Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl
NOWE NA STRONIE:
TESTY ZDERZENIOWE EURONCAP | Punto... | Grudzień 2017
BEZPIECZEŃSTWO DZIECKA | Trzeci fotelik Britax-Romer zgodny z i-Size | Foteliki samochodowe
SALON SAMOCHODOWY | Wrażenia z jazdy - Nareszcie! | SEAT Ibiza V FR
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl
POLECAMY
Dekada BRD 2011-2020
PATRONUJEMY
Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"
SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe EuroNCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport



 

 


 
Wyniki testów zderzeniowych EuroNCAP | Volvo XC-60 | Listopad 2017

Volvo XC-60
05-12-2017 | tekst: Maciej Kalisz | foto i film: EuroNCAP i archiwum

II-generacja Volvo XC-60 to najwyżej oceniony w tym roku model samochodu w zakresie bezpieczeństwa dorosłych i systemów podnoszących bezpieczeństwo. Wysokie noty od EuroNCAP otrzymał także za poziom bezpieczeństwa najmłodszych pasażerów.





Niemal po dekadzie od debiutu XC-60 marka Volvo wprowadziła do sprzedaży II-generację tego modelu. Jest to bliźniacza konstrukcja z większym XC-90. Co ciekawe od wielu miesięcy XC-60 (a więc także I-generacja) jest najpopularniejszym model Volvo w Polsce. Obecny test zderzeniowy jest trzecim w historii - zarówno w 2008, jak i 2009 roku otrzymał także maksymalną notę 5 gwiazdek.

Standardowe wyposażenie II-generacji XC-60 obejmuje m.in. 7 poduszek powietrznych, wszystkie pasy bezpieczeństwa z pirotechnicznymi napinaczami i ogranicznikiem napięcia, sygnalizację niezapięcia pasów bezpieczeństwa dla wszystkich miejsc, system mocowania fotelików Isofix na skrajnych miejscach kanapy (i-Size), wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera, asystenta utrzymania pasa ruchu, autonomiczny system awaryjnego hamowania AEB przy niskich prędkościach z funkcją wykrywania pieszego i rowerzysty (City Safety) oraz tempomat z ogranicznikiem prędkości.



Bezpieczeństwo dorosłych 37,2 pkt. (98 proc.)

Podczas uderzenia przodem Volvo XC-60 w przeszkodę odkształcalną odnotowano u kierowcy obrażenia obu nóg, poziom ochrony pasażera był na optymalnym poziomie (7,8 z 8 pkt). Z kolei w trakcie uderzenia całą szerokością samochodu w przeszkodę stałą jedynie u pasażera (który w tej próbie siedzi na kanapie po przekątnej stronie do kierującego) doszło do większych obrażeń klatki piersiowej (7,6/8 pkt.).

W przypadku zderzenia bocznego i w słup poziom ochrony kierowcy za każdym razem był na optymalnym poziomie (16/16 pkt.). Podczas uderzenia w tył auta profile siedzeń i zagłówków z wszystkich miejsc w optymalny sposób chroniły kręgi szyjne (2,8/3 pkt).

Autonomiczny system awaryjnego hamowania AEB (City Safety) przy niskich prędkościach z funkcją wykrywania pieszego jest standardem (3/3 pkt.).

Bezpieczeństwo dzieci 42,9 pkt. (87 proc.)

Podczas testów z XC-60 manekin młodszego dziecka siedział w firmowym foteliku Volvo (przeznaczonym dla dzieci w wieku 4-10 lat), zaś manekin starszego dziecka na firmowej podkładce podwyższającej. W trakcie zderzenia czołowego (w przeszkodę odkształcalną) u młodszego dziecka stwierdzono większe przeciążenia działające na klatkę piersiową, a u starszego obciążenie kręgów szyjnych (15,9/16 pkt). Z kolei za ochronę dzieci przy uderzeniu bocznym (od strony większego manekina) przyznano maksymalną notę 8 punktów.

Nowe XC-60 zostało wyposażone w mocowania Isofix na skrajnych miejscach kanapy (standard i-Size), na liście opcji są kolejne mocowania Isofix na przednim fotelu pasażera. Specjaliści z EuroNCAP nie mieli uwag do czytelności aktualnego statusu przedniej poduszki powietrznej pasażera, elementy te oceniono na 6 z 13 pkt.

EuroNCAP ocenia również jakość montażu wybranych przez siebie 11 modeli fotelików dziecięcych. W zależności od konstrukcji mogą być mocowane za pomocą pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej lub systemu Isofix. W sumie przyznano za to maksymalną liczbę 12 punktów (technicznie wykluczono ustawienie fotelika Maxi-Cosi CabrioFix z opcjonalną bazą EasyBase2 na środku kanapy).



Ochrona pieszych 31,9 pkt. (76 proc.)

Za ochronę na wysokości zderzaka (nóg osoby dorosłej) przyznano maksymalną notę 6 pkt., na przednim pasie samochodu (miednica) zagrożenie stanowią oba reflektory (2,6/6 pkt.). Środkowa część maski silnika zapewnia dostateczną ochronę głowy, krytyczne miejsca to słupki A i podszybie (17,3/24 pkt.)

Elementy podnoszące bezpieczeństwo 11,4 pkt. (95 proc.)

Nową generację Volvo XC-60 wyposażono w komplet elementów, które biorą pod uwagę specjaliści z EuroNCAP: ogranicznik prędkości (2,5/3 pkt.), sygnalizację niezapiętych pasów bezpieczeństwa dla wszystkich miejsc (3/3 pkt), asystenta utrzymania pasa ruchu (2,9/3 pkt.) i autonomiczny system awaryjnego hamowania AEB działający przy wyższych prędkościach (3/3 pkt.).
 
www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2017 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry