Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TARGI | Toyota Corolla, Camry i RAV4 | Salon Samochodowy Paryż 2018
TARGI | SEAT Taracco | Salon Samochodowy Paryż 2018
TARGI | Porsche Macan | Salon Samochodowy Paryż 2018
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Wyścigi | VLN Endurance Championship 2014

Szybki i pechowy wyścig Polaka na Nuerburgringu
28-04-2014 | źródło: materiały prasowe

Takie życie, taki jest ten sport - powiedział Maciej Dreszer, który nie zdołał dotrzeć do mety 56. ADAC ACAS H&R-Cup, trzeciej eliminacji VLN Endurance Championship na Nuerburgringu. Polak wraz z partnerami z zespołu Doerr Motorsport wygrał kwalifikacje w Pucharze Toyoty, ale 20 minut przed końcem wyścigu musiał zakończyć walkę z powodu problemów technicznych.



Po czwartej pozycji na inaugurację oraz historycznym zwycięstwie przed dwoma tygodniami w 39. DMV 4-Stunden-Rennen, tym razem załoga z tarnowianinem w składzie nie dotarła do mety. Wszystkie wyścigi w tej serii rozgrywane są na Nordschleife - słynnej pętli, którą trzykrotny mistrz świata Formuły 1 Jackie Stewart nazwał kiedyś zielonym piekłem.

Po 42 minutach sobotniego wyścigu polsko-niemieckie trio Dreszer - Arne Hoffmeister - Fabian Wrabetz prowadziło przed Nigelem i Sarah Moore (Vantage Motorsport). Brytyjskie rodzeństwo, które od początku sezonu imponowało dobrymi czasami w kwalifikacjach, wkrótce wyszło na prowadzenie w klasie TMG 86GT Cup. Jak się później okazało, nie oddało go do końca.

Na początku za kierownicą siedział Hoffmeister, którego wyprzedził w bezpośredniej walce na torze wspomniany Moore.

Jakub Golec, inżynier wyścigowy i trener Dreszera:
"Ten Brytyjczyk jest niezwykle szybki. Nigel wypracował dużą przewagę i dopiero w końcówce oddał samochód siostrze".

Dreszer przejął kierownicę od Wrabetza w trakcie ostatniej wizyty serwisowej, na 93 minuty przed końcem regulaminowego czasu zawodów. Tarnowianin rozpoczął swoją pracę na Nuerburgringu bardzo dobrze.

Maciej Dreszer:
"Po fantastycznych kwalifikacjach byliśmy wraz z zespołem bardzo zmotywowani. Wcześniejsze zmiany Arniego i Fabiana minęły bez zakłóceń. Kiedy siadałem za kierownicą, byliśmy na dobrej drugiej pozycji. Po wyjeździe na tor zredukowałem stratę czasową do prowadzącego samochodu o 40 sekund, tym samym zwiększając przewagę nad kolejną Toyotą".



Wszystko zapowiadało więc pomyślne zakończenie, ale niestety naszego rodaka dopadł pech. Zespół przeniesienia napędu dał za wygraną na 20 minut przed wywieszeniem flagi w biało czarną szachownicę. Polak musiał zatrzymać się na poboczu.

Maciej Dreszer:
"Na trzy okrążenia przed metą, na szybkiej partii toru za zakrętem Bergwerk, straciłem zupełnie napęd. Wszelkie próby reanimacji skrzyni biegów domowymi sposobami spełzły na niczym. Końcówkę wyścigu oglądałem już zza bandy bezpieczeństwa, siedząc w lesie".

Pomimo pechowego zakończenia, Polak oraz jego zespół mogą mieć powody do zadowolenia. Po raz pierwszy w tym sezonie załoga Doerr Motosport była najszybsza w swojej klasie podczas treningu. Toyota GT 86 Cup z numerem 534, w barwach głównego partnera Polaka Grupy Azoty, uzyskała czas 9:54.631, wyprzedzając następny samochód o ponad dwie sekundy.

Jakub Golec:
"Cała trójka kierowców ekipy potrafi pokonywać okrążenie poniżej 10 minut, a to jest niezwykle istotne. Maciej jest też coraz szybszy".

W klasyfikacji generalnej wyścigu wygrali Nicky Catsburg i Dirk Adorf na BMW Z4 GT3 (BMW Sports Trophy Team Marc VDS). Drugie miejsce zajęli Rudi Adams, Kevin Estre i Arno Klasen na McLaren MP4 12C GT3. Ci drudzy, choć jeżdżą w innej klasie, reprezentują tę samą ekipę, której barw broni Dreszer.

Po trzytygodniowej przerwie kierowcy znów spotkają się na Nuerburgringu. Czwarte zawody z serii VLN Endurance Championship - 45. Adenauer ADAC Simfy Trophy - zaplanowano na 17 maja.
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry