Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - foteliki i wózki | Volvo V60 II
WYDARZENIA | 10 obrazków z Warsaw Motor Show 2018
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu | Volvo V60 II
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Car of the Year | 2016

Siedmiu kandydatów do tytułu europejskiego samochodu roku 2016
15-12-2015 | tekst: Maciej Kalisz | foto: COTY i archiwum

Międzynarodowe jury dziennikarzy motoryzacyjnych wybrało siedmiu finalistów plebiscytu COTY 2016. Kto z nich ma największą szansę?



Do plebiscytu COTY mogą zostać zgłoszone wyłącznie nowe konstrukcje samochodów (wykluczone są wersje po faceliftingu) dostępne w chwili głosowania przynajmniej w 5 europejskich krajach. W tym roku jury testowało 35 takich modeli. Do finałowej siódemki zakwalifikowały się: Audi A4, BMW serii 7, Jaguar XE, Mazda MX-5, Opel Astra, Skoda Superb i Volvo XC90.



Nasz typ to Volvo XC90, które niedawno mieliśmy okazję testować. Na tle finałowej konkurencji jest autem nietuzinkowym o wysokim komforcie podróżowania, bogato wyposażonym (nie, nie mieliśmy kryształowej gałki dźwigni biegów) również pod kątem bezpieczeństwa przy jednoczesnym zachowaniu rozsądnej ceny.

Poprzednia generacja XC90 (2001) nie dotarła do finału plebiscytu COTY.



Na drugie miejsce typujemy Opla Astra. Co prawda poznaliśmy go głównie w warunkach statycznych na salonie we Frankfurcie i podczas krótkiej jazdy na prezentacji w Gliwicach, ale jest to model dorównujący popularnością ostatnim zwycięzcom - Volkswagenowi Golf i Passat. Poza tym przez produkcję w Polsce bliski jest naszym sercom.

Opel Astra trzykrotnie był na europejskim podium - dwa razy jako drugi (1992 i 1999) oraz trzeci (2010).



Na najniższym stopniu podium ustawiamy Mazdę MX-5, która od lat uważana jest za kultową pozycję wśród roadsterów. Jej IV-generację po raz pierwszy zobaczyliśmy jesienią 2014 roku na salonie w Paryżu. Oczywiście powstała w stylistyce KODO, a jej konstrukcja oparta jest na technologii SkyActive. Dzieło to może wieńczyć trójwarstwowy lakier Soul Red.

Roadster Mazdy nigdy wcześniej nie znalazł się w finałowym zestawieniu modeli walczących o tytuł europejskiego samochodu roku.

Ogłoszenie zwycięzcy nastąpi w przeddzień dni prasowych 86. Salonu Samochodowego w Genewie, czyli 29 lutego 2016 roku. Obecnie tytuł COTY należy do Volkswagena Passata (czytaj także: Kolejny triumf Volkswagena).
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry