Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl
NOWE NA STRONIE:
TESTY ZDERZENIOWE EURONCAP | Punto... | Grudzień 2017
BEZPIECZEŃSTWO DZIECKA | Trzeci fotelik Britax-Romer zgodny z i-Size | Foteliki samochodowe
SALON SAMOCHODOWY | Wrażenia z jazdy - Nareszcie! | SEAT Ibiza V FR
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl
POLECAMY
Dekada BRD 2011-2020
PATRONUJEMY
Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"
SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe EuroNCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport



 

 


 
Wyniki testów zderzeniowych EuroNCAP | Volkswagen Arteon | Lipiec 2017

Volkswagen Arteon
24-07-2017 | tekst: Maciej Kalisz | foto i film: EuroNCAP i archiwum

Arteon uzyskuje bardzo wysokie noty w testach zderzeniowych organizacji EuroNCAP. Niemal wszystkie brane pod uwagę elementy podnoszące bezpieczeństwo dostępne są w bazowej wersji wyposażenia.





Arteon to zupełnie nowy model, który w ofercie Volkswagena ma zastąpić - wycofanego z produkcji - Phaetona. Wiosną tego roku Arteon oficjalnie zadebiutował podczas salonu samochodowego w Genewie. Jego udział w testach EuroNCAP zbiegł się z wprowadzeniem auta do sprzedaży - także w polskich salonach. Uzyskane wyniki w poszczególnych testach - na tle 24 modeli ocenianych przez EuroNCAP w tym roku - należą do jednych z najwyższych! W kategorii ochrony dorosłych jest to drugi wynik, dzieci - trzeci, pieszych - pierwszy i za systemy wspomagające - czwarty!

Standardowe wyposażenie testowanego Volkswagena Arteon obejmuje m.in. 7 poduszek powietrznych, przednie i tylne pasy bezpieczeństwa z pirotechnicznymi napinaczami i ogranicznikiem napięcia, sygnalizację niezapięcia pasów bezpieczeństwa dla wszystkich miejsc, system mocowania fotelików Isofix na skrajnych miejscach kanapy, wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera, aktywną maskę silnika (która nieznacznie unosi się do góry w momencie potrącenia pieszego), system AEB działający przy niskich i wysokich prędkościach, aktywny tempomat z ogranicznikiem prędkości oraz asystenta utrzymania wybranego pasa ruchu.



Bezpieczeństwo dorosłych 36,8 pkt. (96 proc.)

Podczas uderzenia przodem w przeszkodę odkształcalną stwierdzono ryzyko odniesienia obrażeń: u kierowcy lewej nogi, u pasażera obu nóg (za co przyznano 7,9 z 8 pkt). Natomiast podczas próby uderzenia całą szerokością w przeszkodę stałą ochrona kierowcy była na optymalnym poziomie, zaś na manekinie pasażera (który w tej próbie siedzi na kanapie po przekątnej stronie do kierowcy) stwierdzono ryzyko odniesienia obrażeń klatki piersiowej (7,7/8 pkt.).

W przypadku uderzenia w bok oceniono ochronę kierowcy na optymalnym poziomie, zaś przy uderzeniu auta w słup u kierowcy stwierdzono ryzyko odniesienia obrażeń klatki piersiowej.(15,9 z 16 pkt.). Poziom ochrony kręgów szyjnych przez zagłówki na przednich fotelach i tylnych miejscac był na identyczny, bardzo dobrym poziomie (2,2 z 3 pkt).

Za działanie systemu AEB, którego zadaniem jes minimalizowanie skutków kolizji podczas jazdy w mieście, przyznano maksymalną ocenę 3 pkt.

Bezpieczeństwo dzieci 42 pkt. (85 proc.)

Według EuroNCAP w testowanym Volkswagenie Arteon użyty został fotelik Britax-Romer KidFix z nakładką XP (dla manekina 6-letniego dziecka) - w rzeczywistości była to jego wersja z logo Volkswagena. Z kolei dla manekina 10-letniego dziecka wykorzystano również ten sam model fotelika robiąc z niego podwyższenie. W rzeczywistości konstrukcja tego fotelika nie pozwala na taką modyfikację, a w ofercie Volkswagena nie ma podkładek podwyższających.

Niezależnie od tego podczas testu zderzenia czołowego (w przeszkodę odkształcalną) stwierdzono u starszego dziecka niewielkie obciążenia kręgów szyjnych, u młodszego wystąpiły większe przeciążenia klatki piersiowej (15 z 16 pkt). Przy uderzeniu bocznym (od strony większego manekina) ochrona zarówno młodzszego, jak i starszego dziecka była na optymalnym poziomie (8 z 8 pkt).

Testowany Volkswagen Arteon wyposażony został w mocowania Isofix na skrajnych miejscach kanapy (standard i-Size). Specjaliści z EuroNCAP nie mieli uwagi co do czytelności aktualnego statusu przedniej poduszki powietrznej pasażera (7 z 13 pkt).

EuroNCAP ocenia również jakość montażu wybranych przez siebie 11 modeli fotelików dziecięcych. W zależności od konstrukcji mogą być one mocowane za pomocą pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej lub systemu Isofix. Nie było żadnych uwag, stąd 12 z 12 punktów.

Ze względów konstrukcyjnych - centralny tunel - na środkowym miejscu kanapy nie można zamontować fotelika Maxi-Cosi CabrioFix z opcjonalną bazą EasyBase2 (brak miejsca na rozłożenie nogi stabilizującej).



Ochrona pieszych 36,1 pkt. (85 proc.)

Za ochronę na wysokości zderzaka (nóg dorosłego pieszego) i przedniego pasa (miednicy) przyznano po 6 z 6 pkt. Na powierzchni (aktywnej) maski (głowy) największe zagrożenie stanowią podstawy słupków A (19 z 24 pkt.).

Działanie systemu AEB, z funkcją wykrywania pieszego, oceniono na 5,1 z 6 punktów.

Elementy podnoszące bezpieczeństwo 9,9 pkt. (82 proc.)

Z branych pod uwagę elementów wyposażenia podnoszących bezpieczeństwo Volkswagen Arteon posiadał pełny komplet: ogranicznik prędkości (1,5 z 3 pkt.), sygnalizację niezapiętych pasów bezpieczeństwa dla wszystkich miejsc (3/3 pkt), asystenta utrzymania pasa ruchu (2,7/3 pkt.) i system AEB działający przy wyższych prędkościach (2,7/3 pkt.).
 
www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2017 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry