Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl
NOWE NA STRONIE:
TESTY ZDERZENIOWE EURONCAP | Punto... | Grudzień 2017
BEZPIECZEŃSTWO DZIECKA | Trzeci fotelik Britax-Romer zgodny z i-Size | Foteliki samochodowe
SALON SAMOCHODOWY | Wrażenia z jazdy - Nareszcie! | SEAT Ibiza V FR
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl
POLECAMY
Dekada BRD 2011-2020
PATRONUJEMY
Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"
SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe EuroNCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport



 

 


 
Wyniki testów zderzeniowych EuroNCAP | Renault Koleos | Wrzesień 2017

Renault Koleos
06-10-2017 | tekst: Maciej Kalisz | foto i film: EuroNCAP i archiwum

Nowy Koleos to już 23 model Renault, który na przestrzeni dwóch dekad istnienia testów zderzeniowych EuroNCAP otrzymał w nich najwyższą notę 5 gwiazdek. W gronie ocenianych w tych roku modeli wszystkich marek wyróżnia się wysokim wynikiem w zakresie działania systemów podnoszących bezpieczeństwo.





Koleos zadebiutował w ofercie Renault w 2006 roku. Dwa lata później został poddany testom zderzeniowym EuroNCAP otrzymując w nich maksymalną liczbę 5 gwiazdek. W 2009 zmieniły się kryteria oceniania aut, stąd obecnej punktacji nie można bezpośrednio porówywać. II-generacja Koleosa (2016/17) jest też większa - 4673 mm długości (+153 mm) przy niewiele zmienionym rozstawie osi 2705 mm (+15 mm).

Standardowe wyposażenie Renault Koleos obejmuje m.in. 6 poduszek powietrznych, wszystkie pasy bezpieczeństwa z pirotechnicznymi napinaczami i ogranicznikiem napięcia, sygnalizację niezapięcia pasów bezpieczeństwa dla wszystkich miejsc, system mocowania fotelików Isofix na skrajnych miejscach kanapy (i-Size), wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera, autonomiczny system awaryjnego hamowania AEB, sygnalizację zjechania w wybranego pasa ruchu (LDW) oraz tempomat z ogranicznikiem prędkości.



Bezpieczeństwo dorosłych 34,5 pkt. (90 proc.)

Podczas uderzenia przodem Renault Koleos w przeszkodę odkształcalną odnotowano u kierowcy poważne obrażenia lewej nogi, za to ochrona pasażera była na optymalnym poziomie (za co przyznano 7 z 8 pkt). Z kolei podczas próby uderzenia całą szerokością samochodu w przeszkodę stałą u kierowcy odnotowano obrażenia klatki piersiowej, zaś u pasażera (który w tej próbie siedzi na kanapie po przekątnej stronie do kierującego) obrażenia klatki były poważniejsze (6,5/8 pkt.).

W przypadku zderzenia bocznego i po uderzeniu auta w słup poziom ochrony kierowcy był na optymalnym poziomie (16 z 16 pkt.). Podczas uderzenia w tył auta profile siedzeń i zagłówków z przodu i z tyłu w optymalny sposób chroniły przez większymi urazami kręgi szyjne (2,5 z 3 pkt).

Za działanie autonomicznego systemu awaryjnego hamowania AEB przy niskich prędkościach (w mieście) przyznano 2,5 z 3 pkt.

Bezpieczeństwo dzieci 38,9 pkt. (79 proc.)

Do testów Renault Koleos użyto fotelika Britax-Romer KidFix z nakładką XP (6-letnie dziecko) i podkładkę podwyższającą Niania Dream (10-letnie dziecko) francuskiej firmy Team-Tex. Podczas testu zderzenia czołowego (w przeszkodę odkształcalną) u starszego dziecka stwierdzono skrajnie niebezpieczne obciążenia kręgów szyjnych (na załączonym filmie doskonale widać, jak szyja zatrzymuje się na pasie bezpieczeństwa), z kolei u młodszego oprócz dużych obciążeń kręgów szyjnych wystąpiły też przeciążenia klatki piersiowej (11,9 z 16 pkt). Za ochronę przy uderzeniu bocznym (od strony większego manekina) przyznano maksymalną notę 8 punktów.

Nowy Koleos został wyposażony w mocowania Isofix na skrajnych miejscach kanapy (standard i-Size). Specjaliści z EuroNCAP nie mieli uwag co do czytelności aktualnego statusu przedniej poduszki powietrznej pasażera, elementy te oceniono na 7 z 13 pkt.

EuroNCAP ocenia również jakość montażu wybranych przez siebie 11 modeli fotelików dziecięcych. W zależności od konstrukcji mogą być one mocowane za pomocą pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej lub systemu Isofix. W sumie przyznano za to maksymalną liczbę 12 punktów.



Ochrona pieszych 26,1 pkt. (62 proc.)

Za ochronę na wysokości zderzaka (nóg dorosłej osoby) przyznano maksymalną notę 6 pkt., na przednim pasie samochodu (miednica) największe zagrożenie stanowił prawy reflektor (5,1/6 pkt.). Jedynie środkowa część maski silnika zapewnia dostateczną ochronę głowy, krytyczne miejsca to słupki A (15 z 24 pkt.).

Autonomiczny system awaryjnego hamowania nie ma funkcji wykrywania pieszego, dlatego nie oceniano jego działania (0 pkt.).

Elementy podnoszące bezpieczeństwo 9,1 pkt. (75 proc.)

Renault Koleos został standardowo wyposażony w komplet elementów podnoszących bezpieczeństwo, których działanie oceniają specjaliści z EuroNCAP: ogranicznik prędkości (2,5 z 3 pkt.), sygnalizacja niezapiętych pasów bezpieczeństwa dla wszystkich miejsc (3/3 pkt), alarm zjechania z wybranego pasa ruchu (1,8/3 pkt.) i autonomiczny system awaryjnego hamowania AEB działający przy wyższych prędkościach (1,8/3 pkt.).
 
www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2017 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry