strona główna
Portal dla wszystkich uczestnikˇw ruchu drogowego | Jed╝ Bezpiecznie
testy zderzeniowe EuroNCAP
w ostatnim numerze
www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także
Jed┼║ Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Bezpieczeństwo dzieci


Przepisy


Salon samochodowy


Elektromobilno┼Ť─ç


Testy zderzeniowe EuroNCAP


Akcje przywoławcze do serwisów


Technika


Produkty


Porady


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Sport


Wyniki testów EuroNCAP
20 kwietnia 2007

EuroNCAP poddała testom zderzeniowym dwa kolejne modele samochodów - Mini Coopera i Peugeota 207 cc. Oba, zaliczane do klasy aut miejskich, otrzymały najwyższą, pięciogwiazdkową notę.

Mini Cooper po raz drugi został poddany testom zderzeniowym EuroNCAP. Poprzedni test odbył się w 2002 roku, auto otrzymało w nim 4 gwiazdki.
Tym razem Mini przyznano maksymalną ocenę w testach zderzenia czołowego (13 pkt. 81%) i bocznego (16 pkt, 89%), czyli 5 gwiazdek (plus 3 pkt. za sygnalizację niezapiętych pasów, co dało łączną notę 33 pkt.). Za bezpieczeństwo dzieci przyznano 3 z 5 gwiazdek (29 pkt., 59%), zaś ochronę potrąconego pieszego 2 z 4 gwiazdek (14 pkt., 39%).

Testowany model (z silnikiem 1.6 i kierownicą po prawej stronie) wyposażony był w dwie przednie, dwie boczne i dwie kurtynowe poduszki powietrzne, przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikiem napięcia, sygnalizację niezapiętych pasów dla wszystkich miejsc, mocowania Isofix z górnym punktem kotwiczenia na tylnej kanapie, układ ABS z asystentem hamowania (BAS) i elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD), system wspomagający hamowanie w zakrętach (CBC) oraz czujnik przebicia opony typu Runflat.

Peugeot 207 cc, to połączenie cabrio z coupe. Podobnie jak i testowany w ubiegłym roku klasyczny model 207 ze stałym dachem otrzymał 5 gwiazdek. Test zderzenia czołowego oceniono na 13 pkt (81%), a bocznego na 18 pkt. (100%). 2 punkty przyznane za sygnalizację niezapiętych pasów z przodu dały łącznie 33 punkty.
Bezpieczeństwa podróżujących nim dzieci nie oceniano, zaś za ochronę pieszych przyznano 2 z 4 gwiazdek (16 pkt., 44%).

Auto wyposażone było w dwufazowe, przednie poduszki powietrzne, łączone poduszki boczne z kurtynami (wersja cabrio) oraz poduszkę chroniącą nogi kierowcy, przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikiem napięcia, sygnalizację niezapiętych pasów dla dla przednich miejsc, mocowania Isofix z górnym punktem kotwiczenia na przednim fotelu pasażera, układ ABS z asystentem hamowania (AFU).

Szczegółowe wyniki obu testów oraz dodatkowe informacje opublikujemy w trzecim numerze magazynu.

fot. EuroNCAP

copyright 2002-2023 | polityka prywatno┼Ťci | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do g├│ry