strona główna
www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl
w ostatnim numerze
www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także
www.jedz-bezpiecznie.pl Reklama


Narodowy Eksperyment Bezpieczeństwa 2011

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe EuroNCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Targi, wystawy, imprezy

Sport

Testy zderzeniowe EuroNCAP

Wyniki pierwszych testów zderzeniowych w nowej specyfikacji EuroNCAP
18-02-2009, foto: EuroNCAP



Organizacja EuroNCAP ogłosiła dzisiaj pierwsze w tym roku wyniki testów zderzeniowych. Tym razem w próbach udział wzięło 6 modeli: Citroen C3 Picasso, Mazda 6, Mitsubishi Lancer, Subaru Impreza oraz Toyota Avensis i iQ.

Jednocześnie są to pierwsze auta oceniane według nowej specyfikacji testów. Do tej pory gwiazdki przyznawane były osobno w trzech kategoriach - testach zderzeniowych (czołowym, bocznym i uderzeniu w słup + sygnalizacja niezapiętych pasów), bezpieczeństwa podróżujących dzieci (18-miesięcznego i 3-letniego) oraz ochrony pieszych przed skutkami potrącenia (zarówno osoby dorosłej, jak i dziecka). Od teraz przyznawana będzie tylko jedna ocena w skali od 1 do 5 gwiazdek, na które składa się średnia punktów uzyskanych w poszczególnych testach.



Ale to nie koniec zmian - testy zderzeniowe rozszerzono o nową próbę (tzw. whiplash) oceniającą stopień ochrony kręgów szyjnych w przypadku uderzenia w tył auta. Poddane są w niej konstrukcje przednich foteli łącznie z zagłówkami.

Z kolei w ocenie bezpieczeństwa dzieci brane są teraz pod uwagę trzy aspekty - jakości wykonania poszczególnych elementów (np. mocowań Isofix), czytelności zamieszczonych ostrzeżeń i instrukcji (np. sposobu dezaktywacji przedniej poduszki pasażera) oraz stopnia trudności montażu fotelików. Do końcowej oceny brane są wyniki uzyskane dla 18 miesięcznego i 3 letniego dziecka.

W przypadku pieszego stopień jego ochrony przed skutkami potrącenia mierzony jest w trzech strefach - głowy, miednicy i piszczeli. Przyznane w każdej z nich punkty są następnie sumowane.

Dodatkowe punkty można otrzymać za wyposażenie auta w systemy podnoszące bezpieczeństwo - system ESP (brana jest pod uwagę jego dostępność na wyposażeniu standardowym), ogranicznik prędkości oraz sygnalizację niezapiętych pasów (osobno za kierowcę i pasażera siedzącego z przodu oraz łącznie za tylną kanapę).

Uzyskane w tych czterech kategoriach punkty sumuje się i na podstawie otrzymanego wyniku przyznawana jest ostateczna liczba gwiazdek. W pierwszym teście według nowej specyfikacji przyznano następujące oceny:

Citroen C3 Picasso - 4 gwiazdki
Mazda 6 - 5 gwiazdek
Mitsubishi Lancer - 5 gwiazdek
Subaru Impreza - 4 gwiazdki
Toyota Avensis - 5 gwiazdek
Toyota iQ - 5 gwiazdek.

www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatno¶ci | wydawca: Williana | kontakt | do góry