Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - foteliki i wózki | Volvo V60 II
WYDARZENIA | 10 obrazków z Warsaw Motor Show 2018
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu | Volvo V60 II
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
TESTY ZDERZENIOWE EURONCAP
Wyniki testów zderzeniowych EuroNCAP | kwiecień 2015

Renault i Suzuki najbezpieczniejsze
23-04-2015 | tekst: Maciej Kalisz | foto: EuroNCAP

Druga w tym roku seria testów zderzeniowych EuroNCAP przyniosła oceny 4 modeli. Tylko dwa z nich uzyskały maksymalną liczbę 5 gwiazdek.



Fiat 500X
Bezpieczeństwo dorosłych: 33 pkt. (86 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 42 pkt. (85 %)
Ochrona pieszego: 26,8 pkt. (74 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 8,3 pkt. (64 %)


Rozbity model miał pod maską silnik wysokoprężny 1.6 MultiJet o mocy 120 KM. Chociaż nosi on w nazwie "500", to konstrukcyjnie spokrewniony jest z... Jeppem Renegade. Testowana wersja wyposażenia "Pop Star" zawiera m.in. 6 poduszek powietrznych, wyłącznik poduszek pasażera, system Isofix na skrajnych miejscach z tyłu, wszystkie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikiem, sygnalizację ich niezapięcia, aktywną maskę silnika, ogranicznik prędkości oraz systemy ABS/ESP. Z opcji wybrano asystenta utrzymania pasa ruchu. Na liście jest jeszcze system zapobiegający kolizjom przy małych i dużych prędkościach. Jego brak w tym egzemplarzu wpłynął na niższą ocenę (kategoria systemy podnoszące bezpieczeństwo).

W zakresie bezpieczeństwa osób dorosłych największe zastrzeżenia były do ochrony kręgów szyjnych przez odkształcenie się kanapy. Wysoko oceniono bezpieczeństwo dzieci, ale w podsumowaniu nie podano informacji o dostosowanie profilu kanapy do standardu i-Size, za który znaleźliśmy podczas pierwszej w Polsce prezentacji Fiata 500X. Auto wyposażone jest w aktywną maskę silnika, jednak największe zagrożenie dla głowy potrąconej osoby dorosłej stanowi jej górna krawędź.

czytaj także: SALON SAMOCHODOWY | Crossovery wciąż w modzie



Mazda2
Bezpieczeństwo dorosłych: 32,8 pkt. (86 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 38,5 pkt. (78 %)
Ochrona pieszego: 30,3 pkt. (84 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 8,3 pkt. (64 %)


Pod maską znalazł się silnik benzynowy o pojemności 1.5 litra. Nowa Mazda2 została skonstruowana według filozofii KODO i założeń SkyActive. Wersja "Core" nie występuje w specyfikacji auta na polski rynek, ale może też oznaczać bazowy poziom wyposażenia. Na jej pokładzie znalazło się m.in. 6 poduszek powietrznych, wyłącznik poduszek pasażera, mocowania Isofix na skrajnych miejscach kanapy, sygnalizacja niezapiętych pasów dla wszystkich miejsc, aktywna maska silnika oraz ABS/ESP. Z opcji wybrano do testowanego modelu ogranicznik prędkości i asystenta utrzymania pasa ruchu. W tym modelu Mazdy zabrakło systemu ograniczającego skutki kolizji przy niewielkich prędkościach - system dla dużych prędkości w ogóle nie jest oferowany w "dwójce". Jego brak zaważył na ocenie końcowejs.

W bezpieczeństwie dorosłych najniżej oceniono ochronę kręgów szyjnych, nie tyle przez tylne zagłówki, co odkształcenia kanapy. Przy uderzeniu bocznym i w słup przyznano maksymalną punktację. Foteliki dziecięce montowane są za pomocą Isofix na skrajnych miejscach kanapy, która wyprofilowana została wg. standardu i-Size. Specjaliści z EuroNCAP mieli problemy z montażem na lewym miejscu kanapy (za kierowcą) fotelika BeSafe iZi Kid X3 ISOfix. Poza słupkami A, podszybie, maska silnika, przedni pas oraz zderzak zapewniają optymalną ochronę potrąconej osobie.

Mazda była już oceniana trzykrotnie: 2003 (4 gwiazdki), 2004 (gwiazki) i 2007 (5 gwiazek).

czytaj także: SALON SAMOCHODOWY | Wysyp nowości Mazdy



Renault Espace
Bezpieczeństwo dorosłych: 31,4 pkt. (82 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 44 pkt. (89 %)
Ochrona pieszego: 25,4 pkt. (70 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 10,5 pkt. (80 %)


EuroNCAP nie podało z jakim silnikiem i w jakiej wersji wyposażenia testowano Nowego Espace. Według Renault model ten przekształcił się z dużego vana w crossovera. Standardowo wyposażono go w 6 poduszek powietrznych, wyłącznik poduszek pasażera, system Isofix na 3 miejscach w środkowym rzędzie siedzeń, sygnalizację niezapiętych pasów bezpieczeństwa, aktywną maskę silnika oraz systemy ABS/ESP. W testowanym egzemplarzu znalazły się też wszystkie - oceniane - opcje: asystent utrzymania pasa ruchu, ogranicznik prędkości oraz system zapobiegający kolizjom przy dużych prędkościach (system dla małych prędkości nie jest oferowany).

Pomimo, że Espace otrzymał komplet 5 gwiazdek nisko oceniono stopień ochrony na wysokości ud pasażera (zderzenie czołowe), klatki piersiowej kierowcy (uderzenie w słup) oraz kręgów szyjnych osób siedzących z tyłu (deformacja kanapy). Bardzo wysokie noty przyznano za bezpieczeństwo dzieci - mocowania Isofix znajdują się 3 fotelach w środkowych rzędzie - wyprofilowano je zgodnie z normą i-Size. Największe zagrożenie dla potrąconych osób stwarzają słupki A oraz krawędzie maski silnika.

Był to 3 test Renault Espace w historii EuroNCAP. W 1999 roku uzyskał 5 gwiazdek, a w 2003 roku 5 gwiazdek. Z uwagi na zmiany systemów ocen wyników tych modeli nie można porównywać ze sobą.

czytaj także: SALON SAMOCHODOWY | Mała rewolucja



Suzuki Vitara
Bezpieczeństwo dorosłych: 34,1 pkt. (89 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 42 pkt. (85 %)
Ochrona pieszego: 27,6 pkt. (76 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 9,8 pkt. (75 %)


Testom zderzeniowym poddano model z silnikiem benzynowym 1.6 VVT (120 KM) i wersją wyposażenia GL+. Nowa Vitara oferowana jest z napędem na przód lub wszystkie koła (AllGrip), ale nie podano, która uczestniczyła w próbach EuroNCAP. Auto wyposażone było w 7 poduszek powietrznych - w tym chroniącą kolana kierowcy, wyłącznik poduszek pasażera, mocowania Isofix na skrajnych miejscach kanapy, sygnalizację niezapiętych pasów dla wszystkich miejsc, aktywną maskę silnika i systemy ABS/ESP. Spośród opcji zamontowano ogranicznik prędkości i system minimalizujący skutki kolizji przy dużych prędkościach (w opcji jest też dla niskich prędkości). Z ocenianych przez EuroNCAP elementów nie ma asystenta utrzymania pasa wybranego pasa ruchu.

W kategoriach bezpieczeństwa osób dorosłych i dzieci przyznano wysokie oceny. Profile kanapy wykonano zgodnie ze standardem i-Size. Przy ochronie potrąconych pieszych potencjalnie niebezpiecznymi miejscami są słupki A oraz pas przedni auta.

Suzuki Vitara, ale w wersji Grand, oceniana była w 2002 roku (3 gwiazki) i 2007 (4 gwiazki).

czytaj także: SALON SAMOCHODOWY | Zmieniona koncepcja Vitary
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry