Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY | Pierwsze wrażenia - Kompakt w modnej szacie | Citroen C4 Cactus
SALON SAMOCHODOWY | Przedpremierowo - nowa Mazda 3 już w Polsce!
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Fiat Panda | Grudzień 2018
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 

Wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP | Subaru Impreza i Subaru XV | Listopad 2017


Subaru Impreza i Subaru XV

29-12-2017 | tekst: Maciej Kalisz | foto i film: EuroNCAP i archiwum

XV to crossover Subaru zbudowany na platformie Imprezy. W 2017 roku pierwszy model przeszedł pełną procedurę testów Euro NCAP, drugi tylko próby w zakresie zderzenia bocznego i poziomu ochrony pieszych.





Impreza to jeden z najbardziej rozpoznawalnych modeli Subaru. Na jego bazie powstał crossover XV - oba samochody w najnowszych odsłonach prezentowane były na tegorocznych targach we Frankfurcie. W 2009 roku w testach zderzeniowych Euro NCAP model Impreza (III-generacja) otrzymał notę 4 gwiazdek, zaś w 2012 roku model XV (I-generacja) zdobył już komplet 5 gwiazdek. Tym razem (wspólne wyniki bazują na XV) oba wyróżniają się bardzo wysokim poziomem bezpieczeństwa dzieci w zestawieniu ze wszystkimi modelami ocenianymi w tym roku.

Zarówno Subaru XV, jak i Impreza miały identycznie wyposażenie m.in. w 7 poduszek powietrznych, wszystkie pasy bezpieczeństwa z pirotechnicznymi napinaczami i ogranicznikiem napięcia, sygnalizację niezapięcia pasów bezpieczeństwa dla wszystkich miejsc, system mocowania fotelików Isofix na skrajnych miejscach kanapy (i-Size), wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera oraz autonomiczny system awaryjnego hamowania AEB działający w pełnym zakresie prędkości z funkcją wykrywania obecności pieszego.

Z listy elementów, które oceniają specjaliści Euro NCAP, nie było tempomatu z ogranicznikiem prędkości. O ile w każdej wersji wyposażenia Imprezy to standard (część systemu EyeSight), to w bazowych wersjach modelu XV jest niedostępny.


Bezpieczeństwo dorosłych 35,8 pkt. (94 proc.)

Wyniki z testów zderzenia czołowego Subaru XV przypisano automatycznie Imprezie. Podczas uderzenia w przeszkodę odkształcalną odnotowano u kierowcy obrażenia prawej, zaś u pasażera lewej nogi - czyli od strony środkowego tunelu (ocena 7,8 z 8 pkt). Z kolei podczas uderzenia całą szerokością samochodu w przeszkodę stałą u pasażera (który siedzi z tyłu po przekątnej do kierującego) stwierdzono obrażenia klatki piersiowej (6,8/8 pkt.).

Z uwagi na różne wysokości obu modeli (Impreza 1480 mm, XV 1570 mm), specjaliści z Euro NCAP zdecydowali się na przeprowadzenie osobnych prób uderzenia w bok samochodów. Co ciekawe uzyskano identyczne wyniki - 15,8 z 16 pkt. Za każdym razem ochrona kierowcy była na optymalnym poziomie, zaś przy uderzeniu w słup dochodziło do przeciążeń klatki piersiowej. Podczas uderzenia w tył auta profile siedzeń i zagłówków przednich i tylnych miejsc w optymalny sposób chroniły kręgi szyjne (2,4/3 pkt).

Autonomiczny system awaryjnego hamowania AEB przy niskich prędkościach z funkcją wykrywania pieszego jest standardem wyposażenia, za jego działanie przyznano maksymalną notę 3 pkt.

Bezpieczeństwo dzieci 44 pkt. (89 proc.)

Do testów z Subaru Impreza i XV użyto fotelika Britax-Romer KidFix z nakładką XP (6-letnie dziecko) i podkładkę podwyższającą Graco Junior (manekin 10-letniego dziecka).

Za ochronę dzieci podczas zderzenia czołowego (w przeszkodę odkształcalną) przyznano 15 z 16 pkt. - u młodszego dziecka stwierdzono obrażenia klatki piersiowej, u starszego doszło do obciążeń kręgów szyjnych. Z kolei poziom ochrony podczas uderzenia bocznego (od strony większego manekina) oceniono maksymalną notą 8 pkt.

Porsche Cayenne wyposażony został w mocowania Isofix na skrajnych miejscach kanapy (standard i-Size). Specjaliści z Euro NCAP nie mieli uwag do działania wyłącznika i czytelności aktualnego statusu przedniej poduszki powietrznej pasażera (9 z 13 pkt.).

Euro NCAP ocenia również jakość montażu wybranych przez siebie 11 modeli fotelików dziecięcych. W zależności od konstrukcji mogą być one mocowane za pomocą pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej lub systemu Isofix (12/12 pkt.).

Ze względów konstrukcyjnych wykluczono montaż fotelika:
- Maxi-Cosi CabrioFix na EasyBase 2 (za pomocą pasa bezpieczeństwa na środkowym miejscu kanapy).






Ochrona pieszych - Subaru Impreza 34,6 pkt. (82 proc.) - Subaru XV 35,4 pkt. (84 proc.)

Dla obu modeli Subaru przeprowadzono również osobne testy w zakresie ochrony potrąconej osoby pieszej. Uzyskano dwa różne wyniki, warto przy tym podkreślić, że crossover XV zapewnia lepszą ochronę.

Subaru XV:
- ochrona nóg (wysokość zderzaka) - maksymalna nota 6 punktów,
- ochrona miednica (wysokość przedniego pasa) największe zagrożenie stanowi fragment pomiędzy wewnętrznymi krawędziami reflektorów i osłoną chłodnicy - 5,2/6 pkt.,
- ochrona głowa (powierzchnia maski) największe zagrożenie stanowią słupki A i podszybie - 18,9/24 pkt.

Subaru Impreza:
- ochrona nóg (wysokość zderzaka) - maksymalna nota 6 punktów,
- ochrona miednica (wysokość przedniego pasa) bardzo duże zagrożenie stanowi fragment pomiędzy wewnętrznymi krawędziami reflektorów i osłoną chłodnicy - 3,8/6 pkt.,
- ochrona głowa (powierzchnia maski) największe zagrożenie stanowią słupki A - 19,6/24 pkt.

W skład systemu AEB (EyeSight) wchodzi funkcja wykrywania pieszego, jego działanie oceniono na 5,3 z 6 punktów.

Elementy podnoszące bezpieczeństwo 8,3 pkt. (68 proc.)

Z listy elementów podnoszących bezpieczeństwo oba modele wyposażone fabrycznie były w: sygnalizację niezapiętych pasów bezpieczeństwa dla wszystkich miejsc (3/3 pkt), asystenta utrzymania wybranego pasa ruchu (2,7/3 pkt.) oraz autonomiczny system awaryjnego hamowania AEB działający przy wyższych prędkościach (2,6/3 pkt).

 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry