portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestnikw ruchu drogowego | Jed Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
Wyniki test�w zderzeniowych EuroNCAP | Skoda Karoq | Listopad 2017

Skoda Karoq
22-11-2017 | tekst: Maciej Kalisz | foto i film: EuroNCAP i archiwum

Og�oszenie wynik�w test�w zderzeniowych EuroNCAP zbieg�o si�z rynkow� premier� Skody Karoq. Uzyskane oceny w poszczeg�lnych kategoriach, wed�ug obowi�zuj�cych jeszcze do ko�ca roku kryteri�w, pozwoli�y na przyznanie ko�cowej noty w postaci 5 gwiazdek.





Karoq, to drugi po Kodiaku, ca�kowicie nowy model Skody. Konstrukcyjnie spokrewniony jest z SEAT-em Ateca, natomiast w ofercie czeskiej marki zast�puje Yeti. Jego oficjalna premiera mia�a miejsce we wrze�niu na targach we Frankfurcie. Auto jest ju� produkowane i lada moment dost�pne b�dzie w polskich salonach.

Standardowe wyposa�enie Skody Karoq obejmuje m.in. 7 poduszek powietrznych, wszystkie pasy bezpiecze�stwa z pirotechnicznymi napinaczami i ogranicznikiem napi�cia, sygnalizacj� niezapi�cia pas�w bezpiecze�stwa dla wszystkich miejsc, system mocowania fotelik�w Isofix na skrajnych miejscach kanapy (i-Size), wy��cznik przedniej poduszki powietrznej pasa�era, autonomiczny system awaryjnego hamowania AEB z funkcj� wykrywania obecno�ci pieszego oraz tempomat z ogranicznikiem pr�dko�ci.



Bezpiecze�stwo doros�ych 35,5 pkt. (93 proc.)

Podczas uderzenia przodem Skody Karoq w przeszkod� odkszta�caln� zar�wno u kierowcy, jak i pasa�era dosz�o do obra�e� klatki piersiowej (przyznano 7,4 z 8 pkt). Z kolei podczas uderzenia ca�� szeroko�ci� samochodu w przeszkod� sta�� u kierowcy i pasa�era (kt�ry w tej pr�bie siedzi na kanapie po przek�tnej stronie do kieruj�cego) tak�e dosz�o do obra�e� - odpowiednio w mniejszym i wi�kszym stopniu - klatki piersiowej (7,2/8 pkt.).

W przypadku zderzenia bocznego poziom ochrony kierowcy by� na optymalnym poziomie, przy uderzeniu auta w s�up dosz�o u kierowcy do obra�e� klatki piersiowej (15,6/16 pkt.). Podczas uderzenia w ty� auta profile wszystkich siedze� i zag��wk�w w optymalny spos�b chroni�y kr�gi szyjne (2,4/3 pkt).

Dzia�anie autonomicznego systemu awaryjnego hamowania AEB przy niskich pr�dko�ciach (w mie�cie) oceniono na 2,9 z 3 pkt.

Bezpiecze�stwo dzieci 38,9 pkt. (79 proc.)

W te�cie Skody Karoq u�yto fotelika Britax-Romer KidFix z nak�adk� XP (6-letnie dziecko) i podk�adk� podwy�szaj�c� Manga (10-letnie dziecko) marki Safety 1st nale��cej do koncernu Dorel Juvenile, w kt�rej portfolio znajduje si� r�wnie� Maxi-Cosi. Podczas zderzenia czo�owego (w przeszkod� odkszta�caln�) u m�odszego dziecka stwierdzono skrajnie niebezpieczne przeci��enia dzia�aj�ce na kr�gi szyjne i klatk� piersiow�, u starszego za� kr�g�w szyjnych (11,9 z 16 pkt). Z kolei za ochron� przy uderzeniu bocznym (od strony wi�kszego manekina) przyznano maksymaln� not� 8 punkt�w.

Nowy model Skody wyposa�ony zosta��w mocowania Isofix na skrajnych miejscach kanapy (standard i-Size). Czeska marka oferuje r�wnie��mocowanie Isofix na przednim miejscu pasa�era, jest to opcja, kt�rej nie wybrano do testowanego egzemplarza. Specjali�ci z EuroNCAP nie mieli uwag do czytelno�ci aktualnego statusu przedniej poduszki powietrznej pasa�era, elementy te oceniono na 7 z 13 pkt.

EuroNCAP ocenia r�wnie� jako�� monta�u wybranych przez siebie 11 modeli fotelik�w dzieci�cych. W zale�no�ci od konstrukcji mog� by� mocowane za pomoc� pasa bezpiecze�stwa osoby doros�ej lub systemu Isofix. W sumie przyznano za to maksymaln� liczb� 12 punkt�w (technicznie wykluczono ustawienie fotelika Maxi-Cosi CabrioFix z opcjonaln� baz� EasyBase2 na �rodku kanapy).



Ochrona pieszych 31 pkt. (73 proc.)

Za ochron� na wysoko�ci zderzaka (n�g osoby doros�ej) przyznano maksymaln� not� 6 pkt., wiele fragment�w przedniego pasa samochodu mo�e spowodowa� powa�ne obra�enia na wysoko�ci miednicy (3,5/6 pkt.). Jedynie niewielki fragment maski silnika zapewnia dostateczn� ochron� g�owy, krytyczne miejsca to s�upki A (16 z 24 pkt.).

Dzia�anie funkcji wykrywania obecno�ci pieszego (cz�� autonomicznego systemu awaryjnego hamowania AEB) oceniono na 5,5 z 6 pkt.

Elementy podnosz�ce bezpiecze�stwo 7 pkt. (58 proc.)

Z element�w podnosz�cych bezpiecze�stwo, kt�rych dzia�anie oceniaj� specjali�ci z EuroNCAP, crossover Skody wyposa�ony zosta��w: ogranicznik pr�dko�ci (1,3/3 pkt.), sygnalizacj� niezapi�tych pas�w bezpiecze�stwa dla wszystkich miejsc (3/3 pkt) i autonomiczny system awaryjnego hamowania AEB dzia�aj�cy przy wy�szych pr�dko�ciach (2,7/3 pkt.). Asystent utrzymania ruchu jest opcj�, kt�rej nie wybrano do testowanego egzemplarza Karoq.
 

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry