AKCJE PRZYWOŁAWCZE DO SERWISÓW

UOKiK | 2021 | BMW 3 i iX3 • Dacia Logan i Sandero • Infiniti Q30 i QX30 • Jaguar E-Pace • Kia Sportage • Mercedes Klasy C i GLC • Porsche 718, 911 i Taycan • Range Rover Evoque • Suzuki Jimny • Toyota Yaris

Kia z największą kampanią naprawczą

15-06-2021 | tekst: Maciej Kalisz | foto: BMW, Dacia, Infiniti, Jaguar, Kia, Mercedes, Porsche, Suzuki i Toyota

W pierwszej połowie czerwca 2021 roku dziesięć marek poinformowało o wadach obejmujących blisko 36 tysięcy samochodów sprzedanych w polskich salonach. Co trzecie z wystawionych wezwań do ASO otrzymają właściciele Kii Sportage.

WEZWANIA DO SERWISÓW | Czerwiec 2021 - BMW serii 3

BMW ogłasza trzy akcje serwisowe, w tym dwie dotyczące modeli serii 3. W przypadku czwartej generacji (E46) wykryto wadę mechanizmu poduszki powietrznej. Podczas jej aktywacji może wytworzyć się wysokie ciśnienie gazu, które rozerwie obudowę generatora. Metalowe odłamki stanowią potencjale zagrożenie dla podróżujących tym autem osób.

W Polsce akcją naprawczą objęto 71 pojazdów. Zgodnie z deklaracją producenta zostanie w nich przeprowadzona stosowna naprawa.

WEZWANIA DO SERWISÓW | Czerwiec 2021 - BMW serii 3

Natomiast w najnowszej, siódmej generacji serii 3 (G20), zauważono nieprawidłowo przykręcony zamek do wpięcia klamry pasa bezpieczeństwa w przednich fotelach. Przełoży się to na niższy stopień ochrony.

W tym przypadku kampanią naprawczą objęto 12 samochodów sprzedanych w polskich salonach BMW. Wizyta w ASO obejmie kontrolę i ewentualną poprawę mocowania.

WEZWANIA DO SERWISÓW | Czerwiec 2021 - BMW iX3

Trzecia w tym zestawieniu akcja BMW dotyczy modelu iX3 (G08). Wykryto w nim błędy schematu instalacji elektrycznej, która w następstwie wypadku może przerwać zasilanie funkcji powiadamiania alarmowego (eCall) bądź świateł awaryjnych.

Z tego powodu w Polsce wystawiono 105 wezwań do serwisów. W ramach naprawy zostanie przeprogramowany sterownik (BMU).

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 279 71 00.

WEZWANIA DO SERWISÓW | Czerwiec 2021 - Dacia Logan i Sandero

Przedstawiciele marki Dacia wzywają do serwisów właścicieli najnowszych generacji Logan (produkcja w Pitesti, Rumunia, w okresie 5 listopada - 23 grudnia 2020) i Sandero (Pitesi, 2 września 2020 - 13 stycznia 2021 oraz Tanger, Maroko, 8 października 2020 - 15 stycznia 2021). Przyczyną jest wykrycie wady zaczepu pokrywy komory silnika, który może pęknąć w trakcie jazdy.

W Polsce kampanią objęto 57 samochodów. Naprawa obejmie kontrolę i ewentualną wymianę pokrywy silnika.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 800 900 804.

WEZWANIA DO SERWISÓW | Czerwiec 2021 - Infiniti Q30 i QX30

Nissan, który po wycofaniu się z Europy swojej marki Infiniti przejął jej zobowiązania serwisowe, ogłasza akcję naprawczą do Q30 i QX30 wyprodukowanych pomiędzy 20 grudnia 2016 - 15 luty 2017. Powodem jest wada dolnego przegubu kolumny kierowniczej. Jego obluzowanie może stanowić poważne zagrożenie podczas jazdy.

Akcją naprawczą w Polsce objęto 46 samochodów. Naprawa obejmie wymianę dolnego drążka układu kierowniczego.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 510 00 06.

WEZWANIA DO SERWISÓW | Czerwiec 2021 - Jaguar E-Pace i Range Rover Evoque

Inchcape JLR Poland, oficjalny dystrybutor samochodów marki Jaguar i Range Rover, poinformował o wadzie w dwóch modelach w rocznika 2021. To - odpowiednio - E-Pace i Evoque. Dotyczy ona napinacza pasa bezpieczeństwa na prawym fotelu, który w określonych sytuacjach nie spełni swojej roli.

Z tego powodu wystawiono 38 wezwań do ASO. Naprawa obejmie wymianę wadliwej części.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 579 572 752.

WEZWANIA DO SERWISÓW | Czerwiec 2021 - Kia Sportage

Kia Polska rozpoczyna akcję naprawczą modelu Sportage (QLE) z produkcji pomiędzy 25 października 2015 - 15 października 2020 (Słowacja). Przyczyną jest wada jednostki sterującej HECU. Zwarcia elektryczne może doprowadzić do pożaru w komorze silnika.

W Polsce problem ten może dotyczyć aż 22 718 egzemplarzy Kii Sportage. Rozwiązaniem będzie wymiana bezpiecznika w jednostce HECU.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 605 542 542.

WEZWANIA DO SERWISÓW | Czerwiec 2021 - Mercedes Klasy C i GLC

Mercedes rozpoczął akcję serwisową Klasy C (W205) i GLC (W253) z produkcji pomiędzy 5 lutym 2016 a 3 listopada 2020. Istnieje w nich ryzyko niewłaściwie wykonanych połączeń w układzie chłodzenia. W następie może dojść do kontaktu gazów i czynnika R1234yf z gorącymi elementami silnika, co z kolei stwarza ryzyko pożaru.

Na polskim rynku kampanią naprawczą objęto 8544 egzemplarze Klasy C i GLC. W ASO zostanie przeprowadzona weryfikacja i ewentualna naprawa połączeń.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 354 40 01.

WEZWANIA DO SERWISÓW | Czerwiec 2021 - Porsche 911, 718 i Taycan

Porsche poinformowało o wadach w modelach 911 (992), 718 (982) i Taycan (Y1A i Y1B). Wykryto w nich wadliwie wykonane połączenia śrubowe elementów nadwozia. Pogarsza to stabilność jazdy, a w efekcie zwiększa ryzyko wypadku.

W Polsce problem ten dotyczy 5 samochodów. Producent zadeklarował dokonanie w nich stosownej naprawy.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 61 650 35 54.

WEZWANIA DO SERWISÓW | Czerwiec 2021 - Suzuki Jimny

Suzuki rozpoczyna kampanię naprawczą w modelu Jimny. Wykryto w nich ryzyko zwarcia elektrycznego w module funkcji powiadamiania ratunkowego eCall. Z tego powodu w trakcie jazdy może samoczynnie włączyć się kontrolka S.O.S. lub po wypadku przy próbie aktywacji nastąpi utrata połączenia.

Polski oddział Suzuki wystawił 281 wezwań do ASO. Zadeklarował jednocześnie przeprowadzenie stosownej naprawy.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 32 94 137.

WEZWANIA DO SERWISÓW | Czerwiec 2021 - Toyota Yaris

Toyota wykryła usterkę w najnowszej odsłonie Yarisa z produkcji 23 lipca 2020 - 28 kwietnia 2021. Dotyczy ona oprogramowania sterownika układu stabilizacji toru jazdy. Może to spowodować zakłócenia różnych systemów opartych na elektronice.

Problem ten może dotyczyć 3937 aut sprzedanych w polskich salonach Toyoty. Naprawa obejmie przeprogramowanie sterownika układu stabilizacji toru jazdy.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 449 05 00.