Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | 10 obrazków z Warsaw Motor Show 2018
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu | Volvo V60 II
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI | Nowe oceny ADAC fotelików dziecięcych
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
TESTY ZDERZENIOWE EURONCAP
Wyniki testów zderzeniowych EuroNCAP | Grudzień 2014

Słabsze wyniki Kii Soul
10-12-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: EuroNCAP

W ostatnich w tym roku testach zderzeniowych organizacji EuroNCAP oceniono 4 modele. Dwa z nich otrzymały maksymalne noty, podwójny sprawdzian Kii Soul wypadł niżej od poprzedniego.



Audi A3 Sportback e-tron
Bezpieczeństwo dorosłych: 31 pkt. (82 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 39 pkt. (78 %)
Ochrona pieszego: 24 pkt. (66 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 9 pkt. (68 %)


Napęd wersji e-tron stanowi silnik benzynowy 1.4 TFSI o mocy 150 KM oraz elektryczny dający łącznie 204 KM. Auto bazuje na Audi A3 w wersji Sportback. W 2012 roku organizacja EuroNCAP przyznała 5 gwiazdek dla hatchbacka - w sumie oceny cząstkowe były wyższe niż teraz. e-tron dziedziczy też dwa wyróżnienia EuroNCAP za systemy Pre-Sense Basic i Secondary Collision Brake Assist.

Specjaliści z EuroNCAP mieli zastrzeżenia przy montażu za pomocą pasa bezpieczeństwa fotelika MaxiCosi CabrioFix skierowanego tyłem do kierunku jazdy na miejscu pasażera z przodu oraz za pomocą systemu Isofix fotelika Romer KidFix na skrajnych miejscach kanapy.



Jeep Renegade
Bezpieczeństwo dorosłych: 33 pkt. (87 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 42 pkt. (85 %)
Ochrona pieszego: 24 pkt. (65 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 10 pkt. (74 %)


To dopiero 7 test Jeepa w blisko 20-letniej historii testów EuroNCAP. Renegade, to po Compassie drugi model tej marki, który uzyskał maksymalną liczbę 5 gwiazdek. Skrajne miejsca kanapy w tym aucie zaprojektowano zgodnie z wytycznymi dla uniwersalnego montażu fotelików dziecięcych iSize. Konstruktorzy tak dużego samochodu zadbali też o maksymalną ochronę pieszych, której poziom porównywalny jest do aut miejskich.



Kia Soul EV
Bezpieczeństwo dorosłych: 32 pkt. (84 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 40 pkt. (82 %)
Ochrona pieszego: 21 pkt. (59 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 7 pkt. (56 %)


Produkcję Kii Soul EV (Electric Vehicle) rozpoczęto w połowie tego roku. Wyniki testów zderzeniowych dla tego modelu są wyższe niż w przypadku auta z tradycyjnym silnikiem. W trakcie zderzenia czołowego zdecydowanie lepszą ochronę zapewniono na wysokości nóg, a podczas uderzenia w słup na wysokości miednicy. Tak samo, czyli źle, oceniono stopień zabezpieczenia klatki piersiowej.



Kia Soul
Bezpieczeństwo dorosłych: 29 pkt. (75 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 41 pkt. (82 %)
Ochrona pieszego: 21 pkt. (59 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 7 pkt. (56 %)


To drugi test Kii Soul, poprzedni przeprowadzono w 2009 roku, za który przyznano 5 gwiazdek. Tym razem duże zastrzeżenia były do ochrony dorosłych pasażerów - na całej długości nóg (zderzenie czołowe) oraz miednicy i klatki piersiowej (uderzenie w słup). Punkty odjęto także za brak systemów zapobiegających kolizjom przy niższych (miasto) i większych (poza obszarem zabudowanym) prędkościach.
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry