na kanapie po przek�tnej stronie do kieruj�cego) obra�enia klatki mog� by� powa�niejsze plus�uraz kr�g�w szyjnych (7,2/8 pkt.).

W przypadku zderzenia bocznego i po uderzeniu auta w s�up poziom ochrony kierowcy by� na optymalnym poziomie (16 z 16 pkt.). Podczas uderzenia w ty� Range Rovera Velar profil siedze� i zag��wk�w w optymalny spos�b chroni� przez wi�kszymi urazami kr�gi szyjne os�b siedz�cych z przodu. Znacznie wi�ksze si�y dzia�a�y na kark pasa�er�w zajmuj�cych miejsca na kanapie (1,9 z 3 pkt).

Za dzia�anie autonomicznego systemu awaryjnego hamowania AEB przy niskich pr�dko�ciach (w mie�cie) przyznano maksymaln� liczb� 3 pkt.

Bezpiecze�stwo dzieci 41,8 pkt. (85 proc.)

Do test�w Range Rovera Velar u�yto fotelika Britax-Romer KidFix z nak�adk� XP (6-letnie dziecko) i podk�adk� podwy�szaj�c� Manga (10-letnie dziecko) marki Safety 1st nale��cej do koncernu Dorel Juvenile, w kt�rej portfolio znajduje si� r�wnie� Maxi-Cosi. Podczas testu zderzenia czo�owego (w przeszkod� odkszta�caln�) u starszego dziecka stwierdzono obci��enia kr�g�w szyjnych, z kolei u m�odszego wyst�pi�y przeci��enia klatki piersiowej (14,9 z 16 pkt). Za ochron� przy uderzeniu bocznym (od strony wi�kszego manekina) przyznano maksymaln� not� 8 punkt�w.

Nowy model Range Rovera wyposa�ony zosta� w mocowania Isofix na skrajnych miejscach kanapy (standard i-Size). Specjali�ci z EuroNCAP nie mieli uwag co do czytelno�ci aktualnego statusu przedniej poduszki powietrznej pasa�era, elementy te oceniono na 7 z 13 pkt.

EuroNCAP ocenia r�wnie� jako�� monta�u wybranych przez siebie 11 modeli fotelik�w dzieci�cych. W zale�no�ci od konstrukcji mog� by� one mocowane za pomoc� pasa bezpiecze�stwa osoby doros�ej lub systemu Isofix. W sumie przyznano za to maksymaln� liczb� 12 punkt�w.



Ochrona pieszych 31,3 pkt. (74 proc.)

Za ochron� na wysoko�ci zderzaka (n�g doros�ej osoby) przyznano maksymaln� not� 6 pkt., na przednim pasie samochodu (miednica) najwi�ksze zagro�enia stanowi� skrajne powierzchnie (3,1/6 pkt.). �rodkowa cz�� maski silnika zapewnia dostateczn� ochron� g�owy, krytyczne miejsca to s�upki A (16,2 z 24 pkt.).

W sk�ad systemu AEB wchodzi funkcja wykrywania pieszego, jego dzia�anie oceniono maksymaln� liczb� 6 punkt�w.

Elementy podnosz�ce bezpiecze�stwo 8,7 pkt. (72 proc.)

Range Rover Velar zosta� standardowo wyposa�ony w komplet element�w podnosz�cych bezpiecze�stwo, kt�rych dzia�anie oceniaj� specjali�ci z EuroNCAP: ogranicznik pr�dko�ci (1,3 z 3 pkt.), sygnalizacja niezapi�tych pas�w bezpiecze�stwa dla wszystkich miejsc (3/3 pkt), alarm zjechania z wybranego pasa ruchu (2/3 pkt.) i autonomiczny system awaryjnego hamowania AEB dzia�aj�cy przy wy�szych pr�dko�ciach (2,5/3 pkt.).
 

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry