Wyniki testów zderzeniowych EuroNCAP 24 marca 2007
EuroNCAP poddała testom zderzeniowym dwa kolejne modele samochodów - Land Rover Freelander 3 i Suzuki Grand Vitara. Według stosowanej przez nią klasyfikacji oba należą do małych samochodów terenowych.
Freelander otrzymał najwyższą notę 5 gwiazdek w testach zderzenia czołowego (15 pkt i 94%) i bocznego (18 pkt i 100%). W zakresie bezpieczeństwa podróżujących w fotelikach Isofix dzieci przyznano 4 (40 pkt i 82%) gwiazdki, zaś za ochronę pieszego przed obrażeniami wskutek potrącenia 1 gwiazdkę (7 pkt i 19%).
Auto napędzane było dwulitrowym silnikiem Diesla. Wyposażone było w przednie, dwufazowe poduszki powietrzne, dwie boczne, kurtyny oraz poduszkę chroniącą nogi kierowcy, regulację wysokości kolumny kierownicy, przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami napięcia, sygnalizację niezapiętych pasów dla przednich foteli, mocowania fotelików Isofix z górnym punktem mocowania na skrajnych miejscach tylnej kanapy oraz system ABS z BA i elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD) i kontrolą trakcji (DSC).
Poprzednia generacja Freelandera testowana była w 2003 roku. Otrzymała wówczas 3 gwiazdki za zderzenia i 1 za ochronę potrąconego pieszego. Bezpieczeństwa dzieci nie testowano jeszcze w tym czasie.
W analogicznych testach Suzuki Grand Vitara otrzymała 4 gwiazdki (11 pkt i 69% oraz 18 pkt i 100%). Bezpieczeństwo dzieci oceniono na 3 gwiazdki (27 pkt i 55%), zaś ochronę pieszego na 3 gwiazdki (19 pkt i 53%).
Testowany model wyposażony był w silnik Diesla 1.9 i posiadał dwie przednie, dwie boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami napięcia, sygnalizację niezapiętych pasów kierowcy, mocowania fotelików Isofix z górnym punktem mocowania na skrajnych miejscach tylnej kanapy oraz system ABS z BA.
Szczegółowe wyniki obu testów oraz dodatkowe informacje opublikujemy w trzecim numerze magazynu.