Untitled Document
logo

NOWE NA STRONIE:
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | BMW serii 1
WYDANIE NA WEEKEND | Kontrola drogowa, Yaris, PGE, WMS'19, drogi
TESTY | Pierwsze wrażenia - Kolejny sprawdzian rynkowego hitu Dacii
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl

TESTY

ZAPRASZAMY

4. Targi EkoFlota 2019

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

Wydanie na weekend

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji

 
WYDARZENIA

Car of the Year | 2019


Dwóch zwycięzców do jednego tytułu

04-03-2019 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Dziś byliśmy świadkami niezwykle zaciętej rywalizacji o tytuł Car of the Year 2019. Ostatecznie zwyciężyło auto z napędem elektrycznym - Jaguar I-Pace.

WYDARZENIA | Car of the Year - Dwóch zwycięzców do jednego tytułu | 2019

Pod koniec listopada poznaliśmy finałową siódemkę kandydatów do tytułu europejskiego samochodu roku 2019. Podobnie jak w latach poprzednich, tak i dzisiaj ostateczny werdykt międzynarodowego jury dziennikarzy motoryzacyjnych, poznaliśmy w przeddzień otwarcia Geneva International Motor Show.

Na scenie kandydaci do CotY ustawieni byli w kolejności alfabetycznej - Alpine A110, Citroen C5 Aircross, Ford Focus, Jaguar I-Pace, Kia Ceed, Mercedes Klasa A oraz Peugeot 508. Po krótkim wstępie oraz relacjach z testów przyszedł czas na prezentację wyników. Każdy z 60 przedstawicieli jury miał do dyspozycji 25 głosów, z których maksymalnie dziesięć mógł przyznać jednemu z modeli. Nie było też obowiązku nagrodzić wszystkich.

Wyniki prezentowane były według kolejności alfabetycznej 23 krajów, a po każdy przedstawiana ich sumę. Niemal od początku na prowadzenie wyszła Alpine, za nią plasował się Citroen i Ford. Wkrótce ważną rolę zaczął odgrywać Jaguar I-Pace oraz Kia Ceed.

Polskę reprezentowało dwóch dziennikarzy. Wojciech Sierpowski najwyżej ocenił Citroena (8 pkt.), następnie Peugeota (6 pkt.), Forda i Kia (po 4 pkt.), Alpine (2 pkt.) i Mercedes (1 pkt.). Z kolei Maciek Zemek wyróżnił Kia (5 pkt.), w następnej kolejności Citroena, Forda i Peugeota (po 4 pkt.), Alpine i Mercedesa (po 3 pkt.) i Jaguara (2 pkt.). W polskim glosowaniu wygrał więc Citroen.

Po głosach z Wielkiej Brytanii zakończono prezentację wszystkich wyników. W klasyfikacji końcowej na miejscu 7. Mercedes Klasa A (116 pkt.), 6. Peugeot 508 (192 pkt.), 5. Citroen (210 pkt.), 4. Ford Focus (235 pkt.), 3. Kia Ceed (247 pkt.),... Okazało się, że Alpine i Jaguar otrzymały po 250 punktów, a tytuł jest tylko jeden.

WYDARZENIA | Car of the Year - Dwóch zwycięzców do jednego tytułu | 2019

Zgodnie z regulaminem konkursu postanowiono podliczyć ilu dziennikarzy przyznało tym modelom najwięcej ze swojej puli punktów. W ten sposób różnicą 16:18 wygrał pierwszy w gamie Jaguara elektryczny model I-Pace.

Jaguar ma także szansę na zwycięstwa w konkursie na światowy samochód roku. Finałowe trójki poznamy jutro, podczas dnia prasowego Geneve International Motor Show. Przed rokiem, chociaż z dwoma różnymi modelami, tak sztuka udała się Volvo.

 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2019 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry