Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl
NOWE NA STRONIE:
TESTY ZDERZENIOWE EURONCAP | Punto... | Grudzień 2017
BEZPIECZEŃSTWO DZIECKA | Trzeci fotelik Britax-Romer zgodny z i-Size | Foteliki samochodowe
SALON SAMOCHODOWY | Wrażenia z jazdy - Nareszcie! | SEAT Ibiza V FR
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl
POLECAMY
Dekada BRD 2011-2020
PATRONUJEMY
Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"
SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe EuroNCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport



 

 


 
Wyniki testów zderzeniowych EuroNCAP | Volkswagen Polo | Listopad 2017

Volkswagen Polo
23-11-2017 | tekst: Maciej Kalisz | foto i film: EuroNCAP i archiwum

Nowe Polo to 41 model Volkswagena, który oceniono w testach zderzeniowych EuroNCAP. W tym gronie 24 razy przyznano maksymalną liczbę 5 gwiazdek.





To szósta, w 42-letniej historii, generacja Volkswagena Polo. Model ten ma równie bogatą tradycję w testach zderzeniowych EuroNCAP, w których uczestniczył już po raz piąty. Poprzednio otrzymał noty: 3 gwiazdki w 1997 roku, po 4 gwiazdki w 2000 i 2002 roku oraz 5 w 2009 roku.

Standardowe wyposażenie Volkswagena Polo obejmuje m.in. 6 poduszek powietrznych, wszystkie pasy bezpieczeństwa z pirotechnicznymi napinaczami i ogranicznikiem napięcia, sygnalizację niezapięcia pasów bezpieczeństwa dla wszystkich miejsc, system mocowania fotelików Isofix na skrajnych miejscach kanapy (i-Size), wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera, autonomiczny system awaryjnego hamowania AEB z funkcją wykrywania obecności pieszego oraz tempomat z ogranicznikiem prędkości.



Bezpieczeństwo dorosłych 36,7 pkt. (96 proc.)

Podczas uderzenia przodem w przeszkodę odkształcalną zarówno u kierowcy doszło do obrażeń klatki piersiowej i obu nóg, zaś u pasażera lewej nogi (za poziom ochrony przyznano 7,6 z 8 pkt). Z kolei podczas uderzenia całą szerokością samochodu w przeszkodę stałą ochrona kierowcy była na optymalnym poziomie, u pasażera (który w tej próbie siedzi na kanapie po przekątnej stronie do kierującego) doszło do obrażeń klatki piersiowej (7,8/8 pkt.).

W przypadku zderzenia bocznego i uderzeniu auta w słup poziom ochrony kierowcy był na optymalnym poziomie (16/16 pkt.). Podczas uderzenia w tył auta profile wszystkich siedzeń i zagłówków w optymalny sposób chroniły kręgi szyjne (2,4/3 pkt).

Działanie autonomicznego systemu awaryjnego hamowania AEB przy niskich prędkościach (w mieście) oceniono maksymalną notą 3 pkt.

Bezpieczeństwo dzieci 42 pkt. (85 proc.)

W opisie testów Volkswagena Polo VI-generacji podano informację o użyciu dwóch fotelików Britax-Romer KidFix z nakładką XP dla obu manekinów 6-letniego i 10-letniego dziecka. Na załączonym filmie widać jednak, że większy manekin siedzi na podwyższeniu, którego nie można wyjąć z konstrukcji tego fotelika. Niemniej podczas zderzenia czołowego (w przeszkodę odkształcalną) zarówno u młodszego, jak i starszego dziecka stwierdzono przeciążenia działające na kręgi szyjne (15/16 pkt). Z kolei za ochronę przy uderzeniu bocznym (od strony większego manekina) przyznano maksymalną notę 8 punktów.

Nowe Polo wyposażone zostało w mocowania Isofix na skrajnych miejscach kanapy (standard i-Size). Specjaliści z EuroNCAP nie mieli uwag do czytelności aktualnego statusu przedniej poduszki powietrznej pasażera, elementy te oceniono na 7 z 13 pkt.

EuroNCAP ocenia również jakość montażu wybranych przez siebie 11 modeli fotelików dziecięcych. W zależności od konstrukcji mogą być mocowane za pomocą pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej lub systemu Isofix. W sumie przyznano za to maksymalną liczbę 12 punktów (technicznie wykluczono ustawienie fotelika Maxi-Cosi CabrioFix z opcjonalną bazą EasyBase2 na środku kanapy).



Ochrona pieszych 32 pkt. (76 proc.)

Za ochronę na wysokości zderzaka (nóg osoby dorosłej) przyznano maksymalną notę 6 pkt., na przednim pasie samochodu (miednica) największe zagrożenie stanowią klosze reflektorów (4,8/6 pkt.). Jedynie środkowa część maski silnika i podszybie (co jest rzadkością w innych modelach ocenianych przez EuroNCAP) zapewniają dostateczną ochronę głowy, krytyczne miejsca to słupki A (15,9/24 pkt.).

Działanie funkcji wykrywania obecności pieszego (część autonomicznego systemu awaryjnego hamowania AEB) oceniono na 5,2 z 6 pkt.

Elementy podnoszące bezpieczeństwo 7,2 pkt. (59 proc.)

Z elementów podnoszących bezpieczeństwo, których działanie oceniają specjaliści z EuroNCAP, VI-generacja Polo została fabrycznie wyposażona w: ogranicznik prędkości (1,5/3 pkt.), sygnalizację niezapiętych pasów bezpieczeństwa dla wszystkich miejsc (2,7/3 pkt) i autonomiczny system awaryjnego hamowania AEB działający przy wyższych prędkościach (2,7/3 pkt.).
 
www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2017 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry