strona główna
www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl
w ostatnim numerze
www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także
www.jedz-bezpiecznie.pl Reklama


Narodowy Eksperyment Bezpieczeństwa 2011

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe EuroNCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Targi, wystawy, imprezy

Sport

Najnowsze wyniki testów zderzeniowych EuroNCAP
26-11-2008

Organizacja EuroNCAP przedstawiła kolejne wyniki przeprowadzanych przez siebie testów zderzeniowych. Dotyczą one 12 modeli samochodów. Był to jednocześnie ostatni test punktowany na dotychczasowych zasadach.

Obecnie coraz więcej modeli samochodów otrzymuje najwyższe noty w testach zderzenia czołowego i bocznego. Naturalnym więc kolejnym krokiem jest wprowadzenie nowych kryteriów ocen, co powinno zmotywować konstruktorów do dalszych prac w kierunku podnoszenia bezpieczeństwa. Jedną z tych zmian będzie ocena za ochronę kręgów szyjnych osób siedzących na przednich fotelach w momencie uderzenia w tył auta. Podczas przeprowadzonych w tym roku prób na 12 modelach samochodów, aż 80% zagłówków i foteli oceniono poniżej przyjętych założeń. Najlepszą ochronę zapewniło Volvo w modelu XC60, Alfa Romeo w MiTo, Volkswagen w Golfie VI, Audi w A4 i Opel w Insginii. Najniżej sklasyfikowano Suzuki Splash, Daihatsu Terios i Peugeota 308cc. Nowa ocena będzie sumowana w podstawowej kategorii testów zderzeniowych.

Kolejne wyniki testów ocenianych w nowym systemie podane będą w lutym 2009 roku.

Alfa Romeo MiTo - segment aut miejskich, otrzymała 5 gwiazdek (suma 36 pkt.) za wyniki w testach zderzenia czołowego (15 pkt.) i bocznego (16 pkt.) - dodatkowo 3 pkt. za sygnalizację niezapiętych pasów i 2 pkt. za uderzenie w słup.

W zakresie bezpieczeństwa dzieci podróżujących w fotelikach przyznano 3 gwiazdki (29 pkt.), a za ochronę pieszych 2 gwiazdki (18 pkt.).

Testowany model napędzany był silnikiem 1.4. Wyniki testu dotyczą wszystkich wyprodukowanych modeli MiTo. Auto - w wersji Distinctive - wyposażone było: przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikiem napięcia oraz dwie przednie, dwie boczne, dwie kurtynowe i chroniącą nogi kierowcy poduszki powietrzne.

Dacia Sandero - segment aut miejskich, otrzymała 3 gwiazdki (suma 24 pkt.) za wyniki w testach zderzenia czołowego (12 pkt.) i bocznego (12 pkt.).

W zakresie bezpieczeństwa dzieci podróżujących w fotelikach przyznano 4 gwiazdki (38 pkt.), a za ochronę pieszych 1 gwiazdkę (6 pkt.).

Testowany model napędzany był silnikiem 1.5 dCi eco 2. Wyniki testu dotyczą wszystkich wyprodukowanych modeli Sandero bez pakietu "bezpieczeństwo", który w zależności od kraju sprzedaży dostępny jest w standardzie lub jako opcja. Auto wyposażone było: przednie pasy bezpieczeństwa z ogranicznikiem napięcia oraz dwie przednie poduszki powietrzne.

Ford Fiesta
- segment aut miejskich, otrzymał 5 gwiazdek (suma 34 pkt.) za wyniki w testach zderzenia czołowego (15 pkt.) i bocznego (16 pkt.) - dodatkowo 2 pkt. za sygnalizację niezapiętych pasów i 2 pkt. za uderzenie w słup.

W zakresie bezpieczeństwa dzieci podróżujących w fotelikach przyznano 4 gwiazdki (38 pkt.), a za ochronę pieszych 3 gwiazdki (20 pkt.).

Testowany model napędzany był silnikiem benzynowym 1.25 litra. Wyniki testu dotyczą wszystkich wyprodukowanych modeli nowej Fiesty. Auto - w wersji Trend - wyposażone było: przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikiem napięcia oraz dwie przednie poduszki powietrzne.

Ford Ka - segment pickup, otrzymał 4 gwiazdki (suma 28 pkt.) za wyniki w testach zderzenia czołowego (13 pkt.) i bocznego (14 pkt.) - dodatkowo 1 pkt. za sygnalizację niezapiętych pasów.

W zakresie bezpieczeństwa dzieci podróżujących w fotelikach przyznano 3 gwiazdki (29 pkt.), a za ochronę pieszych 2 gwiazdki (11 pkt.).

Testowany model napędzany był silnikiem 1.2 litra. Wyniki testu dotyczą wszystkich wyprodukowanych modeli nowego Ka. Auto - w wersji Ambiente - wyposażone było: przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikiem napięcia oraz dwie przednie poduszki powietrzne.

Ford Ranger - segment małych samochodów terenowych, otrzymało 5 gwiazdek (suma 19 pkt.) za wyniki w testach zderzenia czołowego (3 pkt.) i bocznego (16 pkt).

W zakresie bezpieczeństwa dzieci podróżujących w fotelikach przyznano 4 gwiazdki (28 pkt.), a za ochronę pieszych 2 gwiazdki (11 pkt.).

Testowany model napędzany był silnikiem 2.5 TDCI i miał podwójną kabinę pasażerską. Wyniki testu dotyczą wszystkich europejskich modeli wyprodukowanych od 2006 roku. Auto wyposażone było: przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikiem napięcia oraz dwie przednie poduszki powietrzne.

Honda Accord - segment dużych samochodów rodzinnych, otrzymała 5 gwiazdek (suma 35 pkt.) za wyniki w testach zderzenia czołowego (39 pkt.) i bocznego (19 pkt.) - dodatkowo 3 pkt. za sygnalizację niezapiętych pasów i 2 pkt. za uderzenie w słup.

W zakresie bezpieczeństwa dzieci podróżujących w fotelikach przyznano 4 gwiazdki (39 pkt.), a za ochronę pieszych 3 gwiazdki (19 pkt.).

Testowany model napędzany był silnikiem 2.2 i-DTEC. Wyniki testu dotyczą wszystkich wyprodukowanych modeli nowego Accorda. Auto wyposażone było: przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikiem napięcia oraz dwie przednie, dwie boczne i dwie kurtynowe poduszki powietrzne.

Mercedes Benz Viano - segment vanów, otrzymał 4 gwiazdki (suma 31 pkt.) za wyniki w testach zderzenia czołowego (13 pkt.) i bocznego (16 pkt.) - dodatkowo 2 pkt. za sygnalizację niezapiętych pasów.

W zakresie bezpieczeństwa dzieci podróżujących w fotelikach przyznano 3 gwiazdki (36 pkt.), a za ochronę pieszych 1 gwiazdkę (ostatecznie zregnowano z punktacji).

Testowany model napędzany był silnikiem diesla 2.2. Wyniki testu dotyczą wszystkich modeli Viano wyprodukowanych od listopada 2006 roku (od nr VIN WDB63981513285524). Auto - w wersji Trend - wyposażone było: przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikiem napięcia oraz dwie przednie poduszki powietrzne.

Opel Insignia
- segment dużych samochodów rodzinnych, otrzymał 5 gwiazdek (suma 35 pkt.) za wyniki w testach zderzenia czołowego (15 pkt.) i bocznego (16 pkt.) - dodatkowo 2 pkt. za sygnalizację niezapiętych pasów i 2 pkt. za uderzenie w bok.

W zakresie bezpieczeństwa dzieci podróżujących w fotelikach przyznano 4 gwiazdki (39 pkt.), a za ochronę pieszych 2 gwiazdki (14 pkt.).

Testowany model napędzany był silnikiem diesla 2.0. Wyniki testu dotyczą wszystkich wyprodukowanych modeli Insignia. Auto - w wersji Essentia - wyposażone było: przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikiem napięcia oraz dwie przednie, dwie boczne i dwie kurtynowe poduszki powietrzne.

Peugeot 308cc - segment małych samochodów rodzinnych, otrzymał 5 gwiazdek (suma 36 pkt.) za wyniki w testach zderzenia czołowego (15 pkt.) i bocznego (16 pkt.) - dodatkowo 3 pkt. za sygnalizację niezapiętych pasów i 2 pkt. za uderzenie w bok.

W zakresie bezpieczeństwa dzieci podróżujących w fotelikach przyznano 4 gwiazdki (34 pkt.), a za ochronę pieszych 2 gwiazdki (12 pkt.).

Testowany model napędzany był silnikiem 1.6. Wyniki testu dotyczą wszystkich wyprodukowanych modeli 308cc. Auto - w wersji SportPack - wyposażone było: przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikiem napięcia oraz dwie przednie, dwie boczne i dwie kurtynowe poduszki powietrzne.

Renault Megane
- segment małych samochodów rodzinnych, otrzymało 5 gwiazdek (suma 37 pkt.) za wyniki w testach zderzenia czołowego (16 pkt.) i bocznego (16 pkt.) - dodatkowo 3 pkt. za sygnalizację niezapiętych pasów i 2 pkt. za uderzenie w bok.

W zakresie bezpieczeństwa dzieci podróżujących w fotelikach przyznano 4 gwiazdki (39 pkt.), a za ochronę pieszych 2 gwiazdki (11 pkt.).

Testowany model napędzany był silnikiem 1.5 dCi. Wyniki testu dotyczą wszystkich wyprodukowanych modeli nowego Megane. Auto - w wersji Expression - wyposażone było: przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikiem napięcia oraz dwie przednie, dwie boczne i dwie kurtynowe poduszki powietrzne.

Volkswagen Golf VI - segment małych samochodów rodzinnych, otrzymał 5 gwiazdek (suma 36 pkt.) za wyniki w testach zderzenia czołowego (16 pkt.) i bocznego (16 pkt.) - dodatkowo 2 pkt. za sygnalizację niezapiętych pasów i 2 pkt. za uderzenie w bok.

W zakresie bezpieczeństwa dzieci podróżujących w fotelikach przyznano 4 gwiazdki (41 pkt.), a za ochronę pieszych 3 gwiazdki (22 pkt.).

Testowany model napędzany był silnikiem 1.4. Wyniki testu dotyczą wszystkich wyprodukowanych modeli Golfa VI. Auto - w wersji Trendline - wyposażone było: przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikiem napięcia oraz dwie przednie, dwie boczne, dwie kurtynowe i chroniącą nogi kierowcy poduszki powietrzne.

Volvo XC60 - segment małych samochodów terenowych, otrzymało 5 gwiazdek (suma 37 pkt.) za wyniki w testach zderzenia czołowego (16 pkt.) i bocznego (16 pkt.) - dodatkowo 3 pkt. za sygnalizację niezapiętych pasów i 2 pkt. za uderzenie w bok.

W zakresie bezpieczeństwa dzieci podróżujących w fotelikach przyznano 4 gwiazdki (39 pkt.), a za ochronę pieszych 2 gwiazdki (17 pkt.).

Testowany model napędzany był silnikiem diesla. Wyniki testu dotyczą wszystkich wyprodukowanych modeli XC60. Auto - w wersji Momentum - wyposażone było: przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikiem napięcia oraz dwie przednie, dwie boczne i dwie kurtynowe poduszki powietrzne.

EuroNCAP ocenia bezpieczeństwo w trzech głównych płaszczynach - ochrony dorosłych podróżnych, dzieci podróżujących w fotelikach oraz pieszych (dzieci i dorosłych). Na ostateczne wyniki (w postaci gwiazdek) składa się wiele pośrednich parametrów i poszczególnych ocen. Najczęściej producenci samochodów określają bezpieczeństwo swoich modeli za pomocą ilości gwiazdek otrzymanych w testach zderzeniowych (ochrony dorosłych).

Od niedawna EuroNCAP dopuszcza do testów wyłącznie modele ze standardowym wyposażeniem jakie oferowane są w każdym z państw europejskich.

ochrona dorosłych: 5 gwiazdek
(od 32 punktów, które sumuje się w ocenie zderzenia czołowego (maksymalnie 16 pkt.), w bok (18 pkt.), sygnalizację niezapiętych pasów (1 pkt. fotel kierowcy, 1 pkt. fotel pasażera i 1 pkt. za tylną kanapę) oraz uderzenia w słup (2 pkt. - test przeprowadzany jest tylko z modelami, które producent wyposażył w kurtyny powietrzne).

ochrona dzieci: 5 gwiazdek
(49 punktów, EuroNCAP sprawdza bezpieczeństwo dziecka 18 miesięcznego w foteliku ustatawionym tyłem do kierunku jazdy oraz dziecka 3 letniego w foteliku ustawionym przodem do kierunku jazdy - foteliki montowane są zawsze na tylnej kanapie).

ochrona pieszych: 4 gwiazdki (35 punktów, EuroNCAP ocenia zagrożenia odniesienia urazów podczas potrącenia dorosłego pieszego i dziecka - oceniana jest ochrona na poziomie nóg oraz głowy).

www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatno¶ci | wydawca: Williana | kontakt | do góry