Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl
NOWE NA STRONIE:
TESTY ZDERZENIOWE EURONCAP | Punto... | Grudzień 2017
BEZPIECZEŃSTWO DZIECKA | Trzeci fotelik Britax-Romer zgodny z i-Size | Foteliki samochodowe
SALON SAMOCHODOWY | Wrażenia z jazdy - Nareszcie! | SEAT Ibiza V FR
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl
POLECAMY
Dekada BRD 2011-2020
PATRONUJEMY
Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"
SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe EuroNCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport



 

 


 
Car of the Year | 2017

Siedmiu finalistów konkursu CotY 2017
29-11-2016 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Jury europejskich dziennikarzy motoryzacyjnych wybrało siedem modeli do prestiżowego tytułu Car of the Year 2017. Który model ma szansę zastąpić aktualnego zwycięzcę - Opla Astrę?





Lista pretendentów do tytułu CotY 2017 zamknęła się 26 modelami samochodów. Po serii testów międzynarodowe jury złożone z dziennikarzy motoryzacyjnych (w tym dwóch z Polski) wybrało siedmiu finalistów. Ostateczny werdykt poznamy w przeddzień otwarcia salonu samochodowego w Genewie, czyli 6 marca 2017.



Alfa Romeo Giulia - to sedan zbudowany na tej samej płycie podłogowej co Maserati Ghibli. Oficjalny debiut miał miejsce podczas wiosennego salonu samochodowego w Genewie. W sprzedaży od połowy roku w trzech wersjach: Giulia, Giulia Super i Giulia Quadrifoglio. Gama silników składa się z dwóch jednostek benzynowych 2.0 Turbo 200 KM i 2.9 Bi Turbo V6 510 KM oraz desla 2.0 o mocach 150 lub 180 KM. W testach zderzeniowych EuroNCAP przyznano jej maksymalną notę 5 gwiazdek. Modele Alfy dwa razy zdobyły tytuł Car of the Year - 156 (w 1998 roku) i 147 (2001).



Citroen C3 - III-generacja zadebiutowała jesienią na salonie samochodowym w Paryżu. Stylistycznie nawiązuje do minivana C4 Picasso, zaś plastikowe nakładki ochronne Airbumps dziedziczy z C4 Cactus. W ofercie trzy wersje wyposażenia - Live, Feel i Shine z paletą silników benzynowych 1.2 PureTech 68, 82 lub 110 KM oraz diesla 1.6 BlueHDi 75 lub 100 KM. Nowy maluch Citroena nie brał jeszcze udziału w testach EuroNCAP. Dotychczas modele tej marki trzy razy otrzymywały tytuł CotY - GS (1971), CX (1975) i XM (1990).



Mercedes Klasa E - to flagowa (wyłączając Maybacha) limuzyna tej marki. V-generacja (oznaczenie fabryczne W213) zaprezentowana została w tym roku na salonie w Genewie. W ofercie dwie wersja nadwozia - sedan i kombi - z silnikami benzynowymi 180 (1.6 156 KM), 200 (2.0 184 KM), 250 (2.0 211 KM), 300 (2.0 245 KM), 350e (2.0 211 KM), 400 (3.5 333 KM) i AMG E 43 (3.0 401 KM) oraz diesla 200d (2.0 150 KM), 220d (2.0 194 KM) i 350d (3.0 258 kM). Część z nich dostępnych jest z napędem na obie osie 4Matic. Nowa Klasa E zdobyła 5 gwiazdek w testach EuroNCAP. Mercedes tylko raz historii wygrał konkurs CotY - w 1974 roku za Klasę 450 SE.



Nissan Micra - piąta generacja zadebiutowała we wrześniu na salonie w Paryżu, jednak do sprzedaży wejdzie dopiero wiosną 2017 roku. Do wyboru będzie turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 0.9 litra i mocy 90 KM bądź 1.5 DCi także 90 KM. W późniejszym terminie do oferty dołączy jeszcze wolnossący silnik benzynowy 1.0 75 KM. Nowa generacja Micry nie była jeszcze poddana ocenie EuroNCAP. Nissan ma na swoim koncie dwa tytuły Samochodu Roku w Europie - w 1993 roku przyznano go II-generacji Micry, a w 2011 roku elektrycznemu Leaf.



Peugeot 3008 - II-generacja tego crossovera miała publiczny debiut na tegorocznym salonie w Paryżu. Do sprzedaży trafił w połowie listopada w czterech wersjach wyposażenia: Access, Active, Allure i GT. Pod maską może znaleźć silnik benzynowy 1.2 PureTech 130 KM lub 1.6 THP 165 KM bądź wysokoprężny BlueHDi 1.6 120 KM lub 2.0 150/180 KM. W testach zderzeniowych EuroNCAP oceniono go na 5 gwiazdek. Peugeot ma już cztery tytuły CotY za model 504 (1969), 405 (1988), 307 (2002) i 308 (2014).



Toyota C-HR - ten crossover to rynkowy debiutant w ofercie tej marki. Jego wersja produkcyjna została zaprezentowana w tym roku na salonie samochodowym w Paryżu. W ofercie dostępne są cztery wersje wyposażania: Active, Premium, Dynamic i Prestige. Podstawowym silnikiem jest turbodoładowana jednostka benzynowa 1.2 o mocy 116 KM z napędem na przednią lub obie osie. Uzupełnia ją wersja hybrydowa będąca połączeniem silnika benzynowego 1.8 z elektrycznym o łącznej mocy 122 koni mechanicznych. C-HR nie był jeszcze poddany testom zderzeniowym EuroNCAP. Toyota dwukrotnie sięgała po tytuł Car of the Year - za Yarisa (2000) i Priusa (2005).



Volvo S90/V90 - rynkowy następca modelu S80 produkowany jest jako sedan (S) i kombi (V). Dziedziczy płytę podłogową i rozwiązania technologiczne z XC90. Obie wersje "90" zaprezentowane zostały w tym roku na salonie samochodowym w Genewie. Do wyboru dwulitrowy silnik - benzynowy o mocach 254 lub 320 KM bądź wysokoprężny 150, 190 lub 235 KM z napędem na jedną lub obie osie. Nowe Volvo nie brało jeszcze udziału w testach EuroNCAP. Marka ta nie zdobyła jeszcze tytułu CotY.
 
www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2017 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry