Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Pięć, cztery czy trzy gwiazdki Euro NCAP?
POROZMAWIAJMY O BEZPIECZEŃSTWIE | W kierunku Wizji Zero | EDWARD
TESTY | Dziecko w Citroenie C3 Aircross - foteliki i wózki
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Aktualności

Przełom na rynku samochodów z napędem elektrycznym dopiero za dziesięć lat
05-10-2011, źródło: Ernst & Young, foto: archiwum

Wyniki Europejskiego Badania Rynku Motoryzacyjnego przeprowadzonego przez Ernst & Young pokazują, że w ciągu najbliższych 10 lat nie należy spodziewać się przełomu na rynku samochodów z napędem elektrycznym. Pozytywną perspektywą dla producentów z Europy jest natomiast spodziewany wzrost zapotrzebowania na samochody tradycyjne w krajach BRIC oraz wzrost produkcji małych samochodów.




Badanie Ernst & Young objęło ponad 300 europejskich liderów sektora motoryzacyjnego. Wynika z niego, że pracownicy szczebla kierowniczego europejskich przedsiębiorstw motoryzacyjnych są przekonani o dalszym rozwoju przemysłu samochodowego w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Oddala się jednak wizja rozwoju rynku pojazdów elektrycznych - zdaniem respondentów badania przełom nastąpi za około dekadę.

Według opinii 52 proc. respondentów badania należy się spodziewać, że pierwszym masowym rynkiem samochodów elektrycznych będzie Europa; Chiny wskazało 39 proc., a Japonię 37 proc. respondentów. Średnio wskazywaną perspektywą czasową na rozwój rynku aut elektrycznych jest okres 11 lat. Odpowiedzi były jednak znacznie zróżnicowane: 9 proc. respondentów odpowiedziało, że wejście na rynek masowy nastąpi do roku 2015, a 19 proc. - po roku 2025.


Leszek Lerch, Partner Ernst & Young:

"W debacie na temat tego, jak szybko masowy rynek pojazdów elektrycznych zacznie przeżywać gwałtowny rozwój, zwłaszcza w Europie i Azji, mamy do czynienia z coraz większymi rozbieżnościami opinii. Wprawdzie bieżące perspektywy dla tego sektora są w miarę pomyślne, jednak obserwowany obecnie brak stabilności gospodarczej jedynie zwiększy panującą niepewność. Mimo to wielu największych graczy z ogromną powagą podchodzi do potencjalnych
zmian".


Wśród najistotniejszych wyzwań, na które zwrócili uwagę respondenci badania wyjaśniając opóźnienia w rozwoju rynku aut elektrycznych, znalazły się takie czynniki jak: "niedostateczny zasięg" (65 proc.), "brak punktów ładowania baterii" (57 proc.), "zbyt wysoka cena" (55 proc.), a także "niepraktyczność w codziennym użytkowaniu" (30 proc.). Ponadto zdecydowana większość respondentów (91 proc.) sądzi, że niezbędnym czynnikiem potrzebnym do przełomu na tym rynku jest dostęp do dotacji rządowych na całym świecie.

Leszek Lerch, Partner Ernst & Young:

"Z punktu widzenia branży, największym problemem pozostaje brak odpowiedniego zasięgu samochodów elektrycznych, chociaż należy przyznać, iż technologia produkcji odpowiednich baterii poprawia się w szybkim tempie. Inne istotne wyzwania to budowa niezbędnej infrastruktury oraz ciągle wysokie ceny pojazdów".

Europejscy liderzy sektora motoryzacyjnego, którzy wzięli udział w badaniu, prezentują raczej umiarkowanie pozytywne nastawienie, ale - co nie powinno dziwić, respondenci z Włoch i Hiszpanii wypowiadali się z mniejszą pewnością niż ci z Niemiec, czy Wielkiej Brytanii. W ciągu nadchodzących 12 miesięcy respondenci przewidują wzrost sprzedaży wynikający z zapotrzebowania krajów BRIC (Brazylia, Rosja, Indie, Chiny) oraz Europy Wschodniej.

Z odpowiedzi dotyczących rozwoju sprzedaży w ciągu następnych 12 miesięcy wynika, że 71 proc. respondentów spodziewa się wzrostu na rynku chińskim (z czego 25 proc. wskazało na "istotny wzrost"). Przewidywania dla Europy Wschodniej, gdzie wzrostu popytu spodziewa się 57 proc. respondentów, a także dla Rosji (52 proc.) i Indii (51 proc.), również są optymistyczne. Najbardziej niekorzystne były perspektywy dla rynku Ameryki Północnej, w przypadku której tylko 5 proc. badanych spodziewa się istotnego wzrostu sprzedaży, a 12 proc. oczekuje spadku popytu.

Jeśli chodzi o perspektywy dla nowych samochodów osobowych prawie 80 proc. respondentów spodziewa się wzrostu w segmencie małych samochodów. Dla porównania: wzrostu w segmencie pojazdów ze średniej oraz górnej półki cenowej oczekuje odpowiednio 64 proc. i 62 proc. respondentów. Po przeciwnej stronie skali, tj. w przypadku samochodów luksusowych, nie było zgodności opinii. Wprawdzie 19 proc. respondentów spodziewało się bardzo silnych wzrostów w krótkiej i średniej perspektywie (najwyższy odsetek), jednak 29 proc. respondentów przewiduje stagnację lub nawet spadek poziomu sprzedaży.


Leszek Lerch, Partner Ernst & Young:

"Rynek samochodów osobowych jest silnie skorelowany z sytuacją gospodarczą na całym świecie. Niepewność rynków finansowych przekłada się na niepewność rynku i predykcje sprzedaży samochodów. Rok 2008 uczy nas, iż zmiana może przyjść szybciej i mocniej niż ktokolwiek mógłby przewidzieć. Należy mieć nadzieję, iż umiarkowany optymizm producentów okaże się rzeczywistością rynkową w najbliższej przyszłości. A na samochody w pełni elektryczne jako codzienny i masowy środek transportu przyjdzie nam jeszcze poczekać".
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry