Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl
NOWE NA STRONIE:
TESTY ZDERZENIOWE EURONCAP | Punto... | Grudzień 2017
BEZPIECZEŃSTWO DZIECKA | Trzeci fotelik Britax-Romer zgodny z i-Size | Foteliki samochodowe
SALON SAMOCHODOWY | Wrażenia z jazdy - Nareszcie! | SEAT Ibiza V FR
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl
POLECAMY
Dekada BRD 2011-2020
PATRONUJEMY
Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"
SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe EuroNCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport



 

 


 
Wyniki testów zderzeniowych EuroNCAP | Volkswagen T-Roc | Listopad 2017

Volkswagen T-Roc
27-11-2017 | tekst: Maciej Kalisz | foto i film: EuroNCAP i archiwum

Crossover T-Roc to debiutant w gamie Volkswagena, a tym samym w testach zderzeniowych EuroNCAP. Już na początek wyróżnia się notą w zakresie bezpieczeństwa dzieci, jedną z najwyższych w gronie wszystkich ocenianych w tym roku modeli.





Po "dużych" crossoverach coraz ciaśniej robi się w sub-segmencie mniejszych modeli. W gamie Volkswagena jego przedstawicielem jest zupełnie nowy T-Roc, którego odpowiednikiem w Grupie jest m.in. SEAT Arona. Premiera obu modeli miała miejsce podczas jesiennego salonu samochodowego we Frankfurcie. W polskich salonach podstawowa wersja z silnikiem 1.0 TSI 115 KM nazywa się po prostu T-Roc. W swojej specyfikacji organizacja EuroNCAP podaje, że testowano model w wersji Comfortline, która nie występuje ani w polskim, ani niemieckim cenniku.

Standardowe wyposażenie Volkswagena T-Roc obejmuje m.in. 6 poduszek powietrznych, wszystkie pasy bezpieczeństwa z pirotechnicznymi napinaczami i ogranicznikiem napięcia, sygnalizację niezapięcia pasów bezpieczeństwa dla wszystkich miejsc, system mocowania fotelików Isofix na skrajnych miejscach kanapy (i-Size), wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera, autonomiczny system awaryjnego hamowania AEB z funkcją wykrywania obecności pieszego oraz asystenta utrzymania wybranego pasa ruchu.



Bezpieczeństwo dorosłych 36,6 pkt. (96 proc.)

Podczas uderzenia przodem Volkswagena T-Roc w przeszkodę odkształcalną zarówno u kierowcy doszło do obrażeń klatki piersiowej i lewej nogi, zaś u pasażera obu nóg (za poziom ochrony przyznano 7,5 z 8 pkt). Z kolei podczas uderzenia całą szerokością samochodu w przeszkodę stałą ochrona kierowcy, jak i pasażera (który w tej próbie siedzi na kanapie po przekątnej stronie do kierującego) doszło do obrażeń klatki piersiowej (7,7/8 pkt.).

W przypadku zderzenia bocznego i uderzeniu auta w słup poziom ochrony kierowcy był na optymalnym poziomie (16 pkt.). Podczas uderzenia w tył auta profile wszystkich siedzeń i zagłówków w optymalny sposób chroniły kręgi szyjne (2,4/3 pkt).

Działanie autonomicznego systemu awaryjnego hamowania AEB przy niskich prędkościach (w mieście) oceniono maksymalną notą 3 pkt.

Bezpieczeństwo dzieci 43 pkt. (87 proc.)

W opisie testów Volkswagena T-Roc (podobnie jak w Polo VI-generacji) podano informację o użyciu dwóch fotelików Britax-Romer KidFix z nakładką XP dla obu manekinów 6-letniego i 10-letniego dziecka. Na załączonym filmie widać jednak, że większy manekin siedzi na podwyższeniu, którego nie można wyjąć z konstrukcji tego fotelika. Niemniej podczas zderzenia czołowego (w przeszkodę odkształcalną) za ochronę młodszego, jak i starszego dziecka przyznano maksymalną liczbę punktów (16 pkt). Maksymalną ocenę (8 pkt.) przyznano także za ochronę przy uderzeniu bocznym (od strony większego manekina).

Crossover T-Roc wyposażony został w mocowania Isofix na skrajnych miejscach kanapy (standard i-Size). Specjaliści z EuroNCAP nie mieli uwag do czytelności aktualnego statusu przedniej poduszki powietrznej pasażera, elementy te oceniono na 7 z 13 pkt.

EuroNCAP ocenia również jakość montażu wybranych przez siebie 11 modeli fotelików dziecięcych. W zależności od konstrukcji mogą być mocowane za pomocą pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej lub systemu Isofix. W sumie przyznano za to maksymalną liczbę 12 punktów (technicznie wykluczono ustawienie fotelika Maxi-Cosi CabrioFix z opcjonalną bazą EasyBase2 - pas bezpieczeństwa - na środku kanapy).



Ochrona pieszych 33,5 pkt. (79 proc.)

Za ochronę na wysokości zderzaka (nóg osoby dorosłej) przyznano maksymalną notę 6 pkt., na przednim pasie samochodu (miednica) największe zagrożenie stanowią klosze reflektorów (4,4/6 pkt.). Jedynie środkowa część maski silnika zapewnia dostateczną ochronę głowy, krytyczne miejsca to słupki A (17,3/24 pkt.).

Działanie funkcji wykrywania obecności pieszego (część autonomicznego systemu awaryjnego hamowania AEB) oceniono bardzo wysoko (5,8/6 pkt.).

Elementy podnoszące bezpieczeństwo 8,5 pkt. (71 proc.)

Z elementów podnoszących bezpieczeństwo, których działanie oceniają specjaliści z EuroNCAP nowy crossover Volkswagena został fabrycznie wyposażony w: sygnalizację niezapiętych pasów bezpieczeństwa dla wszystkich miejsc (3/3 pkt), asystenta utrzymania wybranego pasa ruchu (2,7/3 pkt.) i autonomiczny system awaryjnego hamowania AEB działający przy wyższych prędkościach (2,8/3 pkt.). Zabrakło ogranicznika prędkości, który jest opcjonalnym elementem wyposażenia tego modelu.
 
www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2017 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry