Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | 10 obrazków z Warsaw Motor Show 2018
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu | Volvo V60 II
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI | Nowe oceny ADAC fotelików dziecięcych
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Premiery | Opel Astra K hatchback

Ruszyła produkcja nowej Astry
29-09-2015 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Od momentu rynkowego debiutu Opel Astra związany jest z Polską. Dziś w Gliwicach oficjalnie rozpoczęto produkcję V-generacji tego modelu.



Oczywiście był to debiut symboliczny, bo przed kilkunastoma dniami pierwsze egzemplarze Astry (w nomenklaturze producenta oznaczone literą K) zapełniły szczelnie stoisko Opla na salonie samochodowym we Frankfurcie. Nie jest żadną tajemnicą, że przed rozpoczęciem właściwej produkcji zawsze powstaje próbna, ale pełnowartościowa, partia. Zresztą część samochodów wyjeżdża w angielskim Ellesmere Port i co ciekawe Astry z kierownicą po prawej stronie (z logo Vauxhall) powstają także w Gliwicach.



Produkcja w General Motors Manufacturing Poland w Gliwicach ruszyła pod koniec 1998 roku. Obecnie na tych terenach działają fabryki samochodów osobowych i silników oraz Centrum Usług Wspólnych, a zatrudnienie zbliża się do 4 tys. osób. Obecnie z taśm GMMP zjeżdża IV-generacja Astry (J) w nadwoziu sedan, GTC i OPC oraz kabriolet Cascada, który jeszcze w tym roku - ze znaczkiem Buick - trafi na amerykański rynek. Oficjalnie od dziś uzupełnieniem produkcji jest nowa Astra (K) w wersji hatchback. Średnio co 100-110 sekund bramy fabryki w Gliwicach opuszcza jeden samochód.

Według danych firmy Samar za okres styczeń - sierpień 2015, Astra zajmuje 4. miejsce w rankingu sprzedaży nowych samochodów w Polsce. Z kolei Opel, także dzięki Corsie, Mokce, Insignii i Merivie, plasuje się na 4. miejscu wśród wszystkich producentów. Podobnie jest w innych krajach europejskich.



Wszystko to sprawia, że zainteresowanie rozpoczęciem produkcji nowego auta spotyka się z dużym zainteresowaniem władz państwowych i lokalnych, zarządu firmy oraz mediów. "Wszyscy jesteśmy dumni z tego, że najlepsze produkty w swojej klasie są produkowane właśnie w Polsce. Rozwój fabryki ma także duże znaczenie zarówno dla Śląska, jak i całej polskiej gospodarki" - powiedział na dzisiejszym spotkaniu w Gliwicach wicepremier i minister gospodarki, Janusz Piechociński. 

Z kolei Peter Christian Kuspert, wiceprezes ds. sprzedaży i obsługi posprzedażnej w Oplu dodał, że "jeszcze przed oficjalnym wejściem modelu na rynek otrzymaliśmy ponad 30 000 zamówień, co pokazuje, że spełniamy oczekiwania naszych klientów". Od początku miesiąca przedsprzedaż nowej Astry prowadzona jest również w polskich salonach, jej podstawowa wersja kosztuje blisko 60 tys. złotych.



Nowej Astrze, także w wersji kombi, czyli Sports Tourer, przyjrzeliśmy się już z bliska na salonie samochodowym we Frankfurcie. Dziś mieliśmy okazję, niestety tylko na fotelu pasażera, odbyć jazdę po terenie fabryki. Trudno z niej wyciągnąć jakiekolwiek wnioski, niemniej od razu spodobał się duży, dotykowy ekran na desce rozdzielczej. Skrywa on w sobie system IntelliLink, który umożliwia integrację samochodu ze smartfonem działającym pod iOS oraz Android.

Uwagę przyciągnęły również matrycowe reflektory LED IntelliLUX, w które wyposażony został egzemplarz nr 1 wyprodukowany dziś w Gliwicach. Nowa Astra to także pierwszy model Opla, w którym seryjnie montowany jest system OnStar, który jest pochodną - wciąż nie wdrożonego w Polsce - eCall. Zresztą na wyposażeniu pojawiły się nowe wersje znanych już elementów podnoszących bezpieczeństwo.



I na koniec praktyczne odkrycie. W wielu współczesnych modelach samochodów wymiana żarówek w reflektorach głównych jest mocno utrudniona bądź wręcz niemożliwa do wykonania poza serwisem. W nowej Astrze wystarczy odkręcić "wieko" bądź zdjąć plastikową osłonę. Brawo!
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry