Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | Auto Nostalgia coraz bardziej... nostalgiczna
TESTY | Dziecko w Suzuki Swift Hybrid (2017) - foteliki i wózki
TESTY | Dziecko w Suzuki Swift Hybrid (2017) - wyposażenie samochodu
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
TESTY ZDERZENIOWE EURONCAP
Wyniki testów EuroNCAP | Mercedes Klasa C i Hyundai i10

Mercedes na 5, Hyundai na 4, część 1
15-05-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: EuroNCAP, Mercedes

Chociaż mamy połowę maja, to organizacja EuroNCAP ogłosiła wyniki dopiero drugiego w tym roku testu zderzeniowego. Tym razem dotyczą one dwóch modeli - Mercedesa Klasy C i Hyundaia i10.



Mercedes Klasa C to weteran testów zderzeniowych EuroNCAP. Po raz pierwszy rozbito go w 1997 roku, a więc w jednej z pierwszych prób w historii tej organizacji. W 2002 roku był jednym z pierwszych modeli, które uzyskały piątą gwiazdkę. W sumie Klasę C poddano sprawdzianom siedem razy. To także rekord.

Trzeba przy tym pamięć, że gwiazdki z poprzednich lat nie mają tej samej wagi co obecne. W międzyczasie zmieniały się kryteria testów, najbardziej zaostrzono je z początkiem 2009 roku. Po tej dacie maksymalną liczbę 5 gwiazdek Klasa C otrzymała dwukrotnie.

Obecna Klasa C trafiła do sprzedaży w marcu tego roku. Organizacja EuroNCAP poddała sprawdzianowi sedana C220 w wersji wyposażenia Avantgarde, czyli podstawową linię z oferowanych obecnie. Na jej liście znajdują się dwa systemy - Attention Assist i Pre-Safe - za które przyznano już wcześniej wyróżnienia EuroNCAP Advanced Rewards.



Za ochronę dorosłych pasażerów przyznano 35 z 37 punktów. W zderzeniu czołowym na obrażenia narażone są golenie osób siedzących z przodu. Ich głowę i tułów chronią dwustopniowe poduszki powietrzne, a kierowcę dodatkowo kolanowa. Odnotowano też przesunięcie o 2 mm słupka A oraz przemieszczanie się pedału hamulca - 2,2 mm do góry i 31,8 mm w dół. Co ciekawe auto wyposażono w aktywne pedały z funkcją rozpoznawania wypadku.

Komplet punktów przyznano za ochronę podczas zderzenia bocznego, a przy uderzeniu w słup na obrażenia narażona jest klatka piersiowa i w większym stopniu miednica. W standardzie wyposażenia montowane są boczne i kurtynowe poduszki powietrzne.

Wysoko oceniono też ochronę kręgów szyjnych przez przednie zagłówki, w przypadku tych z kanapy jest "dostatecznie".

Próba ta zawiera ocenę systemu zapobiegającego kolizjom przy niewielkiej prędkości - w mieście. To część wyróżnionego już systemu Pre-Safe Plus.

Za bezpieczeństwo najmłodszych podróżnych przyznano 42 punkty na 49 możliwych.



Ochronę 18 miesięcznego dziecka sprawdzano w foteliku Romer Baby-Safe. Ustawiono go tyłem do kierunku jazdy na bazie Isofix wyposażoną w nogę zapobiegającą rotacji wokół własnej osi. Tutaj przyznano maksymalną liczbę 12 punktów.



O 3,4 punktu mniej uzyskał poziom ochrony 3 letniego dziecka. Manekin usadzono przodem do kierunku jazdy w foteliku Romer Duo Plus (grupa 1), który zamontowano za pomocą uchwytów Isofix i dodatkowego punktu kotwiczenia top-tether. W tym przypadku punkty kontrolne wykazały zbyt duże przeciążenia działające na klatkę piersiową.

W obu przypadkach foteliki zamontowano na skrajnych miejscach kanapy. Pozostałe punkty przydzielono m.in. za obecność dodatkowego punktu kotwiczenia fotelika, czy instalację wyłącznika przedniej poduszki powietrznej pasażera (tutaj mamy system wykrywania obecności fotelika na prawym fotelu).

Specjaliści z EuroNCAP sprawdzili też stopień trudności i poprawność montażu 11 modeli fotelików. Wszystkie, na wybranych dla nich miejscach ustawieniach, zdały egzamin pozytywnie.



Za systemy podnoszące bezpieczeństwo przyznano 9 z 13 punktów. Najwyżej, po 3 punkty, oceniono działanie ESP oraz sygnalizację niezapiętych pasów dla wszystkich miejsc. Niepełne punkty przydzielono za działanie ogranicznika prędkości i system zapobiegający kolizjom przy większych prędkościach (należy on do wyróżnionego systemu Pre-Safe Plus).


Z uwagi na oferowanie tylko w opcji asystenta utrzymania pasa ruchu nie przyznano punktów.



Bardzo wysoko oceniono ochronę pieszego przed skutkami potrącenia. Przyznano za to 28 punktów (maksymalnie 36 pkt.). To wynik działania przede wszystkim aktywnej pokrywy silnika, która unosząc się do góry zwiększa odległość pomiędzy jej powierzchnią, a częściami jednostki napędowej. Rozwiązanie to zmniejsza obrażenia głowy potrąconej osoby. Oceniono je na 21 z 24 punktów.

Bardzo dobrą ochronę - na wysokości nóg - zapewnia również konstrukcja zderzaka. Niestety, z drugiej strony najmniejszy poziom ochrony zapewniony jest na wysokości przedniej krawędzi maski silnika.
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2018 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry