portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY ZDERZENIOWE EURONCAP
Wyniki testów zderzeniowych EuroNCAP

Wyhamować w porę - test systemów AEB
29-10-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: EuroNCAP

Organizacja EuroNCAP rozszerza obszary przeprowadzanych testów zderzeniowych. Tym razem skoncetrowano się na systemach określanych jako Autonomus Emergency Braking (AEB).



W praktyce to nic innego, jak systemy pozwalające uniknąć lub zminimalizować skutki uderzenia w poprzedzający pojazd. Specjaliści z EuroNCAP podzielili je na dwie kategorie - City (do 50 km/h) i Inter-Urban (do 80 km/h).

W pierwszej brana jest pod uwagę tylko jedna próba. Pojazd poruszający się z prędkością w przedziale 10-50 km/h dojeżdża do stojącego auta.

W drugiej sprawdzane są 3 warianty. Auto porusza się z prędkością w przedziale 30-50 km/h i dojeżdża do nieruchomej przeszkody (stojącego samochodu), w drugiej przy prędkości w przedziale 30-80 km/h zbliża się do auta jadącego przed nim z prędkością 20 km/h, a w trzeciej prędkość obu wynosi 50 km/h, z tym, że poprzedzające zaczyna hamować.

Do ocen przyjęto 3 stopniową skalę. Good (dobry) to kolor zielony i przyznawany jest za wynik pomiędzy 3 - 2,1 punktu. Adequate (zadowalający) ma kolor żółty i skalę od 2 do 1,1 punktu. Marginal (niedostateczny) ma kolor pomarańczowy i przyznawany jest za wynik poniżej 1 punktu.



W pierwszych testach systemów AEB w kategorii City oceniono 6 modeli:

Mercedes Klasa E (Pre-Safe Brake) 3 pkt.
Volvo V40 (City Safety & Collision Warning with Full Auto-Brake) 2,9 pkt.
Mitsubishi Outlander (Forward Collision Mitigation) 2,1 pkt
Volvo XC60 (City Safety) 1,9 pkt.
Fiat 500L (City Brake Control) 1,8 pkt.
Ford Focus (Active City Stop) 1,7 pkt.



W Inter-Urban znalazło się 5 modeli, w tym 3 wymienione powyżej (specjaliści EuroNCAP zwracają uwagę na rozbieżności w uzyskanych ocenach tego samego systemu):

Mercedes Klasa E (Pre-Safe Brake) 2,7 pkt.
Volvo V40 (City Safety & Collision Warning with Full Auto-Brake) 2,6 pkt.
Volkswagen Golf (Front Assist) 2,2 pkt.
Mitsubishi Outlander (Forward Collision Mitigation) 1,9 pkt.
Honda Civic (Collision Mitigation Brake System) 0,4 pkt.

Do systemów AEB zaliczane są również rozwiązania pozwalające na wyhamowanie lub zatrzymanie pojazdu przed pieszym lub rowerzystą. EuroNCAP zapowiada kontynuacje tych testów w przyszłym roku.
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry