portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
WYDARZENIA
20 lat Pirelli w Polsce

Nie tak dawno w Polsce
08-12-2012, tekst: Maciej Kalisz, foto: archiwum i Pirelli

Wiadomość o kolejnym wydaniu "najbardziej pożądanego kalendarza świata" nie była rzeczą, która zaprzątała głowy Polaków ćwierć wieku temu. Żyliśmy bardziej przyziemnymi sprawami, np. poszukaniem miejsca, gdzie można kupić jakiekolwiek opony samochodowe.



A te, poza reglamentowanym towarem polskich producentów, dostępne były albo za dewizy w Peweksach, albo na licznych i znacznie droższych giełdach. Stąd też nazwy niektórych zachodnich marek nie były nam obce, ale przeważnie tylko kojarzyły się z tym lepszym i dla wielu niedostępnym światem.

Wszystko zmieniło się wraz z przemianami gospodarczymi na początku lat 90. ubiegłego wieku. Polska otworzyła swoje granice, a przede wszystkim rynek, który błyskawicznie wypełnił się towarem z importu. W ślad za nim zaczęły pojawiać się ich producenci. Nie inaczej było z włoską firmą Pirelli, której oficjalne przedstawicielstwo otwarto równe 20 lat temu. I choć było to w czerwcu, to dopiero teraz zorganizowano jubileuszowe spotkanie.



Termin wybrano jednak nie przypadkowo. Od blisko 50 lat - choć z przerwami - koniec roku jest okazją do prezentacji firmowego kalendarza Pirelli. Kalendarza, który przez te lata urósł do miana kultowego "The Cal", a dla wielu mężczyzn wręcz pożądanego. A wszystko za sprawą wystudiowanych aktów znanych modelek w niebanalnych sceneriach w różnych zakątkach świata, których autorami są mistrzowie fotografii. Do tego limitowany nakład, z którego około "setka" trafia do Polski. Oczywiście nie do sprzedaży, o tym, kto go dostanie decyduje lokalny oddział włoskiej firmy.

Autorem zdjęć do tegorocznej, 40. edycji, jest Steve McCurry, który na plenery wybrał ulice Rio. Jednak tym razem obok modelek, pojawiają się zdjęcia fragmentów miasta i jego zwykłych mieszkańców. Ale najbardzoej zaskakują same modelki - w tym jedna w ciąży, które pozują w... ubraniach. To celowy zabieg, bo tegoroczny kalendarz jest i hołdem dla zaangażowania społecznego każdej z nich, jak i podziękowaniem dla mieszkańców Brazylii, która jest dla Pirelli największym odbiorcą opon w Ameryce Południowej.

Z okazji swego jubileuszu Pirelli zabrało nas w wirtualną podróż do przeszłości, oczywiście koncentrując się na ostatnich 20 latach w Polsce. I przyznać muszę, że było dla mnie kilka zaskakujących faktów - to pierwszy zagraniczny producent opon, który otworzył swoje przedstawicielstwo w Polsce, pierwszy zleceniodawca reklam opon w historii polskiej telewizji i to w dodatku zimowych (1994) oraz pierwsza firma, która zorganizowała konferencję prasową poprzez internet (1999). Ponadto w 1998 uruchomiła pierwszy w Polsce system rezerwacji opon, rok później całodobowy system dostawy opon do swoich partnerów, a na początku kolejnego internetową platformę B2B. Od 8 lat jest również współtwórcą sieci serwisów wymiany i napraw opon Driver. Zaskakuje też informacja, że około 2/3 opon używanych w sportach motorowych w Polsce ma logo Pirelli. Oczywiście w ofercie jest ogumienie i do motocykli i autobusów i pojazdów ciężarowych i naczep.

A w liczbach? Przez 20 lat Pirelli Polska rozrosła się z jedno- do 40-osobowej firmy, która zwiększyła 13-krotnie wielkość sprzedaży, dzięki współpracy z ponad 1 tys. partnerów. Zarządza również dystrybucją opon na rynkach krajów nadbałtyckich.




Obecnie oferta Pirelli powiększyła się o pierwszą oponę z oceną AA o nazwie Cinturato P7 Blue oraz zimową Scorpion Winter, której właściwości wysoko ocenił niemiecki instytut TUV SUD. Wdrażany jest również program Cyber Fleet, który zapewnia kontrolę ciśnienia i temperatury w oponie pojazdu ciężarowego w czasie rzeczywistym.
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry