TESTY

Partnerzy naszych testówMaxi-CosiBritax-RomerRecaroX-landerQuinny

Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu | Mazda 6 III facelifting 2 sedan

Dziecko w Maździe 6 - wyposażenie samochodu

08-02-2022 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Testowany egzemplarz Mazdy 6 wyróżnia się sposobem dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera oraz rozmieszczeniem - jak to w sedanie - punktów top-tether. W bagażniku zabrakło uchwytów do montowania siatki lub linek zabezpieczających przewożone w przedmioty.

Testy - Mazda 6 III faceliting 2 sedan - sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera

Mazda zastosowała w odświeżonej "szóstce" automatyczny system wykrywania zajętości fotela pasażera. Domyślnie poduszka powietrzna pozostaje nieaktywna, zmiana statusu następuje po obciążeniu siedziska, w naszej próbie położyliśmy około 12 kg.

Testy - Mazda 6 III faceliting 2 sedan - informacja o aktywnej poduszce powietrznej pasażera, ON

Przy tym rozwiązaniu przednia poduszka powietrzna pasażera zostaje automatycznie aktywowana (ON) po zajęciu miejsca przez osobę dorosłą.

Testy - Mazda 6 III faceliting 2 sedan - informacja o dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera, OFF, fotelik dziecięcy tyłem do kierunku jazdy

Po ustawieniu fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy poduszka powietrzna pozostaje nieaktywna.

W tej sytuacji kierowca musi zwracać szczególną uwagę na panel z informacją (OFF) umieszczony na centralnej części kokpitu, pod dotykowym wyświetlaczem.

Testy - Mazda 6 III faceliting 2 sedan - ostrzeżenie, aktywna poduszka, fotelik tyłem do kierunku jazdy

Ostrzeżenie przed ustawieniem na miejscu pasażera fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej ma formę uniwersalnych piktogramów.

Testy - Mazda 6 III faceliting 2 sedan - ostrzeżenie na osłonie przeciwsłonecznej pasażera

Umieszczono je po obu stronach osłony przeciwsłonecznej pasażera.

Testy - Mazda 6 III faceliting 2 sedan - top-tether, dodatkowy punkt kotwiczenia fotelika

Testowany model Mazdy 6 to sedan. W tego typu konstrukcjach nadwozia top-tether (dodatkowy punkt kotwiczenia wybranych modeli fotelików dziecięcych typu Isofix) znajduje się na tylnej półce, za zagłówkami kanapy.

Testy - Mazda 6 III faceliting 2 sedan - pary mocowań Isofix, standard i-Size

Na skrajnych miejscach kanapy rozmieszczono uchwyty Isofix (i-Size). Obudowano je plastikowymi nakładkami ułatwiającymi prawidłowe wsunięcie i montaż szyn fotelika. Nieużywane można zabezpieczyć zaślepkami, po ich zdjęciu trzeba znaleźć miejsce do przechowania.

Testy - Mazda 6 III faceliting 2 sedan - blokada otwarcia szyb

Standardowym elementem wyposażenia testowanej generacji Mazdy 6 są elektrycznie sterowane szyby boczne. Opuszczają się i podnoszą automatycznie, stąd wyposażono je w funkcję zapobiegania przypadkowemu przycięciu palców.

Kierowca może zablokować ich działanie (zachowując dla siebie pełną funkcjonalność) przyciskiem umieszczonym w panelu swoich drzwi.

Testy - Mazda 6 III faceliting 2 sedan - blokada otwarcia drzwi

Na wewnętrznej stronie ramy tylnych drzwi znajduje się mechaniczna blokada możliwości otwarcia ich od środka samochodu. Do zmiany statusu - zgodnie z wytłoczonym schematem - wystarczy przesunąć dźwignię.

Testy - Mazda 6 III faceliting 2 sedan - przyciemniane szyby z tyłu

Fabrycznym elementem wszystkich wersji wyposażenia Mazdy 6 są przyciemniane szyby z tyłu.

Testy - Mazda 6 III faceliting 2 sedan - tapicerka + nawiewy klimatyzacji

Testowany egzemplarz Mazdy 6 był w bazowej wersji wyposażenia SkyJOY. Przypisano jej ciemną tapicerkę materiałową, którą pokryto także plecy foteli. Pomimo to bez trudu usunęliśmy zabrudzenia pochodzące z butów dzieci podróżujących w fotelikach ustawionych na kanapie.

Standardem jest dwustrefowa klimatyzacja automatyczna. Pasażerowie podróżujący z tyłu mogą skorzystać z jej nawiewów. Umieszczono je na końcu centralnego tunelu.

Testy - Mazda 6 III faceliting 2 sedan - rozkładany podłokietnik + porty usb

Kolejnym elementem montowanym w każdej wersji wyposażenia jest rozkładany podłokietnik na środku kanapy. Według naszym pomiarów ma 39 cm długości i 24 cm szerokości. Znajdują się w nim dwa otwory o średnicy standardowej puszki lub kubków z napojami.

Jest też zamykany schowek, a w nim moduł z dwoma portami usb, do których można podłączyć zasilanie gadżetów elektronicznych, które zajmą uwagę dzieci na czas podróży.

Kolejne dwa porty usb znalazły się z zamykanym schowku podłokietnika pomiędzy fotelami. Jeden z nich służy do podłączenia smartfona z pokładowym systemem audio poprzez Android Auto lub Apple CarPlay (dla iOS jest też funkcją łączności bezprzewodowej). Standardem jest bluetooth.