Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl
NOWE NA STRONIE:
TESTY ZDERZENIOWE EURONCAP | Punto... | Grudzień 2017
BEZPIECZEŃSTWO DZIECKA | Trzeci fotelik Britax-Romer zgodny z i-Size | Foteliki samochodowe
SALON SAMOCHODOWY | Wrażenia z jazdy - Nareszcie! | SEAT Ibiza V FR
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl
POLECAMY
Dekada BRD 2011-2020
PATRONUJEMY
Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"
SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe EuroNCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport



 

 


 
Wyniki testów zderzeniowych EuroNCAP | Skoda Karoq | Listopad 2017

Skoda Karoq
22-11-2017 | tekst: Maciej Kalisz | foto i film: EuroNCAP i archiwum

Ogłoszenie wyników testów zderzeniowych EuroNCAP zbiegło sięz rynkową premierą Skody Karoq. Uzyskane oceny w poszczególnych kategoriach, według obowiązujących jeszcze do końca roku kryteriów, pozwoliły na przyznanie końcowej noty w postaci 5 gwiazdek.





Karoq, to drugi po Kodiaku, całkowicie nowy model Skody. Konstrukcyjnie spokrewniony jest z SEAT-em Ateca, natomiast w ofercie czeskiej marki zastępuje Yeti. Jego oficjalna premiera miała miejsce we wrześniu na targach we Frankfurcie. Auto jest już produkowane i lada moment dostępne będzie w polskich salonach.

Standardowe wyposażenie Skody Karoq obejmuje m.in. 7 poduszek powietrznych, wszystkie pasy bezpieczeństwa z pirotechnicznymi napinaczami i ogranicznikiem napięcia, sygnalizację niezapięcia pasów bezpieczeństwa dla wszystkich miejsc, system mocowania fotelików Isofix na skrajnych miejscach kanapy (i-Size), wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera, autonomiczny system awaryjnego hamowania AEB z funkcją wykrywania obecności pieszego oraz tempomat z ogranicznikiem prędkości.



Bezpieczeństwo dorosłych 35,5 pkt. (93 proc.)

Podczas uderzenia przodem Skody Karoq w przeszkodę odkształcalną zarówno u kierowcy, jak i pasażera doszło do obrażeń klatki piersiowej (przyznano 7,4 z 8 pkt). Z kolei podczas uderzenia całą szerokością samochodu w przeszkodę stałą u kierowcy i pasażera (który w tej próbie siedzi na kanapie po przekątnej stronie do kierującego) także doszło do obrażeń - odpowiednio w mniejszym i większym stopniu - klatki piersiowej (7,2/8 pkt.).

W przypadku zderzenia bocznego poziom ochrony kierowcy był na optymalnym poziomie, przy uderzeniu auta w słup doszło u kierowcy do obrażeń klatki piersiowej (15,6/16 pkt.). Podczas uderzenia w tył auta profile wszystkich siedzeń i zagłówków w optymalny sposób chroniły kręgi szyjne (2,4/3 pkt).

Działanie autonomicznego systemu awaryjnego hamowania AEB przy niskich prędkościach (w mieście) oceniono na 2,9 z 3 pkt.

Bezpieczeństwo dzieci 38,9 pkt. (79 proc.)

W teście Skody Karoq użyto fotelika Britax-Romer KidFix z nakładką XP (6-letnie dziecko) i podkładkę podwyższającą Manga (10-letnie dziecko) marki Safety 1st należącej do koncernu Dorel Juvenile, w której portfolio znajduje się również Maxi-Cosi. Podczas zderzenia czołowego (w przeszkodę odkształcalną) u młodszego dziecka stwierdzono skrajnie niebezpieczne przeciążenia działające na kręgi szyjne i klatkę piersiową, u starszego zaś kręgów szyjnych (11,9 z 16 pkt). Z kolei za ochronę przy uderzeniu bocznym (od strony większego manekina) przyznano maksymalną notę 8 punktów.

Nowy model Skody wyposażony został w mocowania Isofix na skrajnych miejscach kanapy (standard i-Size). Czeska marka oferuje również mocowanie Isofix na przednim miejscu pasażera, jest to opcja, której nie wybrano do testowanego egzemplarza. Specjaliści z EuroNCAP nie mieli uwag do czytelności aktualnego statusu przedniej poduszki powietrznej pasażera, elementy te oceniono na 7 z 13 pkt.

EuroNCAP ocenia również jakość montażu wybranych przez siebie 11 modeli fotelików dziecięcych. W zależności od konstrukcji mogą być mocowane za pomocą pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej lub systemu Isofix. W sumie przyznano za to maksymalną liczbę 12 punktów (technicznie wykluczono ustawienie fotelika Maxi-Cosi CabrioFix z opcjonalną bazą EasyBase2 na środku kanapy).



Ochrona pieszych 31 pkt. (73 proc.)

Za ochronę na wysokości zderzaka (nóg osoby dorosłej) przyznano maksymalną notę 6 pkt., wiele fragmentów przedniego pasa samochodu może spowodować poważne obrażenia na wysokości miednicy (3,5/6 pkt.). Jedynie niewielki fragment maski silnika zapewnia dostateczną ochronę głowy, krytyczne miejsca to słupki A (16 z 24 pkt.).

Działanie funkcji wykrywania obecności pieszego (część autonomicznego systemu awaryjnego hamowania AEB) oceniono na 5,5 z 6 pkt.

Elementy podnoszące bezpieczeństwo 7 pkt. (58 proc.)

Z elementów podnoszących bezpieczeństwo, których działanie oceniają specjaliści z EuroNCAP, crossover Skody wyposażony został w: ogranicznik prędkości (1,3/3 pkt.), sygnalizację niezapiętych pasów bezpieczeństwa dla wszystkich miejsc (3/3 pkt) i autonomiczny system awaryjnego hamowania AEB działający przy wyższych prędkościach (2,7/3 pkt.). Asystent utrzymania ruchu jest opcją, której nie wybrano do testowanego egzemplarza Karoq.
 
www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2017 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry