Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Nowy Ford Focus i Volvo XC 40
TESTY | Dziecko w Skodzie Kodiaq - wyposażenie samochodu
PRODUKTY | Seetroen, czyli lek na chorobę lokomocyjną
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
TESTY ZDERZENIOWE EURONCAP
Wyniki testów EuroNCAP | Mercedes Klasa C i Hyundai i10

Mercedes na 5, Hyundai na 4, część 2
19-05-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: EuroNCAP, Romer

Chociaż mamy połowę maja, to organizacja EuroNCAP ogłosiła wyniki dopiero drugiego w tym roku testu zderzeniowego. Tym razem dotyczą one dwóch modeli - Mercedesa Klasy C i Hyudaia i10.



Dla Hyundaia i10 to drugi test EuroNCAP, poprzedni przeprowadzono w 2008 roku. I chociaż w obu przypadkach model ten uzyskał po 4 gwiazdki, wyników tych nie wolno porównywać.

Trzeba jednak podkreślić, że ryzyko odniesienie poważnych obrażeń podczas zderzenia czołowego w modelu I-generacji było o wiele większe niż w oferowanym obecnie. W międzyczasie zaostrzono też kryteria testów, a i konstrukcja auta jest nowocześniejsza. Dlatego można stwierdzić, że wynik jest zdecydowanie lepszy.



Poziom ochrony dorosłych pasażerów oceniono na 30 z 37 możliwych do zdobycia punktów. Podczas zderzenia czołowego na największe obrażenia narażony jest kierowca, chociaż według pomiarów manekin nie miał kontaktu z elementami kokpitu i kolumny kierownicy. Odnotowano za to przesunięcia pedału sprzęgła - 35 mm w górę i 109 mm w dół oraz cofnięcie słupka A o 19 mm.

i10 zapewnił dobrą ochronę podczas uderzenia w bok auta (od strony kierowcy) pomimo, że podczas testu nie wytrzymał zamek drzwi z tyłu. Większe zastrzeżenia były podczas próby uderzenia w słup, duże przeciążenia działały na klatkę piersiową i miednicę kierowcy.

Przy uderzeniu w tył auta dobrze oceniono ochronę kręgów szyjnych przez przednie zagłówki, niższą notę wystawiono tym z kanapy.

Uzyskane 30 punktów stanowi 79 proc. maksymalnej oceny. W tym przypadku do spełnienia kryteriów otrzymania 5 gwiazdek zabrakło zaledwie 1 proc., a w praktyce wyposażenia i10 w system pozwalający na uniknięcie kolizji przy niewielkich prędkościach. A to od jesieni ubiegłego roku wymóg organizacji EuroNCAP.

W zakresie bezpieczeństwa najmłodszych pasażerów przyznano 39 (na 49) punktów.



Komplet 12 punktów otrzymał biorący udział w testach zderzeniowych fotelik Romer Baby-Safe (grupa 0/0+). Ustawiono go tyłem do kierunku jazdy na bazie Isofix wyposażoną w nogę zapobiegającą rotacji wokół własnej osi.



Niższe noty (9,4 pkt.) przyznano za ochronę 3-letniego dziecka w foteliku Romer Duo Plus (grupa 1), który zamontowano za pomocą uchwytów Isofix i dodatkowego punktu kotwiczenia top-tether. Tutaj punkty kontrolne wykazały duże przeciążenia działające na klatkę piersiową.

W próbie statycznej oceniono montaż 11 modeli fotelików, dla każdego wybrano odpowiednie do sposobu mocowania miejsce w samochodzie - na przednim fotelu pasażera lub skrajnym i środkowym kanapy. Do żadnego z nich nie było zastrzeżeń.

W przypadku systemów podnoszących bezpieczeństwo przyznano 7/13 punktów. Maksymalne noty otrzymał system ESP i sygnalizacja niezapiętych pasów dla wszystkich miejsc. Połowicznie oceniono ogranicznik prędkości, głównie z uwagi na fakt jego braku w podstawowej wersji wyposażenia.

W sumie uzyskano 56 proc. maksymalnej oceny, na liście wyposażenia i10 zabrakło asystenta utrzymania pasa ruchu oraz systemu chroniącego przed skutkami kolizji przy większej prędkości.

Brak tych ostatnich elementów wykluczył szansę na otrzymanie 5 gwiazdek. Aby tak się stało maluch Hyundaia powinien w tej kategorii testów zdobyć min. 65 proc. maksymalnej oceny i dodatkowo jeszcze 1 proc. za ochronę dorosłych podróżnych.



W ostatnim sprawdzianie EuroNCAP, ochronie przed skutkami potrącenia pieszego, przyznano 26 na 36 możliwych punktów. Wysoko oceniono zderzak, pokrywę silnika oraz przednią szybę. Największe zagrożenie stanowią krawędzie przedniej maski oraz okolice słupków A.

EuroNCAP testowało i10 z silnikiem benzynowym 1.0 MPI 66 KM i poziomem wyposażenia Comfort. Obejmuje on m.in. przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, regulowany na wysokość fotel kierowcy, czujnik ciśnienia powietrza w oponach, tempomat, elektryczne sterowanie wszystkich szyb, światła do jazdy dziennej oraz ABS z ESP i VSM (system utrzymywania stabilności pojazdu podczas zmiany pasa ruchu).

Testowany model w polskich salonach kosztuje 39 900 złotych.
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry