AKCJE PRZYWOŁAWCZE DO SERWISÓW

UOKIK | Październik 2023 | BMW serii 7 • Fiat 500 • Land Rover Range Rover Velar • Nissan Ariya • Toyota/Lexus 20 modeli

Modele BMW, Fiata, Land Rover, Nissana i koncernu Toyoty z akcjami naprawczymi

16.10.2023 | oprac. redakcja | foto: BMW, archiwum, Land Rover, archiwum i Toyota

Blisko 20 tysięcy samochodów z 20 modeli marek Lexusa i Toyoty objętych jest najnowszą akcją serwisową japońskiego koncernu. Wezwania do ASO wystawia także BMW, Fiat, Land Rover oraz Nissan.

WEZWANIA DO SERWISÓW | Październik 2023 – BMW serii 7

BMW serii 7

Przedstawiciele BMW poinformowali o fabrycznej wadzie w modelach serii 7 (kod fabryczny G70, prod. Niemcy). Problemem jest niewłaściwe działanie mechanizmu wycieraczki szyby przedniej.

W Polsce akcją naprawczą objęto 240 samochodów. W ramach naprawy zostanie przeprowadzona diagnostyka, na podstawie jej wyników zostanie podjęta decyzja o wymianie elementów (drążków) wycieraczek.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 279 71 00.


WEZWANIA DO SERWISÓW | Październik 2023 – Fiat 500

Fiat 500

Fiat rozpoczyna wzywa do ASO właścicieli modelu 500. Przyczyną jest niewłaściwe mocowanie wahacza do zwrotnicy, co może przyczynić się do rozdzielenia tych elementów, a tym samym utraty kontroli nad pojazdem.

Wada ta może wystąpić w 29 samochodach sprzedanych w Polsce. W przypadku jej wykrycia zostanie poprawione połączenie wahacza ze zwrotnicą i ustawiona geometria kół.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 00 800 342 8 0000.


WEZWANIA DO SERWISÓW | Październik 2023 – Land Rover Range Rover Velar

Land Rover Range Rover Velar

Spółka Inchcape JLR Poland ogłasza akcję serwisową marki Land Rover dla modelu Range Rover Velar (prod. Wielka Brytania, rocznik 2023). Przyczyną jest nieprawidłowa kalibracja czujnika przechyłu, do może skutkować brakiem ostrzeżenia i przewróceniem się pojazdu.

Problem ten może dotyczyć 56 samochodów sprzedanych na polskim rynku. W ASO zostanie przeprowadzona kontrola działania czujnika i ewentualne ustawienie jego parametrów aktywacji.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 388 89 00.


WEZWANIA DO SERWISÓW | Październik 2023 – Nissan Ariya

Nissan Ariya

Nissan poinformował o potencjalnym problemie w modelu Ariya (kod fabryczny FE0, prod. pomiędzy 9 marca 2022 - 5 kwietnia 2023, Japonia). Dotyczy on ryzyka utraty napędu (zarówno w wersjach na jedna, jak i dwie osie), którego wystąpienie potwierdza komunikat EV System OFF.

Z tego powodu akcją naprawczą objęto 162 samochody. W ramach naprawy w ASO zostanie przeprogramowany sterownik falownika.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 801 647 726.


WEZWANIA DO SERWISÓW | Październik 2023 – Toyota Aygo

Toyota/Lexus 20 modeli

Koncern Toyota ogłasza akcję serwisową dotyczącą aż 20 modeli, w tym zależnej marki Lexus. Auta te zostały wyprodukowane w wielu fabrykach na całym świecie - w Czechach, Francji, Japonii, RPA, Turcji, USA i Wielkiej Brytanii:

  • Aygo Toyota (okres produkcji: 27.09.2022-03.08.2023),

  • bZ4X Toyota (okres produkcji: 29.03.2022-04.07.2023),

  • Camry Toyota (okres produkcji: 19.05.2023-30.06.2023),

  • C-HR TMMT Toyota (okres produkcji: 05.01.2022-01.08.2023),

  • Corolla Toyota (okres produkcji: 09.10.2020-04.08.2023),

  • Corolla Cross Toyota (okres produkcji: 20.07.2022-04.07.2023),

  • ES Lexus (okres produkcji: 12.01.2023-26.06.2023),

  • Highlander Toyota (okres produkcji: 02.02.2023-12.06.2023),

  • Hilux Toyota (okres produkcji: 07.09.2021-05.06.2023),

  • LS500/500H Lexus (okres produkcji: 10.02.2023-12.06.2023),

  • Mirai Toyota (okres produkcji: 26.01.2023-27.04.2023),

  • NX Lexus (okres produkcji: 16.11.2021-10.07.2023),

  • Prius/PHEV Toyota (okres produkcji: 15.03.2023-07.07.2023),

  • RAV4 Toyota (okres produkcji: 06.10.2022-18.07.2023),

  • RAV4 PHV Toyota (okres produkcji: 24.11.2022-07.07.2023),

  • RX Lexus (okres produkcji: 20.12.2022-03.07.2023),

  • RZ Lexus (okres produkcji: 02.02.2023-29.06.2023),

  • UX Lexus (okres produkcji: 09.09.2022-06.07.2023),

  • Yaris Toyota (okres produkcji: 14.06.2021-03.08.2023),

  • Yaris Cross Toyota (okres produkcji: 15.07.2021-28.07.2023).

Przyczyną tej akcji serwisowej jest błąd w oprogramowaniu systemu powiadamiania ratunkowego eCall.

Kampanią naprawczą w Polsce objęto 19 291 samochodów. Ich właściciele nie muszą jednak zgłaszać się do serwisu, błąd zostanie naprawiony zdalnie, poprzez wysłanie SMS bezpośrednio do systemu telematycznego samochodu.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 449 05 00.