strona główna
Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie
testy zderzeniowe EuroNCAP
w ostatnim numerze
www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także
Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Bezpieczeństwo dzieci


Przepisy


Salon samochodowy


Elektromobilność


Testy zderzeniowe EuroNCAP


Akcje przywoławcze do serwisów


Technika


Produkty


Porady


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Sport


Wyniki testów EuroNCAP
20 kwietnia 2007

EuroNCAP poddała testom zderzeniowym dwa kolejne modele samochodów - Mini Coopera i Peugeota 207 cc. Oba, zaliczane do klasy aut miejskich, otrzymały najwyższą, pięciogwiazdkową notę.

Mini Cooper po raz drugi został poddany testom zderzeniowym EuroNCAP. Poprzedni test odbył się w 2002 roku, auto otrzymało w nim 4 gwiazdki.
Tym razem Mini przyznano maksymalną ocenę w testach zderzenia czołowego (13 pkt. 81%) i bocznego (16 pkt, 89%), czyli 5 gwiazdek (plus 3 pkt. za sygnalizację niezapiętych pasów, co dało łączną notę 33 pkt.). Za bezpieczeństwo dzieci przyznano 3 z 5 gwiazdek (29 pkt., 59%), zaś ochronę potrąconego pieszego 2 z 4 gwiazdek (14 pkt., 39%).

Testowany model (z silnikiem 1.6 i kierownicą po prawej stronie) wyposażony był w dwie przednie, dwie boczne i dwie kurtynowe poduszki powietrzne, przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikiem napięcia, sygnalizację niezapiętych pasów dla wszystkich miejsc, mocowania Isofix z górnym punktem kotwiczenia na tylnej kanapie, układ ABS z asystentem hamowania (BAS) i elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD), system wspomagający hamowanie w zakrętach (CBC) oraz czujnik przebicia opony typu Runflat.

Peugeot 207 cc, to połączenie cabrio z coupe. Podobnie jak i testowany w ubiegłym roku klasyczny model 207 ze stałym dachem otrzymał 5 gwiazdek. Test zderzenia czołowego oceniono na 13 pkt (81%), a bocznego na 18 pkt. (100%). 2 punkty przyznane za sygnalizację niezapiętych pasów z przodu dały łącznie 33 punkty.
Bezpieczeństwa podróżujących nim dzieci nie oceniano, zaś za ochronę pieszych przyznano 2 z 4 gwiazdek (16 pkt., 44%).

Auto wyposażone było w dwufazowe, przednie poduszki powietrzne, łączone poduszki boczne z kurtynami (wersja cabrio) oraz poduszkę chroniącą nogi kierowcy, przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikiem napięcia, sygnalizację niezapiętych pasów dla dla przednich miejsc, mocowania Isofix z górnym punktem kotwiczenia na przednim fotelu pasażera, układ ABS z asystentem hamowania (AFU).

Szczegółowe wyniki obu testów oraz dodatkowe informacje opublikujemy w trzecim numerze magazynu.

fot. EuroNCAP

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry