Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Nowy Ford Focus i Volvo XC 40
TESTY | Dziecko w Skodzie Kodiaq - wyposażenie samochodu
PRODUKTY | Seetroen, czyli lek na chorobę lokomocyjną
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
TESTY ZDERZENIOWE EURONCAP
Wyniki testów zderzeniowych EuroNCAP

Wyhamować w porę - test systemów AEB
29-10-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: EuroNCAP

Organizacja EuroNCAP rozszerza obszary przeprowadzanych testów zderzeniowych. Tym razem skoncetrowano się na systemach określanych jako Autonomus Emergency Braking (AEB).



W praktyce to nic innego, jak systemy pozwalające uniknąć lub zminimalizować skutki uderzenia w poprzedzający pojazd. Specjaliści z EuroNCAP podzielili je na dwie kategorie - City (do 50 km/h) i Inter-Urban (do 80 km/h).

W pierwszej brana jest pod uwagę tylko jedna próba. Pojazd poruszający się z prędkością w przedziale 10-50 km/h dojeżdża do stojącego auta.

W drugiej sprawdzane są 3 warianty. Auto porusza się z prędkością w przedziale 30-50 km/h i dojeżdża do nieruchomej przeszkody (stojącego samochodu), w drugiej przy prędkości w przedziale 30-80 km/h zbliża się do auta jadącego przed nim z prędkością 20 km/h, a w trzeciej prędkość obu wynosi 50 km/h, z tym, że poprzedzające zaczyna hamować.

Do ocen przyjęto 3 stopniową skalę. Good (dobry) to kolor zielony i przyznawany jest za wynik pomiędzy 3 - 2,1 punktu. Adequate (zadowalający) ma kolor żółty i skalę od 2 do 1,1 punktu. Marginal (niedostateczny) ma kolor pomarańczowy i przyznawany jest za wynik poniżej 1 punktu.



W pierwszych testach systemów AEB w kategorii City oceniono 6 modeli:

Mercedes Klasa E (Pre-Safe Brake) 3 pkt.
Volvo V40 (City Safety & Collision Warning with Full Auto-Brake) 2,9 pkt.
Mitsubishi Outlander (Forward Collision Mitigation) 2,1 pkt
Volvo XC60 (City Safety) 1,9 pkt.
Fiat 500L (City Brake Control) 1,8 pkt.
Ford Focus (Active City Stop) 1,7 pkt.



W Inter-Urban znalazło się 5 modeli, w tym 3 wymienione powyżej (specjaliści EuroNCAP zwracają uwagę na rozbieżności w uzyskanych ocenach tego samego systemu):

Mercedes Klasa E (Pre-Safe Brake) 2,7 pkt.
Volvo V40 (City Safety & Collision Warning with Full Auto-Brake) 2,6 pkt.
Volkswagen Golf (Front Assist) 2,2 pkt.
Mitsubishi Outlander (Forward Collision Mitigation) 1,9 pkt.
Honda Civic (Collision Mitigation Brake System) 0,4 pkt.

Do systemów AEB zaliczane są również rozwiązania pozwalające na wyhamowanie lub zatrzymanie pojazdu przed pieszym lub rowerzystą. EuroNCAP zapowiada kontynuacje tych testów w przyszłym roku.
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry