Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | 10 obrazków z Warsaw Motor Show 2018
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu | Volvo V60 II
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI | Nowe oceny ADAC fotelików dziecięcych
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
WYDARZENIA

Targi | Salon Samochodowy Paryż 2018 | Toyota


Toyota

19-10-2018 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Stoisko Toyoty na salonie w Paryżu przyciągało aż trzema ważnymi dla tej marki nowymi modelami. Na ich wyposażeniu znalazła się między innymi nowa generacja systemów Toyota Safety Sense.

WYDARZENIA | Salon Samochodowy Paryż 2018 | Toyota

Jednym z liderów sprzedaży nowych samochodów w Polsce jest - oferowana jedynie w nadwoziu hatchback i kombi (Touring Sports) - Toyota Auris. Model ten wkrótce zniknie z rankingów sprzedaży, po ponad dekadzie japoński producent zdecydował się na powrót do nazwy Corolla. Przez ten czas dostępny był jedynie sedan, ten obecny teraz w sprzedaży należy jednak do poprzedniej generacji.

Nowa Corolla w nadwoziu hatchback została zaprezentowana wiosną na salonie samochodowym w Genewie. Teraz przyszedł czas na kombi, które niezmiennie będzie nosić oznaczenie Touring Sports. Obie wersje wejdą do sprzedaży na początku przyszłego roku. Z góry można założyć, że wkrótce uzupełni tę gamę nowy sedan.

Obie wersje - hatchnack i kombi - zostały zbudowane na platformie TNGA (korzysta z niej już Prius i C-HR). Jej elastyczność pozwala projektantom na łatwe dostosowanie konstrukcji względem cech poszczególnych rodzajów nadwozia, jak i układów napędowych. I tak kombi ma 4653 mm długości przy rozstawie osi wynoszącym 2700 mm, zaś hatchback przy długości 4370 mm ma też krótszy - o 60 mm - rozstaw osi.

Zgodnie z zapowiedzią Toyota rezygnuje z jednostek wysokoprężnych. Nowa Corolla napędzana będzie silnikiem benzynowym 1,2 turbo o mocy 116 koni mechanicznych lub z układem hybrydowym. Ten po raz pierwszy dostępny będzie z możliwością wyboru pomiędzy dwoma konfiguracjami. Będzie to silnik benzynowy 1.8 o łącznej mocy 122 KM lub 2.0 180 KM. Oba mają wpływ na bazową pojemność bagażnika - w hatchbacku to 361 lub 313 litrów, w kombi to 598 lub 581 litów.

WYDARZENIA | Salon Samochodowy Paryż 2018 | Toyota

Niemniej ważną nowością Toyoty pokazaną w Paryżu był model Camry. On także po latach powraca do naszego kraju, w rozpoczętej już przedsprzedaży zamówionych zostało ponad 50 egzemplarzy. Sedan ten - 8. generacja - również został zbudowany na platformie TNGA. Auto mierzy 4885 mm długości (2825 mm rozstawu osi), 1840 mm szerokości i 1445 mm wysokości. Pojemność bagażnika wynosi 524 litry.

Nowa Toyota Camry dostępna jest wyłącznie z układem hybrydowym. Składa się on z silnika benzynowego o pojemności 2.5 litra, który w połączeniu z elektrycznym generuje moc 218 KM. Według danych producenta średnie zużycie paliwa będzie na poziomie 4,2 litra na 100 kilometrów (pomiar jeszcze według normy NEDC).

WYDARZENIA | Salon Samochodowy Paryż 2018 | Toyota

Gamę nowości Toyoty uzupełnia 5. generacja RAV4. W porównaniu z poprzednikiem jest niewiele krótsza (4600 mm), nieco szersza (1885 mm) i niższa (1650 mm). Powiększono przy tym, o 30 mm, rozstaw osi (2690 mm). Zyskała też przestrzeń bagażowa - dodatkowe 79 litrów (580 l) i 60 mm długości. Naturalnie i nowy RAV4 powstał na platformie TNGA. Auto dostępne będzie z napędem na przód lub wszystkie koła. Z tyłu zamontowany został dodatkowy silnik elektryczny, dzięki czemu wzrosła o 30 proc. siła przełożenia (podział pomiędzy osiami w zakresie 100:0 - 20:80). Dodatkowo podczas jazdy w terenie większą przyczepność kół zapewnia system Trail Mode.

Tu również dostępne będą nowe układy hybrydowe. Podstawą jest silnik benzynowy 2.5 litra, który w wersji FWD dysponuje łączną mocą 218 KM, a w AWD 222 KM. Jednostki napędowe uzupełni dwulitrowy silnik benzynowy z manualną skrzynią biegów.

WYDARZENIA | Salon Samochodowy Paryż 2018 | Toyota

Ważną - z naszego (sic!) punktu widzenia - jest lusterko wsteczne z możliwością wyświetlenia obrazu pochodzącego z kamery umieszczonej w górnej części klapy bagażnika. Co ciekawe, kierowca będzie mógł skorzystać z funkcji zoomu. Zalety takiego lusterka doceniliśmy - i to 5 lat temu - podczas manewrów Fordem Transitem Custom.

WYDARZENIA | Salon Samochodowy Paryż 2018 | Toyota

Toyota Safety Sense (TSS) to zestaw systemów podnoszących bezpieczeństwo. W zależności od modelu czy wersji wyposażenia składa się z układu zapobiegającego lub minimalizującego skutki kolizji (PCS) z funkcją wykrywania obecności pieszych, adaptacyjnego tempomatu (ACC), alarmu o zamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA), rozpoznawania znaków drogowych (RSA) i automatycznego przełącznika świateł drogowych na mijania (AHB). Wyróżniliśmy ich obecność na wyposażeniu testowanych ostatnio modeli Yaris i C-HR.

Zaprezentowane na targach w Paryżu nowe modele Toyoty wyposażone są już w drugą generację zestawu TSS. Poprawiono w nim między innymi zakres działania systemu PCS (od 10 do 180 km/h) i poszerzono o możliwość wykrywania ryzyka potrącenia pieszego po zmroku, a także obecności rowerzysty w dzień, adaptacyjny tempomat zyskał funkcjonalność przy niższych prędkościach przypadtnych w ruchu miejskim (od 0 do 30 km/h) i został połączony z rozpoznawaniem znaków drogowych (kierowca wciąż decyduje o dostosowaniu prędkości do aktualnego wskazania), zaś asystent utrzymania pasa ruchu potrafi teraz reagować na drodze bez wyznaczonych linią krawędzi. Wprowadzony asystent pasa ruchu (LTA) w połączeniu z aktywnym tempomatem utrzymuje przez cały czas pojazd na osi pomiędzy wymalowanymi pasami. Jeśli ich odczyt jest niemożliwy, punktem odniesienia może być jadący przed nami samochód.

 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry